Ik heb voor mijn gevoel best een onregelmatige cyclus. Het verschilt van 26 tot 30 dagen ongeveer. Ik wil meer inzicht krijgen op mijn cyclus maar het is tot nu toe niet gelukt met ovutesten. Of ik mis de LH piek of halverwege kap ik ermee omdat het voor mij emotioneel best zwaar is. Nu Wil ik mijn afscheiding observeren en wellicht dat ik daarmee meer inzicht kan krijgen op mijn cyclus en wanneer ongeveer mijn eisprong zal plaats vinden. Dat heb ik ook afgelopen periode geprobeerd maar voor mijn gevoel heb ik geen rekbare slijm geobserveerd. Bij mij begon het met wit slijm en op dag 14 had ik best veel en vloeibaar slijm en op dag 16 was het weer wit en dik. Mijn laatste cyclus was 30 dagen. Zou mijn eisprong echt op dag 14 hebben plaats gevonden? Excuses voor de onsmakelijke vraag maar voorheen had ik een regelmatige cyclus waardoor mijn ei vinden heel makkelijk was. Iemand tips of trucks over de vaginale afscheiding en hoe te herkennen dat de eisprong aan zit te komen of er zelfs al plaats vindt?
Als je in je vruchtbare dagen komt krijg je rekbaar slijm. Je kan er dan draden van trekken tussen je vingers. Dit houd aan tot je ovulatie geweest is. Sommige vrouwen hebben wel een week van te voren al rekbaar slijm dus je zal in die periode wel regelmatig seks moeten hebben. Je zou kunnen temperaturen als je zeker wilt weten wanneer je ei is gesprongen. Die is wel iets wat je consequent en op de goede manier moet doen anders is het niet betrouwbaar.
Aan de hand van het vruchtbaar slijm is het moeilijk vast te stellen. De ene maand had ik echt een hele week vruchtbaar slijm, paar keer per dag met afvegen en een andere maand hooguit maar 1 keertje gezien met afvegen. Ik gokte dus eigenlijk in welke week mijn eisprong was (dat was opzich niet heel lastig omdat mijn cyclus altijd heel regelmatig is) en in die week om de dag of minimaal 1 keer per 2 dagen seks gehad. Zo is het me gelukt zwanger te worden. Maargoed dus niet aan de hand van het vruchtbaar slijm. Dat vond ik zelf niet heel betrouwbaar..
Ik had het slijm ook de ene keer wel en de andere keer niet. Mij gaven de ovulatietesten juist wel rust, gewoon doortesten tot hij positief is, wellicht is je eisprong later dan je denkt... Daarbij vind ik een cyclus van 26-30 dagen niet echt onregelmatig hoor, maar kan me voorstellen dat het frustrerend kan zijn. Hoe lang zijn jullie nu bezig?
Bij mij werkt het monitoren van mijn cervix slijm wel goed, zeker in combi met andere eisprong symptomen. Ik merk echt heel duidelijk de verschillende stappen en heb altijd op 1 moment echt een soort rauw eiwitachtige slijmmassa die los komt. Voor mij hielp het vooral om het moment te vinden dat het slijm opeens weer droger werd. Je ziet dat het inderdaad vrij lang rekbaar is (alhoewel die rauw eiwitachtige structuur bij mij maar heel kort is, maar die mis ik ook wel eens), maar het moment waarop het weer droog wordt is heel duidelijk. Dat is voor mij het teken dat mijn eisprong is geweest. EN inderdaad, gewoon rond die periode proberen elke 2 dagen seks hebben (moet eerlijk zijn dat dat bij ons sowieso wel de gewoonte is ).
Ik heb destijds cervixslijm en baarmoedermond gecontroleerd. Als je rekbaar slijm hebt zit je rond je eisprong. Maar het kan zijn dat dat bij de ene duidelijk te zien is en bij de ander niet. Bij mij was het ook niet altijd even duidelijk. Toen ben ik de bmm gaan voelen. In de niet-vrucbtbare periode zit die laag en dicht en zacht. Voelt beetje als puntje van je neus. Dan kun je er zo bij. Hoe dichter je bij de vruchtbare periode komt hoe hoger hij gaat zitten en gaat open staan en wordt hard. Bij mij zat hij dan zo hoog dat ik er echt niet meer bij kon. Dit in combinatie met ovulatietesten gaf mij een heel duidelijk beeld van mijn vruchtbare dagen. De ronde dat ik dat heb gedaan was bij mij dan ook raak. Blijkbaar precies het goede moment gevonden. P.s. zorg wel dat je schone handen hebt. Ik voelde altijd onder de douche.