Zijn er al meer dames die het plan hebben om te gaan voor een 3e of 4e (of 5e etc) kindje in de lente/zomer van 2019? Het is nog een eindje weg natuurlijk. Wij zijn er nog niet hélemaal uit of we voor de derde gaan, maar ik neig wel sterk na een ja. Mijn man hopt nog een beetje van ja naar nee en andersom. Ik merk toch dat ik er nu heel anders in sta dan dat het een eerste kindje was. Het is allemaal niet nieuw meer natuurlijk. Het lijkt me wel leuk om met wat andere van jullie te kletsen hierover.
Wij zijn ook nog in kleine twijfel maar mijn man vraagt nu af en toe ben je dan nog aan de pil ? Dus gaat langzaam dr kant op van ja. Blijf het heel spannend vinden of het de goede keuze is. Kids zijn van 2015 en 2017 Wel knap dat je nog tot lente zomer dan kunt wachten
Ja dat heeft ook een beetje te maken met dat mijn oudste na de zomer naar school gaat en dat ik liever -als het even kan- geen kindje rond de feestdagen wil.
Snap dat je d aar rekening mee wil houden Wij zijn allemaal in en week in april jarig 3 vd 4 dus liever die maand niet maar denk niet dat ik het oversla Ben sinds vrijdag avond zelf elke keer beetje ziekjes en misselijk met vlagen Kids ook heel verkouden rot hoest etc Dan denk ik Is nu allemaal nog te behappen Met 3 ook?
Snap ik! Ja aan dat soort dingen als met z'n allen ziek zijn heb ik nog niet eens gedacht eigenlijk. Gelukkig zijn we hier niet vaak ziek ook, maar ik ga er maar vanuit dat we dat dan ook wel weer overleven. Wij zijn met z'n vieren jarig in mei-juni-juli-aug, dus eigenlijk moeten de volgende voor of achter in het rijtje komen hé haha . Nee dat ga ik dan ook weer niet zo plannen. We hebben wel al veel verjaardagen in april-mei in de familie dus dat zou minder handig zijn. Maar mijn schoonzusje was bijv. in februari pas uitgerekend en is te vroeg bevallen en heeft nu ook een kindje rond sinterklaas. Dat plan je ook niet. Ben je trouwens ook juf aan je nickname te zien?
Haha plannen van dit blijft toch lastig Zou wel leuk zijn dan wil ik wel half juni ofzo haha Ja ben juf Jij dis ook? Toevallig
Groep 3 3 dagen per week Mijn man is zo bang dat hij zn vrije tijd kwijt is Als we voor derde kindje gaan Hij heeft 2 hobby's waardoor hij 2 a 3 x in de week weg is waarvan om de week de zondag morgen en andere werkt hij Hij werkt fulltime en drukke periodes is dat meer dan 40 uur Ik werk dus 3 dagen en ben ook minimaal 1 avond per week weg Maar straks hebben dan 3 kinderen zwemles voetbal gym wat dan ook waar ze allemaal heen "moeten" Halen en brengen van vriendjes past fan niet in auto want zit vol etc Hoe kijk jij daar tegen aan ?
Dus de kinderen komen vooral op jou aan? Zit jouw oudste al op school? Hier na de zomer pas. Ik vind het nog lastig me een beeld te vormen dat ze straks overal naartoe moeten. Wij plannen nu altijd 1 dag in de week, in het weekend eigenlijk, dat we altijd een dag voor hen hebben. Dan gaan we zwemmen of naar zo'n binnenspeeltuin of gewoon lekker wandelen of wat dan ook. Verder zijn ze om de week 2 of 3 dagen naar het kdv/oma. Ik werk ook 3 dagen. De andere 2 dagen zijn ze met mij thuis. Ik vind het dan soms al wel lastig om iets met ze te gaan doen. Boodschappen lukt nog wel, maar een stukje wandelen of naar zo'n binnenspeeltuin vind ik eigenlijk al niet te doen. Ze gaan gewoon ieder een kant op en ik kan ze voor mijn gevoel dan niet genoeg in de gaten houden. Ik denk dat dat wel makkelijker wordt als ze ouder worden. Het begint nu langzaam al wel makkelijker te worden, maar ja dan zou ik met een derde dus weer opnieuw beginnen. 2 is gewoon nog redelijk praktisch. 3 of 4 gewoon niet. Maar ja toch dat gevoel steeds hé.
Door de week zijn ze 2 dagen thuis en ik dus ook Een dag eten we savonds samen en andere dag is hij 18.30-19.00 uur thuis Mijn werkdagen kan mijn man de kinderen na opvang en school brengen maar is daardoor wel weer laat thuis Vrijdags zijn kids nog vrij en hij ook waardoor we maar 1 weekend dag samen hebben Dat wisselt om de week Als het de zondag is voetbalt hij waardoor er alleen nog een middag overblijft Drukke maanden werkt hij soms nog savonds en elk weekend helemaal We kunnen wel bijna elke week bij beide ouders een keer aanschuiven met eten en dat is gezellig maar ook handig Ik weet niet of ze het nog zien zitten om op te passen en samen eten etc Ik ga wel met de 2 kids op pad Boodschappen halen Op visite Wandelen Speeltuin Grote uitstapjes niet maar dat komt meer door mn rug Chronische pijn dis hele ochtend alleen met 2 kids naar binnen speeltuin kost mij te veel
Klinkt wel alsof je je handen vol hebt en als je dan ook nog met je rug zit is het wel belastend allemaal denk ik. Zeker als je man er zo weinig is. Ik zou het dan denk ik niet zien zitten om nog voor een 3e te gaan. Maar aan de andere kant, als jij het nu makkelijk aankan allemaal, dan is het misschien ook geen probleem. Mijn man heeft het voetballen wel opgegeven toen we kinderen kregen. Hij had ook een motor, die is ook weggegaan. Maar het was niet zo dat dit fanatieke hobby's waren. Hij vond dat gewoon leuk erbij, maar met de kinderen vindt hij het nu ook druk genoeg. Er is wel een xbox voor in de plaats gekomen nog. Dat doet hij nu wel veel 's avonds als de kids op bed liggen. Prima, heb ik geen last van. Hij werkt hier bijna helemaal fulltime. Hij is op woensdagochtend vrij, maar werkt dan 's avonds weer. En om de week is hij op donderdag thuis met de kids. Als we er nog meer zouden krijgen zou ik zelf nog wel een dag minder gaan werken denk ik.
Snap je reactie wel Ene kant denk ik ook echt waar zijn we mee bezig Op slechte moment en na gaat nu allemaal goed en leuk en ik moet het mezelf weer moeilijk maken Toch is gevoel wel heel sterk.. Gisteren gegeten met vrienden Op een gegeven moment werd een van de 2 wakker en kreeg niet in slaap Vraag me af of je met 3 kids ze ook overal nog wel mee heen sleept Van andere kant hoe lang doe he dit soort dingen nog aangezien er steeds meer met kids komen Opzich goed dat je man gestopt is met hobby's als hij daar vrede mee heeft ! Zijn jullie op werk na dus nooit standaard moment weg ? Fijn als je minder kan gaan werk en Zit hier er niet in .. man heeft wel geprobeerd te kijken naar 36 uur maar we zijn bang dat teveel financieel scheelt Vind berekenen nogal lastig ofzo
Klopt wij zijn niet zoveel weg. Wel af en toe dat we 's avonds nog wat gaan doen, maar proberen dan de kids in bed te hebben en dan komt oma hier zitten bijv. Maar dat doen we niet vaak hoor. Ik voel me dan ook zo bezwaard om hen steeds te vragen. En met een baby erbij zal dat wel weer minder worden. Mijn oudste heeft als baby veel gehuild. Toen we een avondje uit waren werden we door schoonouders gebeld of we terug naar huis wilden komen omdat hij zo huilde. We hadden ze daar wel voor gewaarschuwd, maar het werd ze blijkbaar teveel. Toen heb ik ze nooit meer bij iemand achter gelaten tot ze een stuk ouder waren en ik zeker wist dat ze goed sliepen. Vind dat dan toch rot. Gelukkig zijn wij ook wel een beetje huismussen. Wij slepen de kids eigenlijk alleen mee naar opa en oma 's avonds, maar proberen ze dan toch wel aan het einde van de dag thuis in bed te hebben en niet dat ze dan daar slapen. Toen ze kleiner waren wel natuurlijk, dan slapen ze nog zoveel. Bij de ene opa en oma ging het redelijk omdat die ook oppassen door de week en ze het daar gewend zijn. De andere opa en oma wonen wat verder weg en daar komen ze minder vaak. Dat was dan vaak erg lastig, vreemd bed voor ze enzo. Sommige mensen hebben van die makkelijke kinderen die overal slapen en die je overal mee kunt nemen. Die versie hebben wij duidelijk niet .
Haha heel herkenbaar maar toch blijft het lastig . Ik ben meer huis mus als mijn man maar toch komt het etlr op neer dat we geregeld oppas nodig hebben of kids mee nemen Heb je een partner die veel helpt in huishouden enzo ? Fijne kerst !
Euhm we hebben iemand die schoonmaakt bij ons haha. Verder zijn de taken redelijk verdeeld. Als hij de tafel afruimt en de keuken schoonmaakt na het eten, doe ik de kids in bad. Ik doe de was, hij onderhoudt de auto's, zet het vuilnis weg enz. En hij brengt vooral veel meer geld binnen dan ik, dus moet hij iets meer werken en ik iets meer bij de kinderen blijven. Als je een fijne oppas hebt is dat natuurlijk ook heel fijn. Dat is voor ons nog wel eens lastig. Oma kan ook niet altijd. En dan met meer kinderen zal het nog lastiger worden. Dat vind ik niet zo erg, maar wel bijvoorbeeld als het noodzaak is. Dan breng je er niet zomaar even 3 of 4 weg. Ze slapen nu redelijk goed. Vannacht was wel even drama met onze oudste maar hij was gewoon ziek. Dat heb je natuurlijk ook wel eens. Verder huilen ze af en toe als er een knuffel uit bed is gevallen of als de oudste gedroomd heeft. Dan is hij wakker en moet hij ook plassen. De jongste is nog niet zindelijk. Meestal is het dan voldoende om er even naartoe te gaan en slapen ze direct weer verder. Dat is wel anders geweest ooit, dus ik vind het nu al heel veel makkelijker.
Fijn dat je nu kunt leven met de nachten Is en blijft lastig he ! Hier hadden we ze vannacht ook allebei 1 x wakker Dat gebeurd bijna elke nacht wel Wat lees ik nu ? Ga je toch nu al beginnen ? Wat leuk ! Succes
Haha ja de beslissing van mijn man was er ineens. Maar we proberen het alleen 1 of 2 rondes hoor. Dan zitten we nog net in oktober als het raak is. Lukt dat niet, dan wachten we een paar maanden tot we ruim veilig na de feestdagen zitten.
Net met mijn man gesproken Hij is bang voor alle medische dingen Het word een derde keizersnede Hij wil zeker weten dat het geen extra risico's met zich mee brengt Daarnaast heb ik chronische rug pijn waar ik moet leren leven en dat betekent eigenlijk elke dag pijn wat een derde kind natuurlijk de dagelijkse sleur zwaarder maakt maar ook de zwangerschap zelf Kan ik nog zwakker worden ?! Snap hem heel goed Dus maar eens afspraak huisarts plannen denk ik