Hallo dames, Ik heb 2/12 een afspraak bij de dokter want dan zou ik rond de 8 weken zwanger moeten zijn. Op die datum ga ik een afspraak maken voor mijn eerste echo. Moet nu dus nog 3 weken wachten..Ik dacht eerst altijd dat je al met 7 weken een echo kreeg maar ik krijg hem dus met 9 weken. Als ik zo wat andere berichten lees van vrouwen die met 6 a 7 weken al een echo kregen waarop de gyn nog niets kon zien moet ik misschien wel blij zijn dat ik mijne pas met 9 weken krijg maar toch dat duurt toch nog een tijdje... Weet dat je nu eenmaal geduld moet hebben met je zwangerschap maar dacht gewoon dat ze bij 7 weken al gingen kijken of het hartje klopt en ben gewoon erg opgelucht als ik weet dat het klopt... Zijn er meerdere hier die hun echo pas met 9 a 10 weken kregen?
Ja, met 9 weken. Maar vaak hoor je ook vaak pas met 12/13 weken. Ik vind 6 a 7 weken te vroeg, vaak wordt het hartje dan niet gezien of zelf de embryo niet en is er vaak alleen nog maar een vruchtzakje te zien. Kan je beter nog wat weken wachten en dan een heel mooi vruchtje met duidelijk knipperlichtje zien! Ik snap trouwens je planning niet: je bent nu 8 weken, moet nog 3 weken wachten voor eerste afspraak, dan maak je ook afspraak 1e echo en dan zit je op 9 weken? Dat klopt dus niet! Je kan nu al een afspraak maken voor de termijnecho.
Ik had 'm met 9 weken en 5 dagen, en dat is eigenlijk al vroeg. Ik vond het ook lang duren want je wil gewoon weten of 't wel goed is. Maar dat hoort er een beetje bij ben ik bang. Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe zonder problemen en toch leef ik altijd wel naar de controles toe, gewoon voor de zekerheid.
Ik heb mijn eerste echo pas wanneer ik 11 weken en 2 dagen ben. Het wachten valt me zwaar omdat ik het graag aan iedereen wil vertellen. Maar ik wil eerst bevestiging of het goed gaat met het kindje. Met 11 weken zie je op de echo een echt kindje. Bij mijn eerste kreeg ik de echo toen ik 8 weken zwanger was, ze leek op een boontje met een kloppend hartje. Bij mijn tweede kreeg ik een echo toen ik ook 11 weken was en dat was zooooo leuk. Ze zwaaide toen al naar ons, haha. Ik kan niet wachten maar gelukkig kan ik af gaan tellen. Het wachten is altijd moeilijk dus succes, je mag redelijk snel een echo hoor!
Ik kreeg mijn eerste afspraak bij de VLK met 8 weken...was alleen maar een intake. Kon ook toen pas een afspraak maken voor de 1e echo; 4 weken later. As. woendag is het dan zover en kan ik eindelijk zien of het allemaal goed is met onze kleine uk
Ik had pas echo met 11 wk ben blij dat we niet eerder hebben gedaan! Nu zagen we echt al een klein mensje en dat hadden we eerder niet zo mooi kunnen zien! Mijn vk raade het ons ook heel erg aan om niet eerder te doen! Omdat je dan zo weinig zag. Maar idd wachten duurt lang:s
Ik kreeg mijn eerste echo met 9 weken. Maar dat was alleen omdat ik extreem misselijk was en daarvoor opgenomen moest worden. Ze wilden voor de zekerheid kijken of t geen tweeling was. Anders had ik mijn eerste echo pas veel later gehad, gewoon met 12 weken ofzo. Dus zolang je geen vreemde of extreme klachten hebt, krijg je in principe geen vroege echo.
Bedankt voor de reacties! Ik ben op dit moment 5,5 week zwanger dus nog erg kort maar voel me idd gewoon goed. Ik heb alleen last van zere borsten en moe. Er zit gewoon niets anders op dan geduld te hebben tot een week of 9..zwanger=zwanger..ik zal 9 maanden geduld moeten hebben haha! maar ja dit is gewoon de eerst en alles is nieuw dus je wilt het liefste alles zo snel mogelijk maar ja...daar weten de meesten zoals ik lees alles van. Denk dat ik gewoon lekker moet genieten en proberen er niet steeds bij stil te staan..dan vliegen de weken vast zo voorbij..en als ik dan mijn eerste echo heb gehad hoop ik hier een heel positief berichtje neer te kunnen zetten. Alvast fijn weekend allemaal!
Eigenlijk geef je zelf al het antwoord. Hoe vroeger een echo hoe onduidelijker de uitslag! Vanaf 7 weken zouden ze wel het hartje kunnen horen, maar dit zegt nog steeds niets (wat dan klopt kan de volgende dag zomaar niet meer kloppen) Ik had mijn eerste echo toen ik 8weken en 3dagen bleek te zijn (dacht zelf al langer zwanger te zijn) het was bij mij namelijk onduidelijk hoe lang ik precies zwanger was doordat ik meteen na het stoppen met de pil zwanger ben geraakt.. 2 weken later moest ik dus nog een keer en ondanks dat de bij de eerste echo het hartje al klopte, blijf je toch met de onzekerheid zitten hoor. Mijn mening is: beter iets later je echo doen, heb je een veel duidelijker beeld! En meer zekerheid. En het blijft natuurlijk altijd 9 maanden afwachten.....
Ik had met 6 weken een echo omdat ik bloed verloren had, Bij mij zag je echt alleen een hartje knipperen.Daarna nog een echo met 9 weken gehad, Daar zag je je echt de vorm van een kindje die erg druk bezig was.Afgelopen woensdag heb ik bij de Vlk het hartje horen kloppen als ik dat niet had gehoord had ik meteen een pret echo willen laten maken! Ik weet nu dat alles goed is, en heb nu een afspraak voor een pretecho als ik 16 weken zwanger ben!
Ik moet pas bij 11/12 weken eerste echo week ervoor naar verloskundige, aan de ene kant lang wachten andere kant weet ik wel gelijk zeker dat ik meer zie. 25 november is the day ben wel erg benieuwd. Liefs Snowwie
Wachten duurt inderdaad lang, maar ik ben op dit gebied best verwend, al zeg ik het zelf . Ik had al een afspraak staan bij de gyneacologe, toen bleek dat ik zwanger was. Zij wilde me toch zien en heeft gelijk een echo gemaakt (6 weken) en hierbij heb ik het hartje zien knipperen. Op 18/11 heb ik een afspraak bij de verloskundige, dus over een kleine anderhalve week en dan wil de gyneacologe me nogmaals op 02/12 terugzien voor nog een echo. Dus........ik ben verwend! Wij waren al bezig in de MMM, en deze zwangerschap kwam hééél gewenst maar toch nog overwacht omdat de kans bij ons op natuurlijke weg gewoon heel klein was. En zelfs ik vind de tijd ertussen lang duren , dus kan me maar al te goed voorstellen hoe het is als je 11 weken moet wachten!
Ik had met 9weken mijn eerste echo.. bij mijn dochtertje had ik hem met 8weken.. en kan niet wachten op de 20 weken echo! ben zo nieuwschierig wat het word
bij mijn vk is een termijn echo met 10 weken gebruikelijk. ik krijg m met 8 weken ivm met miskramen.maar heb er wel speciaal om moeten vragen hoor. probeer lekker te genieten
kreeg met 9 weken een echo maar dat kwam dus wel doordat ik 2 miskramen heb gehad. Anders had ik geduld moeten hebben tot 12 weken.
Ik heb de vorige keer met 8,2 weken een echo gehad ivm een eerdere vmk. Je ziet dan echt alleen een boontje met een knippertje. Nu krijg ik mijn echo op 10.1 weken. Ik vind het ook wel lang wachten, maar volgens mij zie je nu echt al wel wat meer, dat is wel leuk! Pim
Ik krijg de eerste 12 weken minimaal drie echo's bij de gynaecoloog ivm een medische indicatie. Ik vind dat toch wel erg prettig, want anders duurt het zo vreselijk lang. Het breekt deze spannende eerste periode wat.
Ik heb komende dinsdag me eerste echo en ben dan bijna 12 weken. Als ik er op terug kijk vind ik het juist erg snel gegaan, hoewel ik nu toch hoop dat het snel dinsdag word.
Ik heb expres mijn eerste echo pas met bijna 13 weken laten maken. Je kunt hem wel eerder hebben maar die onzekerheid blijft, geloof me. Toen het met 13 weken goed was, was ik niet meer bang dat het fout zou gaan. als ik het eerder had laten doen, dan was toch tot die termijn echo onzeker geweest. Dus ik vond late echo juist heel fijn.