misselijk vs miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door mano82, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    In mei heb ik een mk gehad bij 8-9 weken en het valt me op dat ik toen gedurende al die weken nooit misselijk was. Wel was ik een beetje vermoeid en was ik heeeel erg humeurig!
    Bij deze zwangerschap ben ik al vanaf 5 weken kotsmisselijk, ik kan haast geen hap binnenkrijgen... Nu heb ik een voorgevoel dat het deze keer wél goed zit!
    Wat denken jullie? Is het niet vaker zo dat als je misselijk bent je minder kans hebt dat het alsnog verkeerd gaat? Uiteraard kan het heel goed zijn dat je niet misselijk bent maar wel een perfecte zwangerschap hebt.
    Maar heb ergens gelezen dat als je misselijk bent het betekent dat het eitje goed ingennesteld zit en dat je dus meer kans hebt dat het goed zit... iemand ervaring?

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hmm nee niet echt denk ik.
    Toen ik wist dat ik een missed abortion had was ik nog nooit ochtendziek geweest.
    Ik heb een week gewacht voor dat ik een curretage heb laten doen en in die week kreeg ik allerlei kwaaltjes terwijl ik eigenlijk niet meer zwanger was,zoals misselijkheid.

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ik weet het ook niet hoor, ik was de eerste keer ontzetend misselijk, als ik eten rook draaide mijn maag zich al om. Toen ma met 9 weken.
    Nu ook misselijk geweest en alweer bijna 21 weken.
    Mijn voorgevoel klopte wel. De eerste keer had ik geen goed gevoel en dat is nu anders.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik zou je daar eerlijk gezegd geen antwoord op durven te geven. Er zijn zat meiden die totaal niet misselijk zijn bij een zwangerschap en toch een goede zwangerschap doormaken. En er zijn er ook zal wel misselijk en die krijgen toch een miskraam.

Ik kan me wel voorstellen dat je je hiermee bezighoudt, maar probeer toch ook een beetje te genieten van je zwangerschap. De meeste meiden hebben na een miskraam gewoon een goede zwangerschap en ik duim voor je, dat je bij deze groep hoort. In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap.

5. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Ik heb 1 goede zwangerschap gehad (dochtertje is nu 2,5 jaar), en ik was toen ontzettend misselijk tot ongeveer 20 weken.
    Daarna een missed abbortion, waarbij ik met vlagen misselijk was, niet extreem. Heb een curettage gehad met ruim 9 weken, maar het vruchtje was al vroeg in de zwangerschap gestopt met groeien.
    Daarna weer een missed abortion, kotsmisselijk en een goed gevoel over deze zwangerschap.Helaas ging het dus toch mis, het hartje is gestopt met 8 weken, 4dagen, dus veel later dan bij de vorige miskraam.
    Er wordt wel gezegd dat misselijkheid een goed teken is. De gynaecoloog zei tegen me toen ik een echo kreeg met ruim 10 weken. Het zal wel goed zijn, je hebt een kloppend hartje gezien, geen bloedverlies, en je bent zo misselijk. Helaas bleek het toch niet goed te zijn.

Het zal sowieso spannend zijn voor je, na een miskraam te hebben gehad. En misselijkheid is een goed teken, vooral ook omdat je er de vorige keer geen last van had. Maar het zegt niet alles. Het blijft onzeker.
    Veel succes, en probeer er toch een beetje van te genieten.

Liefs Sara

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben bijna 16 weken zwanger geweest en al die 16 weken was ik zo misselijk als wat...
    Hoevaak ik de wc pot wel niet heb omhelst in die weken en dan liep ik weer kokhalsend over straat...
    Toch is het mis gegaan, dus dat geeft geen garantie...
    1 vriendin van mij heeft bij haar eerste en nu tweede zwangerschap helemaal nergens last van gehad - nu bij de 2e wel erg moe - en ze heeft een zoontje en nu is ze weer zwanger en tot nu toe gaat het goed!

Dus het zegt niks!

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor de reacties! Ik probeer er hoe dan ook van te genieten, het helpt inderdaad tot niets om me zorgen te maken maar soms is het sterker dan mezelf en 100% op die roze wolk zitten kan ik dus niet. Als ik op de eerste echo zal zien dat alles goed is, zal dit me alleszins geruster maken.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mano, het is echt niet gek dat je je zorgen maakt. Natuurlijk zitten de schrik, angst en verdriet er nog van de vorige keer. Dat hebben de meesten wel die al een keer een MK hebben doorgemaakt.
    Hoe ver ben je nu en wanneer heb je de echo?

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik denk niet dat het ziek zijn iets te maken heeft met een mk. ik was bij mijn vorige zwangerschap doodziek en hing 24/7 boven de wcpot. verder was ik heel moe, huilerig ets dus echt alle klachten die je kunt hebben met de zwangerschap. helaas was toen het hartje gestopt met 10wk en 5 dg en pas na de curetage zakte de klachten langzaam af.

met de zwangerschap van alicia heb ik denk ik in totaal 10 x overgeven en voelde me vrij goed. en zie mijn banner me meisje is alweer 2 weken oud en doet het prima

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij mijn eerste mk wist ik dat ik zwanger was vanwege een positieve test, geen symptomen. Het gekke was dat ik helemaal niet blij kon zijn om mijn zwangerschap, met 16 weken is het fout gegaan. Naderhand zag ik het als voortekken dat het niet goed zat. Bij mijn zoontje wist ik met drie weken al dat het raak was en inderdaad het was zo, ik was blij en had de nodige symptomen. Bij de laatste mk was het ook zo, alleen bij de bbz had ik echt veel symptomen. Ik weet dus niet of het er mee te maken heeft maar bij mij in de familie komen mk helaas heel veel voor en tot nu hebben wij allemaal achteraf gezien wel het idee gehad dat het niet goed zat. Maar ja dat is achteraf gezien misschien makkelijker om dat te denken dan dat je zwanger bent.

Deel Deze Pagina