Wachten op ei in onregelmatige cyclus..zo frustrerend

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zonnetje13, Jan 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Sinds augustus gaan wij voor een tweede kindje. Mijn cycli zijn al mijn hele leven onregelmatig, ze variëren van 5 tot 6,5 weken.
    Ik vind het ten eerste best frustrerend dat het niet gewoon 4 weken duurt (heb weinig geduld) (maar ben allang blij dát ik gewoon eisprongen heb). Maar wat ik het meest lastig vind is het wachten!
    Elke dag denk ik; wanneer komt dat vruchtbare slijm of die positieve ovulatietest nou.. en als de eisprong dan eindelijk weer geweest is begint het wachten op of ik zwanger zal zijn of niet.
    De afgelopen maanden had ik nog best veel geduld maar merk dat ik nu steeds meer die "drang" krijg om zwanger te zijn haha.
    Wie zit er met mij in hetzelfde schuitje? ;)

2. liefdevol

liefdevol Lid

Dec 30, 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ikke! Voel me precies zo.
    Ik ben vorig jaar mei met de pil gestopt. Tot nu toe 3 keer ongesteld geweest. Heb ook vals-positieve ovulatietesten, dus daar heb ik ook niet veel aan.
    Doorgestuurd naar gynaecoloog en nu wachten tot ik de datum van de 1e afspraak door krijg.
    Maar inderdaad... Zooo frustrerend!

3. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jaaa hier nog 1!
    er gaan hier zoveel ovulatietesten doorheen elke cyclus.

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Jup, vreselijk irritant. Mijn cyclus vliegt al een jaar alle kanten op. Nu ging het net de laatste drie rondes eindelijk beter, want eisprong op cd 19,17 en 15 en nu zit ik alweer op cd 16 en nog geen knaltest in zicht. Bah, :x.

5. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Yep, helaas! Heel vervelend inderdaad. Hopelijk is het snel raak bij je!

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Herkenbaar! Hier pas in oktober gestopt met de pil, maar nu dus ook weer een cyclus van ongeveerde 39 dagen...
    Voor de eerste 9 rondes bezig geweest, nu maar meteen met ovulatietesten begonnen zodat ik in ieder geval weet wanneer mijn eisprong Is en wanneer ik ongesteld moet worden.
    Hopelijk snel zwanger allemaal

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat is wel vervelend zo'n lange cyclus. Hier ook gehad, was wel 2 keer in de 3e cyclus zwanger dus dat scheelde gelukkig wel ;). Ik temperatuurde, daarmee kan je ook je eisprong ontdekken en misschien nog wel beter zien of je ook daadwerkelijk een eisprong hebt gehad (dan blijft je temperatuur hoger). Ovulatietesten is ook een duur geintje als je cyclus onregelmatig is.

8. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ik zou echt zo blij zijn met zo'n cyclus!!
    Ik heb mijn eisprong altijd pas tussen dag 21 en 28..

9. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Temperaturen is wel een goed idee misschien. Maar dat moet toch op een vast tijdstip s ochtends? Dat lijkt me wel lastig met een zoon met een onregelmatig ritme :)

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Dat had ik in de 9 maanden ervoor ook ;). Gemiddeld rond dag 24/25, met uitzonderingen naar boven en soms iets naar beneden. De afgelopen drie maanden werd het eindelijk beter maar nu loopt het alweer op, gisteravond toch nog ineens de knaller :). Vandaag cd 17.

11. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,414
    1,272
    113
    Female
    Drenthe
    Ja ik snap je helemaal! Ik roep heel hard dat we "pas" in ronde twee zitten , dus pas net bezig zijn. Maar wij zijn ook in augustus gestart. Gaan vanaf nu ook beginnen met ovulatietesten. Maar je moet wel gedult hebben idd. Poeh.

Share This Page