Cervixmeting

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door corina83, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wie heeft hier wel eens een cervixmeting gehad?
    Ik moet morgenmiddag voor mn cervixmeting ivm eerdere miskraam van Lucas* met 16 weken.
    Ze gaan kijken of mn baarmoedermond te zwak is.
    Wat kan ik verwachten? Ik heb dit onderzoek nog nooit gehad.

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb dat ooit 1,5 jaar geleden gehad (Maar volgens mij is dat niet hetzelfde want jij bent zwanger en dat was ik niet....) Ze meten je baarmoeder en baarmoedermond op met een soort slangetje en 'betasten' je baarmoedermond. Lijkt een beetje op een 'gewoon' inwendig onderzoek, is wel wat onaangenamer (krampjes) doordat het slangtje ook echt naar binnen gaat. Kon alleen tijdens de menstruatie omdat dan je baarmoedermond openstaat, dus ik denk dat ze bij jou iets anders gaan doen gezien je zwangerschap...

Succes!

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Hmm ben inderdaad benieuwd hoe ze dat dan bij mij gaan doen..
    Ik had me er al op voorbereid dat het niet echt lekker zou worden haha.

Dank je wel:) jij ook nog gefeliciteerd he!

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mij werd het tijdens mijn eerste zwangerschap via een inwendige echo gemeten.

succes meis!

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ok, nah ja de inwendige echo heb ik al eerder gehad dus dat gevoel ken ik iig haha.

dank je wel!!
    Ben op van de zenuwen dat is niet normaal.. en niemand kan met me mee morgen bah...

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    He wat naar dat niemand met je mee kan!
    Het is écht niets om je druk om te maken! Valt reuze mee allemaal(Alhoewel op zo'n manier in mijn blote kont liggen nooit een hobby zal worden)

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Mwah het blote kont gedeelte maakt me niet uit haha ik hoop alleen maar dat mn baarmoedermond sterk genoeg blijkt en dat als hij te slap is dat ze er op tijd bij zijn... wil niet weer met 16 weken een kindje verliezen..

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    GAan ze dan een bandje plaatsen?

Wel fijn dat je zo goed onder controle staat meis!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Als hij te zwak is gaan ze inderdaad een bandje plaatsen en als dat niet voldoende is bedrust :(
    Maar ja alles voor deze kleine.

Ja ik had het zelf aangekaard bij de VK dat ik me daar fijner bij zou voelen, ze kon het gelukkig goed begrijpen waarom ik me daarbij fijner zou voelen, ook omdat ze niet weten waardoor het de vorige keer mis ging.
    Zit nu alleen heel de tijd met 'wat als' in mn hoofd maar ja we blijven positief denken he:)

10. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    hoi Corina,

Ik heb inmiddels 2 kindjes verloren door een zwakke baarmoederhals en heb ook cervixmetingen gehad. Dat wordt idd via een inwendige echo gedaan. Mijn ervaring is wel dat het verschilt wat de metingen zijn. De ene persoon meet hem zo, en de ander weer zo. Zo zijn er bij mij verschillende metingen uitgekomen. Anyway, ik heb nu een cerclage (zo'n bandje) en neem heeeeeeeeeeel veel rust...

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Veel sterkte Florida!
    Ik hoop dat het nu wel allemaal goed gaat bij jullie kindje!
    Ben heel benieuwd wat me morgen te wachten staat.

12. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    thanks, succes met je controle!

Ik wil wel erbij zeggen, dat bij mijn 2e kindje de cervixmetingen 'goed' waren, toch ben ik een kleine week later bevallen doordat de vruchtzak al uitpuilde... en dat terwijl er een paar dagen geleden nog niets aan de hand was...
    Helaas heeft t mij 2 kindjes 'gekost' om te zien wat er aan de hand was, en voordat er iets aan gedaan werd...

13. Trees

Trees Niet meer actief

Hier gebeurt het inderdaad ook met een inwendige echo en inderdaad meet elke gynaecoloog weer anders. Daardoor wel wat kleine verschillen maar dat maakt hier niet uit. Gelukkig is het hier tot nu toe hartstikke goed.

Corina veel succes met de meting en de zwangerschap!

Florida wat een spannende tijd moet dit voor jullie zijn. Ik hoop dat dit kindje lang genoeg blijft zitten.

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ah florida :( je bent dus 2 keer door een hel heen gegaan omdat ze er maar neit achter kwamen wat het was :(
    Ik hoop echt dat dit kindje lang genoeg blijft zitten.

@Trees: inwendige echo's ben ik inmiddels wel gewend haha ben inderdaad benieuwd hoe mijn arts de meting gaat doen.
    Heb nu een mannelijke gynaecoloog, hoop wel een beetje een lieve anders lig ik helemaal niet op mn gemak..
    Dank je wel! ik laat het morgenmiddag nog wel weten hier, moet om half 3 in het ziekenhuis zijn.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Wat volgens mij het probleem is van de meting, is dat ze een bochtje om moeten meten en ze meten met een recht lijntje op het schermpje. Ben ik een beetje helder ;)...

Succes morgenmiddag! Ik ben zelf toch altijd een beetje bang voor de uitslag.

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    succes vandaag! Hoop dat het allemaal goed is!

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja het is een inwendige echo ik heb het gehad toen ik 32 weken zwanger was en 34 weken en 36 weken zwanger was

18. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    tijdens de zwangerschap doen ze het met een inwendige echo. Ze meten op het scherm dan hoe lang de cervix is. Is dus helemaal geen vervelend onderzoek! SUcces!

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes vandaag. Je zal een inwendige echo krijgen. Daarbij meten de gynaecologen niet verschillend, maar het is natuurlijk millimeter werk en daarin verschilt de uitslag nog wel eens.

Hoop op een goede uitslag.

Kwebbel

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Dank jullie wel allemaal!
    Ben heel benieuwd, zit hem een beetje te knijpen, niet voor het onderzoek maar voor de uitslag..
    Maar ja het zal allemaal wel goed komen..
    Vind het jammer dat manlief geen vrij kreeg van zn baas :(

Deel Deze Pagina