Het allerlaatste slokje!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Johannal, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #1 Johannal, 26 feb 2011
    Laatst bewerkt: 26 feb 2011
    Vanmorgen afscheid genomen van de borstvoeding! Seph heeft bijna een jaar lang bij me gedronken. Had nooit verwacht dat we het zolang zouden volhouden maar we hebben allemaal heel erg genoten van die intieme rustmomentjes. In het begin vond ik het nog best zwaar; een opgave en best een vrijheidsbeperking.
    Maar al gauw werd het steeds makkelijker. Op het laatste was het gewoon het makkelijkste om te doen, gauw even lekker bij mama aan de borst voor een vol buikje of ter troost.
    In het openbaar dronk Seph meestal een flesje gekolfde melk en tussendoor kolfde ik die dan weer vol. Na 8 maanden ben ik gestopt met kolven en ging Seph op het kdv(2dg/pw) kunstvoeding drinken. Er kwam langzaamaan weer ruimte in de vriezer, die overigens meteen werd gevuld met fruithapjes en prakjes voor de drukke dagen. Na ongeveer negen maanden stopte ik met de dagvoeding en vorige week kreeg hij de laatste avondvoeding. 's Avonds op het grote bed even rustig knuffelen met zijn drieën ons eigen ritueel een gezamelijk rustmomentjes aan het einde van de dag. Het slokje bij mama werd vervangen door een flesje maar het momentje blijft, gelukkig.
    's Ochtends waren echt onze momentjes papa legt Seph bij me en gaat douchen en samen worden heel langzaam een beetje wakker.

Nu is Seph een grote jongen (over twee weken wordt hij 1) en mama gaat een weekje op vakantie en dus hebben we rustig afgebouwd.

Dat was het dan... Ben benieuwd of ik het ga missen, al dat gegrinnik, het lachen met zijn mond vol, gefrunnik aan mijn haar of hemdje, het elkaar diep in de ogen kijken, dat ik hem streel over zijn koppie terwijl hij met twee handjes mijn borst vasthoudt.... of Seph het gaat missen??? maar volgens mij is het goed zo. Ik heb heel lang gedacht dat ik misschien spijt zou krijgen als ik zou stoppen, terwijl ik me nooit had voorgenomen zo lang te voeden. Dit moment stond al zo lang vast... Het is goed zo...

Nu is hij 2 nachtjes logeren bij opa en oma en dus is het huis weer eventjes van Steef en mij... Bizar, we missen hem maar we gaan morgen vast heeeel lekker uitslapen.
    Ik mis hem nu al...

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat mooi dat je zo afscheid hebt kunnen nemen. Wat fijn dat het 'goed' is. Al blijft het emotioneel om zo'n fase af te sluiten.
    Je verhaal is heel herkenbaar voor me als ik kijk naar het afsluiten van bv bij mijn oudste dochter. Emotioneel omdat het zo mooi was, maar toch goed.

Fijn weekend samen :).

3. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wat heb je dat mooi beschreven.
    Je hebt een mooie tijd borstvoeding gegeven, super!

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Goed gedaan hoor!

5. wauw mooi opgeschreven!!!
    en super gedaan hoor!!!

xxxxxxxxxxxxxxx

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.011
    113
    Vrouw
    Wat omschrijf je het mooi!
    Maar bijna een jaar, je mag trots zijn!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mooi hoor. Kan me voorstellen dat het afscheid zwaar valt maar er komen vast genoeg mooie momenten voor terug!

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    wat ontroerend!
    super gedaan hoor!
    je bent mijn voorbeeld...
    en daarom een vraagje.. ik zou ook graag tijdens werk willen stoppen met kolven, nu nog 2x per dag gedurende 3 dg per week...
    maar kun je dan de andere dagen wel gewoon bv overdag blijven geven, de 4 dagen dat je niet werkt of moet je dan ook flesje met KV geven?
    hoe deed jij dat?
    mijn zoontje is 6 mnd nu overigens.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na 6 maanden gaat dat bij de meeste vrouwen prima.

Deel Deze Pagina