Wachten op een adoptief kindje

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Koosje, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hoe je schrijft en wat je schrijft ontroert mij echt..ik hoop dat mijn kindje straks zich net goed terecht heeft voelen komen als dat jij bij jouzelf beschrijft!!

    Gisteren zei een patiente van mij, ik werk in de GGZ, ineens uit het niets 'heb jij eigenlijk kinderen?', ik zei 'nee' en toen zei zij heel spontaan 'dat vind ik nou echt jammer, jij zou zo'n leuke goede moeder geweest zijn..' ...ondanks dat dat maar een inschatting van haar is omdat zij mij verder niet prive kent, vond ik dat zo leuk te horen, net als jullie opmerkingen daarover. Ik twijfel zelf niet aan mijn vermogens om mama te zijn hoor maar omdat dat al zo lang met allerlei moeilijkheden is omgeven en ik het straks wel alleen doe (als er dan nog geen nieuwe partner is..:) is het erg leuk te horen en sterkt het.

    Dus dank jullie wel!!

    Koosje
     
  2. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Graag gedaan hoor meis! Btw, ik ga het ook alleen doen. Ik wordt een bam mamma! En idd mamma ben je in je hart en niet in je buik! Zo'n mooie zin.
     
  3. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ook jij dus een dappere vrouw!!! Vrouwen die gaan voor hun droom ondanks moeilijkheden en tegenslagen zijn sowieso al zo'n prachtig voorbeeld vind ik voor hun kinderen..jij dus ook!!!
    Weet je al of jouw kleintje een meisje of jongetje wordt?? Heb je lieve mensen om je heen, naast je ouders, die je helpen??

    Lekker genieten van je vast mooie buik..want hoewel ik volledig sta achter die zin mama ben je in je hart en niet in je buik en ik erg blij ben met mijn kans op een adoptiekindjeis zo'n dikke buik en de binding met je kindje al zo vroeg wel het allermooiste wat er is!! Ik heb er eventjes aan geroken toen ik met mijn ex 9 weken zwanger was (met helaas MK)..met niets te vergelijken hoe vrouwelijk ik mij toen voelde ;)
    Dus straal wat af van trots, geniet intens (maar datz ul je vast doen met zo'n kadootje vlak voor de IVF!)

    Koosje
     
  4. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Dank je wel voor je lieve woorden.
    Ik ga idd mijn droom achterna. Wilde altijd al een gezinnetje vormen en door medische omstandigheden ook extra druk om zsm zwanger te worden ivm mogelijke snelle onvruchtbaarheid. Na 2 mk en net voor start IVF besef ik me idd maar al te goed wat een enorm groot cadeautje dit is. Daar ben ik ook eeuwig dankbaar voor. Er zit een klein meisje in mijn buik weet ik sinds vorige week. Het is heel bijzonder om idd een beebje in je buik te hebben en die binding (sinds zaterdag voel ik beebje pas echt goed), maar mijn moeder zei ook dat ze zich zo enorm zwanger voelde (terwijl ze dit dus niet was).Ik heb haar ook gevraagd of ze het niet moeilijk vond dat ze dit dan nooit heeft meegemaakt en dat nu wel ziet bij haar dochters. Maar dat heeft ze niet zei ze.
    Ben helaas al de hele zw schap behoorlijk ziek (ik heb hg, een extreme vorm van zw misselijkheid) ook opname zk huis gehad daarvoor. Maar ondanks heel wat ellende, enorm blij en vooral dankbaar.
    En idd, ik heb heel veel lieve mensen om me heen die me door dik en dun zullen steunen.
     
  5. Sannebc

    Sannebc Niet meer actief

    @Koosje, ik wil je heel veel s6 wensen op de weg naar je prachtige zigeunerkindje!
    Hopelijk verloopt de procedure zonder al te veel moeilijkheden.

    Ik ben zelf geadopteerd als baby van 9 mnd. Hele lieve ouders getroffen en ben intens dankbaar dat ik bij hen op heb mogen groeien.
     
  6. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    ..smelt....dat kleine lieve meisje zit daar goed!!
    Wat ontzettend fijn dat je dit na ook jouw weg in de zwanger-word molen gehad te hebben meemaakt..vooral die druk vanwege fysieke omstandigheden, poe, moeilijk hoor..en wat een groot geluk nu dus!!!!
    Heel veel sterkte met de hyperemisis, ken het van dichtbij, wat rottig..ook al weet je waar je het voor doet.

    Sannebc, ook al zo'n positief verhaal over geadopteerd zijn...joehoe!! Heel veel goeds voor jou!

    En mijn ticker loopt door..:)
     
  7. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heel veel geluk alvast, wij zijn via K&T vorig jaar papa en mama geworden van een prachtige sn zoon uit china!!
     
  8. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha Ukoldaatje,

    Gefeliciteerd..wat een hoop rijkdom en geluk nu voor jullie!!
    Wat heerlijk, geniet er fijn van!!

    Ik bevind mij nu in het stadium in op papier zetten welke spcial needs ik wel zou accepteren en welke niet. Ik heb toch besloten om alleen voor heel lihcte special needs te gaan als bijv een navelbreuk of een litteken bijv. T is voor mij natuurlijk ook anders omdat ik alleen adopteer, al pittig genoeg.
    Hoe hebben jullied e keuze qua special needs gemaakt?

    Koosje
     
  9. Ann87

    Ann87 Bekend lid

    12 aug 2012
    712
    0
    16
    Wat ontzettend mooi dat je een kindje gaat krijgen uit Bulgarije! Komt zo toch nog je wens in vervulling na die lange tijd. De voorpret ervan zal al heel bijzonder voelen, is het niet?

    Ik werk in de kinderopvang en in mijn groep heb ik twee geadopteerde Chinese jongetjes zitten. Ik vind het zó bijzonder hoe snel zij dingen oppakken en hoe snel zij wennen in een totaal nieuwe omgeving. En het zijn zulke schatten!
     
  10. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Hoe is het gegaan met je intake gesprek?
     
  11. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoi Koosje,

    Ik schrijf hier graag met je mee! Wij staan inmiddels op de pre wachtlijst voor een kindje uit Nigeria. Het duurt nog even voordat we op intake mogen bij K&T, dat is afhankelijk van de plek op de wachtlijst. Een lange weg te gaan, maar wel een bijzondere die we nu al ook echt bijzonder ervaren!

    @ Musicalfan, ik lees altijd zo graag jouw verhalen. Je omschrijft het zo prachtig en ik vind jou echt een toppertje!
    Wat super dat je toch nog spontaan zwanger geraakt bent. En wat een dappere meid ben je toch. Ben je bewust alleenstaande mama, of is je relatie over gegaan tijdens de zwangerschap? Als ik dat mag vragen...
     
  12. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ella, t intakegesprek is heel goed gegaan!! Er werd heel veel verteld en onder andere de procedure rondom t ophalen vh kindje ontroerde mij zo..sowieso t praten daarover maakte t zo echt, op een bepaalde manier dichtbij, zo bijzonder!! Als er een kindje op mij is gematched door de bulgaarse autoriteiten dan ga ik een week nr Bulgarije en bezoek elke dag t kindertehuis om kennis te maken met mijn zoontje of dochtertje, tussen de 3 en 6 jaar oud zal t zijn. T kindje wordt ook voorbereid en krijgt kort vantevoren te horen dat er er een mama komt. T kindje weet vaak niet goed wat dat inhoudt en komt dan ad hand vd verzorgster daar binnenlopen..dat zal dan mijn kind zijn!! Wij moeten met elkaar dan een prachtig leventje op gaan bouwen..zo emotioneel lijkt mij, zo stilmakend..gelukkig is t redelijk goed geregeld in de kindertehuizen daar en is er een arts en psycholoog aanwezig en is er achtergrondinformatie over het kind en diens ouders..anyway..na die week wacht ik de gerechtelijke procedure in NL af en haal mijn zoon of dochter ong 3 maanden later definitief op!! Wauw..ik kan bijna niet wachten!! Nu eerst veel documenten verzamelen, maar dat is nu bijna klaar en dan ong 2,5 jr wachten..pff..maar wel mooi ook want nu weet ik dat met een heel grote waarschijnlijkheid er iig een zoon of dochter komt!!
    Lief trouwens dat je informeert Ella! Is er nog nieuws bij jou?

    Saskia, fijn dat je mee wilt schrijven..ik heb jou gevolgd ih babyrinth en je killing laatste poging..nu op naar een gekleurd wondertje..super!!

    Nu zaterdagdingen en een meeting met een paar zp dinnetjes!

    Tjuus,
    Koosje
     
  13. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super van de intake. Erover praten en dingen doen, maakt het inderdaad echt voor je gevoel. Heerlijk!
     
  14. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat fijn dat de intake zo goed is gegaan!
    En idd zo bijzonder! Wel erg jammer dat je naar alle waarschijnlijkheid nog zo lang moet wachten..... maar dat maakt het allemaal waard!

    Hier alles goed!!

    Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten!
    Wat zal dat een bijzonder moment zijn als je kindje aan de hand loopt van zijn/haar verzorger!
     
  15. UmmAbderrahman

    UmmAbderrahman Bekend lid

    4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik ben echt een emo muts de laatste dagen maar deze zin heeft mij zo laten huilen. Zo prachtig omschreven. Echt even stilmakend.

    Succes, het is je gegunt! Veel geluk saampjes xxx
     
  16. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een lieve reactie zeg!!
    Ik meende wat ik schreef..en jij ook, super!!
    Dank je wel en jullie heel veel succes op weg naar jullie eigen wondertje in jouw buik!!

    Liefs Koosje
     
  17. UmmAbderrahman

    UmmAbderrahman Bekend lid

    4 okt 2012
    944
    0
    0
    Soms kan iets kleins iets groots betekenen. Dat was met deze zin..Kwam echt even binnen. Emo muts ben ik ook hihi.
    Dankjewel. Hopelijk hebben we beide snel een wondertje xxx
     
  18. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ Musicalfan, ik lees altijd zo graag jouw verhalen. Je omschrijft het zo prachtig en ik vind jou echt een toppertje!
    Wat super dat je toch nog spontaan zwanger geraakt bent. En wat een dappere meid ben je toch. Ben je bewust alleenstaande mama, of is je relatie over gegaan tijdens de zwangerschap? Als ik dat mag vragen...[/QUOTE]

    @ saskia
    Ik ben een bam mamma! :) Sorry voor de late reactie. Hoe zijn de vorderingen ondertussen. En blij dat ik een klein beetje kan bijdragen met mijn verhalen. Ze zijn ook oprecht en gemeend. Ik hoop zo dat jullie straks een prachtig wereldwondertje in jullie armen mogen sluiten. Het lijkt me ook heel bijzonder om een kindje te adopteren.
    Als ik mijn moeders verhaal steeds hoor raakt dat me zo. Je bent gewoon een paar jaar in verwachting, maar het is het zo enorm waard. En jullie kindjes kunnen zich vast geen betere ouders wensen. Knuffies voor jou!
     
  19. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
     
  20. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Koosje wat fijn dat je op intake bent geweest voor Bulgarije. Zelf hebben wij ook via K&T geadopteerd en zijn sinds aug de ouders van een jongetje van 1,5 met een special need uit China. Heel veel succes met verzamelen van de documenten en het wachten. Aan de ene kant wel fijn dat je meerdere keren mag kenismaken met je kindje in het tehuis om elkaar te wennen. Vooral omdat hij of zij al wat ouder is kunnen ze hem/haar goed voorbereiden.
     

Deel Deze Pagina