Wachten op de eerste echo...wat duurt dat lang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wiekkie, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb deze zwangerschap met 8 weken een pretecho laten maken. Kostte me 25 euro maar het was het zeker waard!

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Wij nog 2,5 week. Gelukkig een vitaliteitsecho bij 7 weken! Anders had ik tot 10 weken moeten wachten..

3. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Hier de eerste echo met 13 weken, duurt nog zooo lang :( kan niet wachten!

4. Lot1989

Lot1989 Lid

26 mei 2014
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Haha grappig om te lezen dat sommige later positief getest hebben dan ik. Ik heb 6 september pos. getest en heb aanstaande woensdag dan eindelijk mijn eerste echo! :) ben dan al 11 weken zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook al bij 8 weken een echo maar nu niet. Mijn geduld raakt nu ook een beetje op.... maar gelukkig hebben we in de ochtend onze eerste echo. Het blijft lastig om te wachten. Voor mijn gevoel is het een bevestiging dat het echt zo is! :) en natuurlijk of alles goed is. Nu heb ik er meer last van dan bij de 1ste zwangeschap omdat ik weet wat ik allemaal kan verwachten.

5. Wiekkie

Wiekkie Lid

18 aug 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal he..! Ik snap je helemaal Lot1989, vind het nu ook spannender dan bij onze eerste. Ik mag gelukkig a.s. dinsdagochtend, ben dan als het goed is 8,5 week zwanger. Nog 2 dagen, AFTELLEN!!! ;)

6. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Heel herkenbaar allemaal! Ik heb 14-10 positief getest en ben vandaag 4 weken zwanger, volgens mijn eigen berekening. Ik ga morgenochtend meteen bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben! Ik hoop snel!!!
    Wil ook zo graag de bevestiging van een kloppend hartje. Ik heb in 2012, voor de zwangerschap van mijn zoontje een MA gehad met 11 weken. Bah! Een bevestiging dat het er goed uit ziet heb ik dus ook nodig!! X

7. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Zoooo herkenbaar! De tijd kruipt!! Vrijdag de echo en gelukkig meteen om 9.15 uur. Als het goed zit, gaan we meteen m'n ouders/schoonouders vertellen van t weekend. Rest pas na termijnecho

8. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Heel herkenbaar. En ik heb nog geluk dat mijn verloskundige 'al' met 8 weken een vroege echo doet. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik helaas pas rond 10 weken terecht, dat is nog langer wachten...
    Als je erg onzeker bent, kan je vragen of je een vroege echo kan krijgen (heb ik wel gedaan, i.v.m. eerdere MA) of zoals dpbovenkamp al zei een pretecho laten maken.

9. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Ik heb net gebeld met de assistente. Kon eerst pas 23 november....
    Ik zei: dan pas?! Toen zei ze: Oh ik zie dat je eerder MA hebt gehad. Je mag ook 11 november. Echt super!!
    Terwijl 23-11 ook best nee viel zag ik achteraf in mijn agenda. Dan was ik 9+1. Maar nu mag ik dus met 7+3!! Kan niet wachten tot het 11 november is!!! Hopen op een mooi beebje met kloppend hartje!!
    Jullie ook allemaal succes met wachten!!!
    Xxx

10. Wiekkie

Wiekkie Lid

18 aug 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best apart dat er zo veel verschil in zit per verloskundige he.. Hier doen ze altijd de eerste echo met 7/8 weken, maar hoor ook regelmatig verhalen dat de eerste echo pas met 10/11 weken gebeurd. Ik vind het best vreemd dat ze niet allemaal hetzelfde aanhouden! Nu heb ik niks te klagen, want ik mag morgen!!! :) al het goed is ben ik dan ong 8+4. Ben erg benieuwd!!

Succes allemaal met wachten!! ;)

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wiekkie, fijn dat het wachten er nu bijna op zit.

Ik vind het ook raar dat er zo'n verschil in zit per praktijk.

12. Martinelli

Martinelli Actief lid

4 mei 2015
    352
    13
    18
    Morgen eerste echo!! Zo spannend he :D

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Niet iedereen krijgt een groeiecho he ;)
    Sommige moeten vanaf de 20 weken gewoon wachten tot de geboorte of je moet een pretecho laten maken.

Ts; spannend! Die eerste weken zijn sowieso killing.

14. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik heb donderdag positief getest. Na bijna 5 jaar en 6 iui's is dit kleintje meer dan welkom.
    Ik heb mijn eerste echo op 13 november. Ik ben dan 7 weken en 3 dagen.

15. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Wow nogevengeduld... Wat een ontzettend lange periode om te wachten op zon klein wondertje! Zal zeker niet makkelijk zijn geweest maar je geduld is beloond!

Zo leuk voor je!!

16. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ja dat was het zeker Emm maar gek genoeg vind ik het nu allemaal waard ;)
    Het is niet vanzelfsprekend allemaal. Dat zullen veel dames het met mij eens zijn.

17. Wiekkie

Wiekkie Lid

18 aug 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw! Gefeliciteerd Nogevengeduld! Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest en heb op 13 november de 2e echo :)

Echt bijzonder weer zo'n echo zeg! Gelukkig eindelijk de bevestiging van een kloppend hartje gekregen, maar vind het nog steeds wel onwerkelijk hoor...

18. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Dat klinkt super Wiekkie!!!
    Ik ga voor beide goed nieuws de 13e :)

19. Wiekkie

Wiekkie Lid

18 aug 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja he :) daar ga ik ook voor! (Y) jij nog ff succes met wachten!

20. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Oeh spannend allemaal ik heb pas 2 nov mijn eerste echo wil niet te enthousiast zijn want ben echt bang dat ik weer te horen krijg dat het een leeg vruchtzakje zou zijn. Aangezien de symptomen meer en erger zijn dan de eerste keer. Iedereen fijne zwangerschap gewenst en succes voir degene die een echo hebben

Deel Deze Pagina