Pijn bij HSG

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Poebelie, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poebelie

Poebelie Actief lid

May 21, 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Allemachtig, wat een naar onderzoek zo'n HSG!! Ik vloek zelden, maar kon het niet helpen dat er een vloek uitvloog... Meer mensen hier last van gehad? En mensen die zwanger zijn geworden in de maanden na de HSG? Ik kan wel wat positief nieuws gebruiken na drie jaar...

2. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb vorige week een hsg gehad. Dat was niet leuk..
    Ik vond het ook erg pijnlijk, gelukkig was de pijn ook snel weer weg en heb ik er geen last meer van gehad. Of dit een zwangerschap als leuke bijkomstigheid heeft weet ik dus nog niet, laten we het hopen..:)
    had je wel een goede uitslag?

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vond het in 1 woord vreselijk!!! Wat een pijn. En ik kan echt heel wat hebben.
    Maar... Wel de ronde erna zwanger! (Helaas miskraam, maar dat staat er natuurlijk los van).

4. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik heb geen centje pijn gehad en ben na de hsg meteen naar kantoor gereden. Zwanger werd ik er niet van maar dat is ook niet zo vreemd met mijn diagnose.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ik vond het ook niet erg prettig, gelukkig is het onderzoek zo voorbij en dan is de pijn ook weg, dus daardoor is het wel te doen vond ik.
    Mijn hsg onderzoek was in september. Afgelopen zaterdag testte ik positief na eerste keer inseminatie.

6. Suus8276

Suus8276 Lid

Jun 4, 2014
    16
    0
    1
    #6 Suus8276, Dec 3, 2014
    Last edited: Dec 3, 2014
    Ik vond vooral het inbrengen van het slangetje erg pijnlijk. En het verdriet van de afgelopen jaren kwam er uit :( Ze zeggen dat de contrastvloeistof brandt, maar daar had ik gelukkig geen last van. Nu net eerste ronde na HSG. Helaas nog niet zwanger.....Maar wie weet komt dat binnenkort...

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik vond het ook echt geen pretje! Gelukkig duurde het maar even. Toen ik dacht; nu trek ik het echt niet meer, was het voorbij. Daarna nog wel napijn gehad, maar dat was wel te doen.

Helaas pas 14 maanden na de HSG zwanger geworden..

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Doet pijn he!! Ik heb een THL gehad,dan gaan ze ook nog met een camera kijken. Ik heb liggen janken janken! Zoiets idioots doen ze ook alleen maar in Nederland..Afijn een jaar erna was ik zwanger. 1 eileider zat dicht. Ik wens je veel sterkte en een beeb natuurlijk!

9. marie24

marie24 Actief lid

Jan 25, 2012
    115
    1
    18
    Ik heb hsg 2.5 jaar geleden gehad. Ik lag ook te vloeken van de pijn.
    Bij mijn eerste punctie voor ivf was ik bang dat het ook zo vreselijk pijn zou doen.. Maar het ziekenhuis vertelde me al dat het HSG een van de gemeenste onderzoeken is. Dat kan ik nu beamen. (Al is een punctie ook geen pretje).
    Ik hoop dat die weg je bespaart blijft en dat je niet al te lang meer hoeft te wachten

10. Poebelie

Poebelie Actief lid

May 21, 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    De uitslag was gelukkig wel goed. Vannacht enorm gedroomd over baarmoedermonden die er uit getrokken werden :D

Nu verder en snel vergeten dat onderzoek! En inderdaad hopen op een mooie beeb!

11. Brabootje

Brabootje Actief lid

Feb 11, 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Echt geen pretje, nee! Gelukkig was de pijn direct na het onderzoek weg, alleen 's avonds nog wat krampen gehad. Heb trouwens nu wel het idee dat ik meer last heb van mijn eisprong, maar kan verbeelding zijn.
    Fijn dat de uitslag goed was! Nu kan je tenminste verder kijken, dat vond ik wel een opluchting (al kreeg ik dan geen goed nieuws bij de hsg).

Succes!

12. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik heb in het Spaarne ziekenhuis een HSG gehad met schuim in plaats van vloeistof, dit was experimenteel maar veelbelovend. Dit deed weinig pijn! (Ik had wel naproxen pijnstiller genomen).
    Ik was trouwens niet zwanger, maar wij bleken ICSI nodig te hebben omdat de zaadjes niet aan de eicel hechten.
    Dit is de info en de arts die het bij mij deed.
    Minder belastend vruchtbaarheidsonderzoek op komst - VUmc
    Sorry TS, je hebt er natuurlijk niks meer aan :(

13. Moess

Moess Niet meer actief

Ik had ook meer last van mijn eisprong. Met de eisprong zelf heb ik altijd extreme pijn maar nu had de dagen erna ook krampen, alsof ik ongi ging worden. Ik vond het ook opvallend dat ik na de eerste keer klussen na de hsg een paar seconden nadat vl klaar was ook even erge krampen had..

14. Poebelie

Poebelie Actief lid

May 21, 2013
    143
    5
    18
    Drenthe

Dat is veelbelovend, die schuimachtig. Vooral dan voor de vrouwen na ons!

15. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een HSG gehad maar voelde er helemaal niks van, alleen even het slangetje wat naar binnen ging.
    Die ronde kreeg ik ineens last van mijn borsten (wat ik normaal nooit heb) maar werd wel ongesteld. Er is wel iets gebeurd maar ik weet niet wat. Ik heb nu net mijn eerste ronde IUI gehad.

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Gaat erbij een hcg eigenlijk een slangetje via de baarmoeder naar binnen? Bij een THL is dat namelijk met een snee door de vaginawand en daar gaat de camera doorheen. En dan nog een slangetje voor het doorspuiten maar geen idee of die ook door die snee ging. Ik heb minstens een week het gevoel gehad alsof er een vrachtwagen over me heen reed.

17. koekenpan

koekenpan Bekend lid

Oct 13, 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    even een opsteker: bij mij was het onderzoek ook behoorlijk pijnlijk, maar gelukkig wel snel klaar. De maand erna ben ik zwanger geworden...toeval geloof ik niet in :)

18. Miss Korsou

Miss Korsou Nieuw lid

Dec 5, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dan!! deed echt pijn! Slangetje erin niet, maar dat opblazen, wow.. moest ook later rondje op de tafel draaien om vloeistof goed te laten spreiden. Alles was goed volgens hem en ind bij hem 90% kans op zwangerschap! Was maandag, dus nu aan de ovulatie testen voor de zekerheid. Wil mijn kans niet missen natuurlijk.
    Heb ook bloedonderzoek gehad op mijn 3de dag.
    Ben al 2 jaar bezig. De 17de weer afspraak bij gyn om alle uitslagen te krijgen en hoe verder.
    Spannend!!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    Meiden, hier succes verhaal door HSG. Na 19 rondes hsg, die wel mega pijnlijk maar dat kwam bij mij doordat de vloeistof er maar niet doorheen ging, uiteindelijk na paar keer even rust ging het er doorheen.
    Maar wel mooi die ronde zwanger :) wel na 12 wk helaas mis gegaan..... Maar daarna na 3 rondes weer zwanger van dl.

Nu in nov weer HSG gehad, zag op tegen de pijn maar die was er nu helemaal niet, ging er ook makkelijker doorheen. Helaas eerste ronde niet gelukt, hopelijk deze ronde wel!

Share This Page