Wachten op de bevalling..wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamadee, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Het is *insert vloeken en tieren* volgens mij weer afgezakt. Kon vannacht niet slapen van de pijn/weeeen, ze leken dus sterker te worden. Ik onder de douche, weeen bleven aan dus ik dacht 'joepie!'. Eenmaal terug in bed val ik tussen twee weeen toch nog in slaap en wordt rond 5 uur wakker. Het rommelt nu, maar geen wee te bekennen. Ben een beetje teleurgesteld, dacht echt dat het doorging. Manlief gaat zo ook naar zijn werk gewoon, omdat er te weinig reden is om thuis te blijven. Hopen dat het straks in alle hevigheid terugkomt, maar heb er een hard hoofd in. Vanmiddag sowieso naar de vk, ze gaat inwendig onderzoek doen/strippen. Ben benieuwd of het uberhaupt iets gedaan heeft, deze afgelopen twee dagen.....

Hoe is het bij jou kipje?

2. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    A1988 neeeee wat jammer meis ik dacht echt dat je vannacht zou bevallen. .. Wie weet dat strippen net het laatste zetje kan geven. Hoe laat moet je? Ga je alleen?

Hier is alles rustig :( Ben een dagje alleen thuis, beide kids naar school BSO en kdv en hubbie aan het werk dus daar geniet ik maar van, beetje rust en mn eigen ding. Hoop ook niet dat het nu overdag begint want mn man zit aan de andere kant van het land en doet er 2 uur over om thuis te komen. Rest vd week werkt hij thuis.

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Weeen komen langzaamaan beetje terug, pijnlijker dan gister maar wel met langere pauzes. Dus wacht maar weer af. Als ik vanmiddag bij de vk ben hoop ik inderdaad dat het strippen de boel goed losmaakt! Mijn man gaat mee, hij wil bij elke controle zijn. Ik moet om 16.00 uur, ben benieuwd of er tot de afspraak nog wat zal veranderen...

Wel lekker rustig thuis ja, is ook fijn. Ik ben ook lekker alleen beetje aan het teuten.

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou zet hem op.

5. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    @ A1988: Spannend hoor .....

Denk elke avond nacht: zou het doorzetten, maar het is vooral een constant zeurende pijn, dus nog niet het echte werk. Woe.word ik gestript, en zie er ook wel weer tegenop. Heb het nl. bij de andere kinderen niet gehad, en voelt ineens een beetje tegennatuurlijk. Maar kan ook komen doordat ik ineens een soort 'koudwatervrees' heb voor het echte werk :)

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ben inmiddels bevallen!!
    Zaterdagavond, 2 dagen voor de uitgerekende datum is onze dochter geboren. Vrijdagavond begonnen rond 20 uur wat krampjes die ik opeens wel heel regelmatig vond. Ik was helemaal niet in paniek, wel lichtelijk gespannen. Ik kon ze redelijk goed wegpuffen. In de nacht werd dat wat moeilijker en ik heb geen oog dichtgedaan. De lichten aangehouden en mijn man heeft getimed en me bemoedigd. Op zich ging het nog steeds wel.
    Tegen de ochtend kwamen de krampen om de 5 minuten en van de verloskundige mochten we naar het ziekenhuis komen. Daar aangekomen werd 2 cm ontsluiting geconstateerd, maar ook dat mijn weeen niet sterk genoeg waren om op een redelijk tempo meer ontsluiting te maken dus toen zijn mijn vliezen gebroken. Was niet erg prettig moet ik zeggen maar ik gaf me eraan over, dat lukte. Ik mocht toen meteen naar de OK waar de ruggenprik werd gezet omdat ik had aangegeven er meteen een te willen en niet te wachten tot ik de pijn niet meer kon handelen.
    Dat lukte pas bij de 3e keer maar ook daar heb ik eigenlijk geen pijn bij ervaren.

En toen heb ik de hele dag pijnloos in bed aan de ontsluiting 'gewerkt'...Wat een geweldig gevoel, geen pijn en toch opschieten. Want binnen 4 uur had ik opeens 8 cm ontsluiting en toen binnen een uur 10! Omdat ik zo angstig was, en dat inmiddels ook wel weer werd omdat het persen in zicht kwam, hebben ze gecheckt of de baby het nog genoeg naar haar zin had om haar nog zo laag mogelijk te laten dalen in het geboortekanaal zodat het persen wellicht makkelijker zou zijn.
    Om 19 uur mocht ik toen gaan persen. Wat een werk, pff, nu snap ik wat iedereen bedoelt. De prik bleef aan staan want ik voelde genoeg persweeën om mee te kunnen werken.

Helaas schoot het toch niet op, want ik kreeg haar niet het bochtje om. Na 1,5 uur vond de gyn het genoeg en besloot een knipje te zetten en onze dochter met de kiwi te halen. In 1 wee lag ze toen spartelend op mijn buik. WOW! Wat een gevoel! Ik moest niet huilen, ik was vooral enorm verbaasd...vanochtend zat ze nog in mijn buik en nu is ze hier, dacht ik bij mezelf.

De knip heb ik niet gevoeld, het hechten ook niet omdat de prik nog steeds aan stond. Gisteren mochten we naar huis en ik moet zeggen: de nasleep is erger dan de bevalling waar ik zo bang voor was...De hechtingen doen zeer en ik kon niet zelf goed genoeg plassen dus moet ik tot woensdag met een katheter lopen. Ook het wennen aan de baby vind ik pittig; doe ik het wel goed, waarom huilt ze nou, wat moet ik doen. Maar gelukkig hebben we een lieve kraamhulp en mijn man blijkt een geboren papa. Al met al een enorm goede ervaring, dat alle meiden die nog moeten wachten maar hetzelfde mogen ervaren!

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    gefeliciteerd!!!

8. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Tik: de 40 weken.... Wanneer kom je kleintje?

9. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Gefeliciteerd Roan!

Ook hier nieuws, gisterochtend om 10.37 uur is onze dochter Gitte geboren! 51 cm en 3985 gram, ook een flinkerd dus. Ik vond de bevalling erg heftig, maar volgens mij niets geks vergeleken met andere verhalen hier. Verhaal typ ik nog wel als ik weer thuis ben.
    Verder nemen we het stapje voor stapje!

10. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd dames!!!!

11. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Gefeliciteerd!!

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Gefeliciteerd meiden! Succes met het herstel en hopelijk kunnen jullie lekker genieten van jullie mooie kindjes.
    Mutzie, ik zit naast je op het wachtbankje. Nog alles rustig? Hier nog wel....

13. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Gefeliciteerd dames die bevallen zijn :).
    Sterkte voor degenen die wachten....

Vanmorgen gestript, maar nog geen weeën :(. Vk is vanavond geweest en kreeg advies om gewoon te gaan slapen en als er niets gebeurt komt ze zonder bijzonderheid morgenavond terug om nogmaals te strippen.

Hoop dat het gewoon weer vroeg in de ochtend begint, net als met de meiden ;)

14. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik ben ook 'druk' in afwachting van de bevalling, vandaag 40wkn zwanger dus het zou elk moment kunnen gaan gebeuren.

Gister bij de controle met de vk afgesproken wat we gaan doen als hij een dezer dagen niet komt, maandag willen ze me dan proberen te strippen. Natuurlijk hoop ik dat hij zich voor die tijd gewoon spontaan gaat aankondigen.

Heb nog helemaal geen voorwerk gehad tot nu toe wbt voorweeën, verloren slijmprop of gebroken vliezen dus als het nu komt komt het echt ineens opzetten... spannend en ohw zo frusterend wel een btje! ;)

15. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Gezellig dat je naast me zit AnkeM! Liever dat we samen in het kraambed liggen hoor, maar het is even niet anders.... Ik heb totaal geen voorgevoel, dus geen voorweeen, slijmprop, krampjes, water. Bij mijn eerste is het ook spontaan midden in de nacht begonnen met weeen (6 dagen overtijd), ga er nu ook maar vanuit dat ik ruim overtijd ga, misschien helpt deze gedachte, hihi.
    Jij ook nergens 'last' van? Iets afgesproken met de VK? Hier strippen ze eventueel pas vanaf 41 weken....

Neus: al iets van weeen te ontdekken?

Liesjuh: spannend maandag. Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de VK.. hopelijk dient de kleine zich voor die tijd aan.

16. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Nou, waar zijn de weeën???????? Niet hier :(

Vind het wel meer beladen, nu dat strippen gedaan is, en vanavond weer gaat gebeuren. De oudste was gewoon een week over tijd, de tweede 5 dagen, dus dan 'wacht' je al heel anders dan nu..... je hebt toch stiekem een beetje verwachting van 'zal het beginnen, en/of doorzetten ?'

Er komt waarschijnlijk geen volgende keer, maar als........ dan zou ik niet weer gestript willen worden. Mijn kinderen zijn sowieso zwaar, en dan maken die enkele dagen ook niet meer uit.

Merk dat ik nu niet goed tegen die spanning kan.

17. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Goh... klinkt bekend! ;)

18. Iesje

Iesje Lid

13 jan 2013
    24
    0
    0
    Spannend hoor dames!!
    Ik ben vandaag 39 weken hihi vanaf volgende week ga ik pas echt wachten.
    Ik verwacht dan ook dat de kleine zich later zal melden;).

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    #319 AnkeM, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
    Mutzie bij de eerste begon het meteen met het "echte" werk, vrij lichte weeën die steeds sterker werden.
    Nu af en toe wel wat pijnlijke harde buiken maar met een bijna-peuter die hier rondloopt en niet altijd rekening houdt met mama's buik is dat niet zo gek. Maar verder weinig voortekenen. Bij onze dochter begonde bevalling op 40+2 en uiteindelijk is ze een dag later geboren.
    Maar ik ben bij de termijnecho 6 dagen naar voren gezet dus het zou me niks verbazen als ik tot of voorbij het weekend zit te wachten.
    Op een flinke bui na was het weer hier vandaag trouwens erg lekker, zo kom ik de dagen wel door. Manlief hoeft pas maandag weer te werken dus in ieder geval een paar gezellige dagen voor de boeg.

Oja beleid is hier pas inleiden met 42 weken tenzij er eerder een (medische) reden is. Ik mag ervoor kiezen om met 41 weken in te leiden. Heb met 40+6 een afspraak bij de vk, dan kan ik ook laten strippen als ik wil. Mocht het zover komen denk ik dat ik daarvoor ga, inleiden alleen als het echt niet anders kan. Kan me het weeëninfuus van de vorige keer nog herinneren, brrrrr.

20. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inmiddels ook bevallen. Afg woensdag ben ik in drie uur tijd thuis bevallen van ons derde kindje. De dag ervoor kon ze me niet strippen omdat ze er niet goed bij kon en een dag later dus spontaan bevallen. Het hoeft allemaal niets te zeggen het kan maar zo van het ene op het andere moment beginnen.

Deel Deze Pagina