Ik ben momenteel 30 weken en loop al een hele tijd met bekkeninstabiliteit. De verloskundige wil me als het lukt rond 38 weken strippen (is 3e zwangerschap, dus grote kans dat ik al iets ontsluiting heb), en ze doen het niet vaak, maar ze willen misschien proberen bij 3/4cm ontsluiting dan de vliezen te breken. Iemand ervaring waarbij de vliezen thuis zijn gebroken rond 38 weken door de verloskundige en zijn daadwerkelijk thuis bevallen?
Ik voldoe niet helemaal aan je vraag maar, wil toch reageren. Wij hebben de verloskundige gebeld toen ik steeds meer kramp kreeg, ik dacht dat er iets niet goed was, ik 'moest' immers nog 3 weken....toen de verloskundige kwam en zei keek had ik al 6 cm ontsluiting en toen heeft zei handmatig de vliezen gebroken. Thuis bevallen had gefunden maar ik wilde naar het ziekenhuis. In 2,5uur tijd was de kleine er al.
Ik had bij de tweede al een paar nachten voorweeen en was erg moe. De ontsluiting was met 41.2 wkn maar 2cm. Omdat ik erg moe was, besloot de verloskundige om thuis de vliezen te breken bij 2cm, Mocht ik niet binnen 6 uur goede weeen krijgen, dan moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Om 14:15 brak ze de vliezen en ging ze weg. En een kwartier later kwam de eerste heftige wee! 1,5 uur later zat ik op 6cm en als mijn baby niet verkeerd had gelegen en niet zo groot was geweest, had ik makkelijk thuis kunnen bevallen. Maar in mijn geval kreeg ik bij 7cm persweeen omdat hij niet goed lag en dus verliep het verder anders. Ik vond het prettig dat de vliezen werden gebroken, want dat geeft meestal (ook bij mijn eerste kindje) toch die extra boost aan je lijf om te gaan werken. Volgende week ben ik 38wkn en gaan ze strippen en indien mogelijk ook vliezen breken tegen de 39 wkn. Succes!
Hier bij de eerste zwangerschap was mijn dochter er 50 min na het breken van de vliezen( die braken spontaan). Bij mijn zoon ingeleid en na breken vliezen( door verloskundige) was mijn zoon er na 2 uurtjes. Ik wil gewoon graag thuis bevallen als het me gegunt is, vandaar dat de verloskundige ook haar best wil doen me thuis te laten bevallen, maar als dit niet lukt word het waarschijnlijk toch inleiding in het ziekenhuis.
Hoihoi! Ik ben niet gestript maar had na 2 uur weeen, 4 cm ontsluiting. 2 uur later nog steeds 4 cm. verloskundige hoopte dat de weeen heftiger en krachtiger werden door de vliezen te breken, dit heeft ze dan ook gedaan. Werkelijk, wat een vloedgolf! Weeen werden wel wat heftiger maar was nog steeds goed te doen voor mij. Echter, onze dochter was sterrenkijkertje, dus moesten helaas naar het ziekenhuis. Anders waren we thuis gebleven en was de bevalling waarschijnlijk ook een stuk sneller gegaan. Succes nog!
Bij mij zijn de vliezen thuis door de verloskundige gebroken omdat de bevalling niet vorderde. Ben daarna direct naar het geboortecentrum gegaan omdat ik niet thuis wilde bevallen maar het had prima gekund. 4 uur later was ons ventje er. Na t breken van de vliezen kwam ik wel direct in een weeenstorm maar kon t zonder medicatie af.
Bij de tweede zijn mn vliezen gebroken bij 4 cm. Ik had daarvoor wel wat kramp. Nadat de vliezen gebroken waren, zette de bevalling door. Anderhalf uur later was mn dochter er :-D
Ik was 38 weken zwanger en toen had ik een beetje bloedverlies.. 's avonds om 22.00 de verloskundige gebeld.. Ze is komen kijken en ik had 2 cm ontsluiting.. Omdat de vorige bevalling heel snel ging en ik bijna het ziekenhuis niet had gehaald en ik nu ook in het ziekenhuis wilde bevallen.. Zijn we toen om 01.00 naar het ziekenhuis gegaan en heeft ze daar mijn vliezen gebroken en om 04.30 is mijn zoon geboren.. Als ik thuis wilde bevallen had ze thuis mijn vliezen gebroken..
Ik ben nu ook zwanger van de 3e en ook bi klachten. Morgen gaat de verloskundige toucheren, als ik ontsluiting heb gaat ze strippen, bij d cm breekt zij ool mn vliezen. bij 2 cm wil ze dat nog niet doen omdat ze dan niet kan voelen of er nog een stukje navelstreng zit, wat kan eindigen in spoed ks. Dus fijn dat er zoveel positieve verhalen zijn over vliezen breken. Ik hiop dat t allemaal gaat lukken en de verloskundige toch niet gaat terug krabbelen. En dat ii morgen die ontsluiting heb!
Bij de oudste zijn met 4 cm de vliezen gebroken. Ik was daarvoor al 2x gestript en had al bijna 20 uur weeen. Ik kreeg vrijwel meteen persweeën. Vlug de vk gebeld en binnen 20 minuten was ze geboren!
Mijn eerste is met 38 weken gebroken na het doorprikken van de vliezen. Ik had toen al wel weeën en 8 cm ontsluiting. Ook bij de tweede en derde zijn de vliezen doorgeprikt. Ik heb blijkbaar sterke vliezen die niet vanzelf breken. Bij de tweede zijn ze doorgeprikt met 3 cm om de bevalling door te laten zetten (wel al weeën). En bij de derde met 8 cm, om een waterballet bij de uitdrijving te voorkomen. Elke keer na het prikken werd de baby snel geboren (na 2x na een uur en de derde keer na een paar minuten al).
Bij de eerste een hele nacht weeen en nog maar krap 2cm ontsluiting, Vliezen werden gebroken en binnen het uur was onze dochter er. Bij de 2e zei de verloskundige van te voren al dat ze mijn vliezen ging breken bij goede weeën, gezien de vorige ervaring met vliezen die alles zo tegenhielden. verloskundige kwam om 5 uur, heeft om 6 uur de weeën gebroken en om half 8 werd onze dochter geboren. Als dus inderdaad de vliezen de bevalling tegenhouden werkt het heel goed als ze gebroken worden. Tenminste bij wel!