Moet toch even van me afschrijven hoor. Ongeveer 3 weken in mijn cyclus, vlak voordat ik ongesteld moest worden kreeg ik een bloeding. Paar druppels, einde dag hield het op. Tweede dag hetzelfde, derde dag kwam er een klein stolseltje (echt heel klein) mee. Daarna hield het gelijk op en er kwam geen ongesteldheid achteraan. Vreemd dacht ik, zal wel een hele vroege miskraam zijn. Toch een test gedaan, positief. En nu, vier weken later nog steeds positief. Voel me ook zwanger en krijg al een buikje. Huisarts denkt dat het goed zit en innestelingsbloeding was. Maar ik moet naar de gyn. voor eerste afspraak aangezien (med.indicatie). Maar die echo heb ik pas volgende week woensdag. Ben zo bang dat het dan blijkt dat mijn baarmoeder leeg is ofzo. Je hoort dat soort verhalen vaak. Blijft dan toch iets achter, lichaam denkt dat je zwanger bent dus hebt alle symptomen. Zucht, ik kan niet wachten ...... Iemand ervaring mee?
Kan me goed voorstellen dat je in spanning zit. Vraag de gyn gewoon even om een echo. De meesten zijn erg begripvol en voor hun (of degene die de echo maakt) is het 5 minuten werk. En je bent toch in het ziekenhuis. Hoever ben je dan nu? Ongeveer 5/6 weken? Moet er in ieder geval een vruchtzakje te zien zijn.
De echo is bij de gyn. dus pas volgende week woensdag. Ik ben nu vandaag (als het goed is) 7 weken. Ben alleen zo bang dat ik volgende week bijvoorbeeld alleen een vruchtzakje te zien krijg en geen kindje. Dat bijvoorbeeld het kindje is afgestoten tijdens de bloeding en het zakje er nog zit waardoor ik de symptomen heb. Of kan dat helemaal niet?
Hoi laat ik vooropstellen dat ik hoop dat jouw (begrijpelijke) angst niet uitkomt bij de echo. En dat je gewoon een supermooie echo met minibaby te zien krijgt. Maar het kan natuurlijk altijd mis zijn en ja dan voel je je gewoon nog zwanger. Ik denk dat het de angst is van iedere zwangere vrouw. Ik heb zelf nogal wat miskramen achter de rug en in veel van de gevallen hoorde ik dus ook pas bij de eerste echo dat het niet goed zat. Ik had daarvoor geen bloedverlies of andere tekenen gehad dat het mis zou kunnen zijn maar op de echo was dan bijvoorbeeld te zien dat het kindje geen hartactie had...of dat het gewoon te klein was voor het aantal weken dat ik in verwachting had moeten zijn. Je lichaam kan je dus wel degelijk voor de gek houden, dit omda thet zwangerschapshormoon pas uit je lichaam verdwijnt wanneer het vruchtje weg is (als de miskraam echt achter de rug is verdwijnt het hcg geleidelijk uit je bloed). Maar ik zou als ik jou was proberen ervan uit te gaan dat het goed zit en dat het een innestelingsbloeding is geweest zoals je arts al zei. Probeer positief te blijven en rustig af te wachten tot woensdag (hoe moeilijk dat ook is ik weet het). Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met het wachten en ik ga voor je duimen dat je een supermooie echo zal hebben volgende week. Liefs Helia.
Hoi Helia, dank je wel voor je reactie. Wat klote dat je meerdere mk's hebt moeten meemaken. Ik vraag me wel af, had je ook steeds toenemende zwangerschaps symptomen? Of merkte je er weinig van?
weet het eigenlijk niet ik ben nu bijna 32weken zwanger en volgens de mensen om me heen ben ik gewoon dezelfde als normaal ..ik bedoel ik ben niet misselijk geweest heb wel last van mijn borsten gehad (gespannen gevoel) maar dat had ik iedere keer als ik zwanger was....en verder ja voelde ik me gewoon zeg maar soms alleen wat meer huilen om de gekste dingen lol. En alle keren dat ik zwanger was had ik wel echt het gevoel dat ik zwanger was ik werd ook dikker en voelde me gewoon zwanger zelfs wanneer het kindje dus al opgegeven had voelde ik me gewoon zwanger. Jouw angst ken ik zeker wel ....daarom zeg ik ook volgens mij heeft iedereen die zwanger is die angst....je wil gewoon de bevestiging dat jouw kindje levend en veilig in je baarmoeder zit en ik hoop dat jij woensdag zal zien dat je je zorgen hebt gemaakt om niks.
Ik kan me je angst voorstellen. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken tot de tijd naar de echo toe. Er valt weinig over te zeggen zo. Ik dacht zelf toen ik het las dat het misschien 2 vruchtjes waren en dat er één is afgestoten? Of inderdaad een innestelingsbloeding en dat het stolsel een slijmpropje met bloed was. Ik hoop dat alles prima in orde is!
Tja, nu je dat zegt, zou natuurlijk ook nog kunnen. Rest me niets anders dan af te wachten en me ondertussen heeeeeeel zwanger te voelen, misselijk, bleeeeeh.