Wachten op eisprong duurt lang...

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Wachtende, Nov 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @xElles snap dat het een dubbel gevoel geeft, maar denk niet dat de gyn dat gaat zeggen. Je cyclus is van slag sowieso, dus zou het vreemd vinden! Ga er gewoon vanuit dat ze met een mooi plan komen en voor jou het ook een speciaal jaar mag worden... Gewoon op je strepen staan.

Ik ben denk ik 4 oktober uitgerekend!! Vandaag nog een digitale test gedaan en er stond al 2-3 weken zwanger!! Ik heb nu geen testen meer dus hou het hier ook bij. Ook meteen gestopt met tempen..

Hou het topic in de gaten hoe het met jullie gaat!!!!

2. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Hoe is het nu Stina?
    Voel je je goed? Al een beetje gewend aan het idee? :D

Ik heb vanmorgen bij de gyn Clomid 50mg meegekregen.
    Hij was het er niet zo mee eens dat we kwamen. Hij vond dat we wel heel vroeg in het 'zwanger-worden-proces' aan de bel hebben getrokken. Ze gaan uit van een jaar na je laatste zwangerschap (voldragen of niet), en dat is dus juli.. omdat ik toen m'n mk heb gehad.
    Ik zei hem dat ik toch met PCOS niet ga zitten wachten op helemaal niks? En dat ik het niet eerlijk vind om te wachten als je niet iedere maand een eerlijke kans hebt.
    Dus toen stuurde hij ons door naar zijn collega (fertiliteit). Gelukkig was zij súper aardig (zal komen omdat we dezelfde naam hebben :cool::D).

Nu dus afwachten of ik binnen 6 weken zelf menstrueer, anders wordt het opgewekt. Want Clomid moet je van je 3e tot je 7e cyclusdag slikken, en dan echocontrole vanaf de 11e dag.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ah wat fijn!!
    Gelukkig toch bij de fertiliteitsarts terecht gekomen. ..is echt een wereld van verschil he.

Goed dat jullie je niet hebben laten wegsturen!

4. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ja die vrouw was echt super aardig!

Hoe gaat ie bij jou?
    Al weer 8 weken! Voel je je goed?
    Weten mensen het al?

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Sinds afgelopen donderdag ziek...voor de tweede keer al deze zwangerschap :s

4 feb is de volgende echo...blijf het eng vinden.

Op werk weten mensen het al, dat kan niet anders. Verder weet alleen mijn zus het, die wist van de behandelingen af.

Xelles, is het semen van je partner wel eens onderzocht?
    clomid werkte bij mij heel goed, wel elke keer maar 1 follikel die groeide..maar heeft zn werk goed gedaan !

6. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Oeh beterschap dan meid!

Ja lijkt me ook heel spannend!! Gelukkig is het bijna 4 feb ;) je kunt aftellen. Hoop dat alles helemaal goed is!

Nee nog nooit onderzocht, dus ben benieuwd!

Ja ben heel benieuwd hoe dat traject zal gaan.. Eerst maar eens ongesteld worden weer. Ach ja, uiterlijk 6 weken :p

7. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @xElles wat fijn dat je clomid hebt gekregen en wat raar van die gyn! Als je geen ei hebt of wat dan ook, komt er toch geen baby. Maakt dan toch niet uit hoe lang je bezig bent. Mijn huisarts stuurde me na 7maanden ook door naar de gyn toen ze dacht aan pco. Ik vind het anders wanneer je gewoon een eisprong hebt en een cyclus die regelmatig is. Heb je allemaal niet dus. Fijn dat er nu iets gebeurd, hoop dat de clomid aanslaat, duim voor je meis..

@wachtende volgens mij blijven echo's spannend :D.. 4 feb is alweer bijna..

Ik besef het nog steeds niet eigenlijk. Het is dat ik niet ongesteld ben, anders had ik het niet geloofd.. Ik heb alleen een beetje rugpijn, komt van het vele zitten op het werk. Dus moet dat wel even in de gaten houden. Ga morgen maar weer op mijn crosstrainer!! Alles een beetje soepel houden.. Hier mijn eerste echo op 26 februari... Yeaaaah..

8. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ja bEn ook erg blij dat er iets gebeurt.
    Komende 6 weken dus afwachten of ik zelf ongesteld wordt..

Ja echo's lijken me ook super spannend!

Balen van je rugpijn Stina, lekker rustig aan doen hè!

9. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @xElles hoop dat je binnen die 6 weken ongesteld wordt!! Hoop natuurlijk sneller.. Anders wordt het weer opgewekt? Anders kun je natuurlijk niet met je clomid beginnen... Spannend..

10. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ja klopt en dan mag ik direct door naar fertiliteit, hoef ik niet eerst langs die "fijne" gynaecoloog..
    Hoe is het verder hier?

11. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met mij is alles prima. Voel eigenlijk nog weinig.. Is ook wel vreemd, vorige keer voelde ik me super moe, geen energie.. En dit keer valt het wel mee. Ben er ook veel minder mee bezig dan bij mijn eerste. Toen kon ik dagen dromen, en nu gaat alles gewoon door. Gek, haha. Misschien wel fijn, kan ik niet teveel aan mijn echo denken. Toch wel spannend...

Al ontwikkelingen x elles?!

12. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Hihi ja tuurlijk is het spannend!
    Wel fijn dat je er niet zo mee bezig bent :) komt denk ik wel als je je echo hebt gehad, wordt het denk ik heel 'echt' van.

Nee weet nog niets ofzo. Vanochtend zaad ingeleverd voor onderzoek, dus ben benieuwd of daar iets uit komt.

Oeh ik heb om half 3 een kennismakingsgesprek op een school, om daar een zwangerschapsverlof te doen! In groep 4-5-6. Wel pittige combinatie denk ik. Ben benieuwd of het door gaat :)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hey meissies, hoe is het hier ondertussen???
    Elles nog steeds aan het wachten zie ik..balen meid! Maar wel mooi dat er eindelijk actie ondernomen wordt.

@Stina83: gefeliciteerd :D

@Hier: Op zich wel goed, behalve die vermoeidheid :)
    Het gaat op zich wel redelijk in vergelijking hoe het ging, maar het is nog niet je van het.
    Verder helaas anti-stoffen van mijn schildklier aan het aanmaken, dus een hele relaxte zwangerschap wordt het niet. Nu streng onder controle!

14. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    En xElles heb je de inval baan?! Leuke uitdaging denk ik!! Wanneer krijg je de uitslag van het zaad onderzoek?!

@mamavanjuul thanks.. Balen van je schildklier. Wat zijn de gevolgen?!

15. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Jaa! Aangenomen voor de invalklus!
    Mooi 5 dagen, 4 maanden lang :) ik ben blij.
    En dan nog een paar weekjes en dan is het alweer zomervakantie.

Oh eh weet eigenlijk niet wanneer we de uitslag krijgen. Mijn vriend moet nog even digitaal een afspraak maken om terug te bellen.

@Mamavanjuul, wat gebeurt er als je anti stoffen van je schildklier aanmaakt??

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik zit net over het randje van de toegestane waardes. Ik heb 2,2 en het mag tot 2,0 :(

Die anti-stoffen worden niet door de placenta tegen gehouden en kunnen dus terecht komen op de schildklier van de baby. Die kan dus geboren worden met een slechte, of zelfs geen schildklier.
    Dit kan leiden tot vroeggeboorte, laag geboortegewicht, groeiachterstand en afwijkende hartslag (te snel of te traag). Dit kan pas verholpen worden na de geboorte. Ze gaan dan bloed afnemen om te kijken wat de waardes zijn en aan de hand daar van wordt een plan opgesteld.

Allemaal kansen, niks is zeker. Helemaal omdat ik vrij lage waardes heb. Maar ze zijn wel over de grens....

17. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Oei, dat is wel heftig zeg! :|
    Kunnen ze met die waardes iets doen als je zwanger bent?
    Hopelijk gaat alles helemaal goed met jou en de baby!!

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nee helemaal niks :(

Kunnen alleen maar zorgen dat mijn schildklierwaardes goed blijven. Dus mag morgen weer bloedprikken :cool:

19. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Oef, heftig hoor! Sterkte dan. Hoop dat je wel kunt genieten van je zwangerschap!
    Hoe gaat t verder hier?
    Las trouwens dat Ytest een jongetje krijgt!? Leeuukkk :D

20. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamavanjuul heftig hoor!!!

@xelles yeaaaaah, fijn die inval job!!!

Hoe gaat het verder hier?!

Hier nog niks bijzonders te melden. Dat ik me bijna af ga vragen of het wel klopt :)!! Vorige week donderdag mvm langs geweest, mooie test weer en nu plassen maar... Aftellen naar eerste echo!!!

Share This Page