Wachten op de bevalling..wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamadee, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lailay

Lailay Lid

3 jan 2013
    89
    0
    0
    Tuti gefeliciteerd met jullie dochter. Echt een stoere naam voor een meid!

2. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ponnetje ik zou ook iets voor de 42 laten inleiden... Ikzelf vind 42 weken echt een maxi grens. Waarom weet ik niet...
    Maar lijkt dat ze eerst je vliezen proberen te breken dus het is nog niet gezegd dat je weeopwekkers en weeenstorm krijgt. Maar das hoe ze het hier doen ongeveer.
    Je loopt ook wel echt flink overtijd pffff :(
    Moeilijk he al die afwegingen?

3. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    In het zh waar ik wil bevallen doen ze niet voor 42 weken inleiden.

vanochtend half 5 wakker met buikpijn, uur wakker gelegen. Maar nu nergens meer last van, helaas

4. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    Ik kom nu net beneden en toch nog wel last van mijn buik.
    En mijn slijmprop verloren, dus wie weet....

5. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    T zal toch wel bij iemand iets doen dat strippen?? Hoop het voor je sabrieneke!!

6. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Ok, dank jullie wel voor jullie mening. Ik denk dat ik na 14.00 uur als er nog niks is gebeurd (dan is de 24 uur voorbij) de verloskundige ga bellen voor overleg. Ik vraag dan of ze de vliezen willen breken en wat zij denkt wanneer dat handig is. Ik denk dat ik inderdaad niet wil wachten tot de 42 weken maar uiterlijk maandag.

Ik heb nog steeds bruinverlies en als ik heb geplast roze slijmproppen met afvegen.

Ook heb ik me net heel druk gemaakt, keuken, vloer, badkamer, wc's en trap schoongemaakt. Voel me ineens heel onrustig. Ik heb echt 2 weken al niks in huis gedaan en alles door mijn man laten doen maar nu krijg ik ineens een schoonmaaktik. Nu ff zitten want ik werd een beetje dizzy, moet ook niet over m'n grenzen heen gaan natuurlijk. De was laat ik wel voor m'n man liggen ;)

M'n man en zoontje liggen nog steeds te pitten, ik heb er alweer 3,5 uur opzitten vandaag haha!

Vervelend dat er bij jullie ook nog niet echt veel lijkt te gebeuren, behalve dan de slijmprop. Ja ik loop inderdaad ver overtijd nu vandaar dat ik nu ook wel een beetje de zenuwen begin te krijgen moet ik zeggen pff!

7. mamadee

mamadee Actief lid

10 jun 2009
    119
    0
    0
    overheid
    Noord Brabant
    Goeiemorgen dames,

Ik heb een paar dagen niet mee gelezen dus ik loop achter Haha maar ben super blij te lezen dat er baby nieuws is.

Lailay en tuti, vn harte gefeliciteerd met jullie aanwinsten! Hopelijk gaat alles goed, lekker genieten nu.

Hier dinsdag weer naar de gyn voor controle en ctg en al besproken dat ik vanaf donderdag, ben dan 41 wkn, ingeleid mag worden

Maar hoop nog steeds dat t niet nodig is.

@ponnetje, jij bent echt al druk geweest, en dat op de vroege ochtend ;)
    K ben benieuwd wat de vk zegt. ..

8. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ponnetje, nesteldrang?? :p maar zou ook even overleggen. Hier hebben ze ook een vrij soepel beleid, met dat in m'n achterhoofd heb ik wat rust!

Mamadee, dat is wel fijn. Heb je in ieder geval een 'eind' in zicht!

Ik ga lekker ff slapen. Ben ineens n partij moe!!! Blegh, ff bij tanken!!

9. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Mamadee, ga je dan ook doen met 41 weken in laten leiden? Wel fijn dat je alles hebt kunnen bespreken. Het lijkt wel of ik altijd nog met meer vragen zit dan die ik in eerste instantie had als ik heb gebeld of een gesprek heb gehad.

Ja Sanntje misschien wel nesteldrang. Eigenlijk wil ik nog veel meer doen maar ik ben bang dat ik me dan uitput. Stel dat t wel ineens begint dan heb ik er geen energie meer voor ;)

Ik heb mijn man net laten bellen naar de verloskundige (hij mag er namelijk ook wel eens wat voor doen nietwaar?) en hij heeft onze vragen besproken.
    De verloskundige gaf aan dat ze in het weekend liever geen vliezen willen breken omdat de bezetting in het ziekenhuis niet optimaal is, er is wel een team aanwezig maar die is er alleen voor noodgevallen en aangezien het met mij en de baby prima gaat wordt het dus niet dit weekend.

Morgen om 10 uur dus weer een derde controle in het ziekenhuis en dan gaan we doorspreken (mijn eigen verloskundige is dan ook in het ziekenhuis toevallig) om mijn vliezen maandagochtend te breken. Ik hoor maandag of ze dat in het ziekenhuis gaan doen of thuis.

Mijn man heeft niet gevraagd hoe lang ik dan mag wachten op de weeën tot het inleiden wordt ingezet, dus dat moet ik morgen even vragen.

De verloskundige had ook gezegd dat de baby waarschijnlijk wel een paar keer heeft aangegeven er klaar voor te zijn (ivm de weeën die niet doorzetten telkens) maar dat mijn lichaam er nog niet klaar voor is. Dus nu ben ik bang dat ik het onbewust tegen houd omdat ik gespannen ben voor de bevalling.

Nou ja in ieder geval het gaat niet lang meer duren, uiterlijk maandag/dinsdag (ik weet niet hoe lang het allemaal duurt na het breken van de vliezen) komt ons kindje eindelijk!

De baby is nu al heel de dag lekker druk, dus dat is wel fijn :) Zo lekker lunchen en daarna weer slapen.

10. mamadee

mamadee Actief lid

10 jun 2009
    119
    0
    0
    overheid
    Noord Brabant
    @ponnetje, fijn dat iig de meeste vragen nu beantwoord zijn voor jullie, dat geeft msd ook wat meer rust. Ik merk dat het wel verschilt per ziekenhuis want hier zijn de weekenden geen enkel probleem, ik mag zelf de dag kiezen. Maar goed, stel dat ze maandag morgen beginnen heb je nog even de tijd om je geestelijk voor te bereiden en mss nog wat uit te rusten. Dat is dan ook weer lekker toch.

Ik denk dat ik idd gelijk voor inleiden met 41 weken kies, gezien ik echt last heb van mijn bekken. Maar zit ook nog wel met vragen over het inleiden, gezien mijn eerste bevalling een keizersnede was brengt t geloof ik meer risico's met zich mee. Dus dinsdag nog even goed vragen;)

Die poets drang heb ik hier ook hoor, mijn man wordt er helemaal gek van. Ik poets op plaatsen waar ik nog nooit gepoetst heb Haha, maar t kan maar vast schoon zijn n toch.

11. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lailay en tutti gefeliciteerd!!

Voor de rest Vd dames hoop ik dat het allemaal opschiet!
    Rommelt wel bij veel zie ik!

Sorry dat ik niet heel persoonlijk reageer maar zit via m'n telefoon vandaar!

12. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Zo nog ff lekker wezen shoppen, voelde wat nattigheid toen ik bij de kassa stond. Kom thuis, dikke mega gore slijmprop! Zo begon t bij de eerste ook... Kwartier later had ik volop weeen!!! Zou het dan toch?? En uitgerekend nu ist hier zoete inval, komt allemaal bezoek binnen... Baal daar dan wel weer van!!! Wil niet dat ze t weten... Hoe stuur je ze subtiel weg mocht t beginnen? Zo komen de schoonouders ook eten vanavond... Maak me nu al druk om niks misschien maar pfff weer die hormonen he ;)

13. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Hoi Sanntje ik lag ff te slapen hoe gaat het nu nog steeds weeen?
    Eh je wilt niet dat ze het weten...zeggen dat je je niet goed voelt?

Succes en laat ff weten hoe t is ;)

14. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Geen weeen hoewel t steeds gevoeliger wordt in m'n buik!! Morgen ochtend komt de vk checken en nog een zetje geven!! Hoe is ie bij jou??

15. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Jij houdt t ook spannend. Hier weer paar x harde buik maar verder niks spannends. Ik kijk uit naar de controle van morgen. En daarna maandag....ben erg prikkelbaar helaas moet m'n man t ontgelden.
    Hij is nu uit eten dus alleen met m'n zoontje thuis.

16. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Prikkelbaar... Waar ken ik dat van?? :p
    Hier steeds meer pijn in de buik. Maar geen regelmaat en erg lange pauzes. Ook duurt t maar 20-30 sec. Maar lijkt te veranderen.
    Ga vroeg naar bed vanavond!! En dan zien we wel hoe het loopt. Anders morgen vroeg verder kijken!

17. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Nou ik ben heel erg benieuwd Sanntje. Mijn baby is erg druk vandaag veel aan het duwen met het hoofdje naar beneden en met de kont naar boven.
    Verlies nog steeds slijm, vraag me af hoeveel ons kindje daarbinnen van heeft verzameld want het houdt maar niet op.

Ik heb nu weer de hele tijd harde buik wat constant blijft, maar dat heb ik nu al 4 dagen.....

Haha, fijn om te weten dat ik niet de enige ben ;)

Zou ik inderdaad maar doen ja, ik hoop dat je lekker kunt slapen, truste!

18. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    De vogeltjes waren rustig vanmorgen!!! Net nu ik ze nodig had... Wat heb ik slecht geslapen zeg! Maar ja straks nog even liggen dan. Onregelmatig gerommel blijft. In de ochtend komt de vk weer langs! Ben benieuwd of ik meer cm heb! Blijf trouwens ook slijm verliezen... Hoeveel kan een vrouw bij zich dragen??? Net zon slak die een spoor nalaat haha.
    Hoe is het bij de rest?

19. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Whaaaaa ik word net gebeld dat m'n vliezen zo al worden gebroken!!! Moet in ziekenhuis blijven dus vandaag bevallen. Zenuwachtig!!!!

20. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ooohh ponnetje spannend!! Snap dat je zenuwachtig bent maar gaat jou helemaal lukken!!! Wat een mooi vooruitzicht!! :D ik zal aan je denken vandaag ;)
    Ben benieuwd wat hier de plannen worden :) net al alle ramen gelapt haha moet iets om de tijd te doden.
    Ponnetje, voorspoedige bevalling! Hoop dat alles goed gaat en jullie snel van jullie kleintje kunnen genieten. Succes ;)

Deel Deze Pagina