Ik ben deze maand voor het eerst in de weer met ovulatietesten en overal lees ik verschillende dingen.... Ik heb twee keer een licht positief streepje gehad, op de 8e en op de 10e dag, maar de streep is nooit dikker geworden (en na de licht positieve test op de 8e dag ben ik 2x per dag gaan testen). Nu las ik alleen in verschillende reacties dat je je urine VIER UREN moet ophouden voor je de test doet. Is dat echt zo? Is de test anders niet betrouwbaar? Hmpfs.... want.... vier uren ophouden.... dan ontplof ik denk ik
Vier uur is misschhien niet echt nodig, maar het gaat erom dat je urine goed geconcentreerd is. Dus niet te veel drinken en zo lang mogelijk niet naar het toilet. Je hoeft echt geen 2 keer per dag te testen, zonde van het geld. Dat je een licht streepje hebt is heel normaal, maar zegt niets over een naderende eisprong. Gewoon nog een paar dagen geduld hebben. Hij komt echt wel!
ik gebruikte altijd mijn 2e ochtendurine. de knalposi testen waren bij mij zelfs na 2e urine na grote mokken thee!
Ik gebruikte altijd ovulatietesten van CB en volgens mij stond in de bijsluiter dat je inderdaad vier uren van tevoren niet mocht plassen en weinig mocht drinken. Inderdaad moeilijk om vol te houden, ik stond dan vaak ook wel op ploffen.
De 2e ochtendurine heb ik vanochtend ook gedaan. Weer een heel licht streepje. Misschien test ik vanavond nog een keer, moet maar even zien. Zit nu op dag 10 van mijn cyclus. Het zou vroeg zijn, maar 't kan wel.... Zeker omdat ik nog geen 'echte' menstruatie heb gehad. (20-5-11 curettage, daarna 1x pilstrip). Heb overigens de goedkope testen van 123ovulatietest.nl (30 stuks voor 20 euro en dan krijg je er ook nog 9 zwangerschapstesten bij). Ik weet niet of dat nog uitmaakt; of die tests minder betrouwbaar zijn? Er staat in de gebruiksaanwijziging die ik erbij kreeg niks over welke urine je wel of niet moet gebruiken en ook niet over hoe lang je 't moet ophouden. (Maar 4 uren.... pffffff.... respect!).
ik gebruik ook mij ochtend urine maar ik heb het zelfde eerste dagen geen streepje en daarna een heele lichte van cb 7x maar de streep word niet dikker. vind nu een ovulatie test maar onzin.. ik zal kijke of ik er een foto van kan maken! gelukt uuh het het van rechts naar links vanaf de 17e tot nu..
Nou ja, misschien komt je ei gewoon nog? Je ziet in elk geval bij jou een lichte streep verschijnen die blijft, dat lijkt me al iets.... Ik zou verwachten dat de streep steeds duidelijker gaat worden. Mijn streepjes verdwijnen soms bij een volgende test weer. Snap er niks van! (Maar misschien is mijn lijf nog in de war na de curettage en 1 maand pil, dus moet ik gewoon meer geduld hebben)
ja dat zou inderdaad goed kunnen, ik wacht in volle spanning op me ei haha, ik heb vorige maand een miskraam gehad ik was toen 7 weken, daar door is me cyclus een beetje uit zijn ritme en kan ik niet duidelijk teste! Streepjes die verdwijne terwijl je er eerst wel een had is erg vreemd miss indd nog aan het ontpillen! spannend hoor wanneer moet je ongi worden?
Ik ontplof ook als ik het 4 uur ophoudt, meestal red ik 3 uur net. En dat heeft geen invloed op de uitslag van de test. Maar het best test je rond 16.00 uur, zeker niet 's ochtends! Ik test rond 18.00 uur.
Wat erg dat jij ook een MK hebt gehad. Daar kan je cyclus heel erg door uit z'n ritme worden idd. Dat is mij ook verteld. Ik was 10,5 wk. Ik weet nu ook niet precies hoe mijn cyclus loopt, maar bij mij heeft er dus 1 maand pil tussen gezeten, omdat mij echt verteld was dat je dan sneller de boel weer op orde hebt. (En ach; mocht toch 3 wkn niet proberen, dus ja...). Maar zou je ook echt moeten ontpillen na 1 strip? Ik zou ongeveer 10 juli ongi moeten worden. Dat zou de 29e dag zijn en hiervoor was mijn cyclus gemiddeld 29 dagen. Ben benieuwd.... Ik zou eind deze week of begin volgende week toch echt een positieve ovutest moeten hebben...
Rond 16 uur het best? Oh.... Ze vertelden mij rond 12 uur.... Ik test rond 12 uur en dan rond 18.30 uur nog een keer. Ik wil absoluut mijn piek niet missen.... Mijn zusje testte op een gegeven moment 6x per dag en zij ontdekte toen dat haar piek maar heel kort meetbaar is. Bijv pas de 6e test op de dag, 's avonds laat en dan was de test de volgende ochtend alweer negatief.
Ik heb 2 jaar deze testen gebruikt in combi met een behandeling in het ziekenhuis en volgens de artsen kun je het beste in de ochtend testen, maar NIET met ochtend-urine. Maar goed, je zusje is natuurlijk een uitzondering, maar normaal gesproken maakt het niet zo veel uit denk ik (als je smiddags test zal hij ook positief zijn hoor) en is 1x per dag echt voldoende.
1x per dag testen? Ja misschien is dat ook wel genoeg. Ik ben alleen zo bang dat ik de piek mis. Zal wel komen door wat er allemaal is gebeurd. Mijn vertrouwen is een beetje weg.