Volgende maand stoppen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gewoon1meisje, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar wel al een tijdje aan het meekijken.
    Ik zal even een kleine verhaaltje over mijn situatie vertellen.

Ik riep vroeger altijd ik word jong moeder. Voor mijn 25ste leek me wel heel erg leuk. Alleen nu is het zo dat mijn man jonger als mij is. In september zijn wij getrouwd en nu begint het heel erg aan mij te knagen dat ik toch een kleine wil. Onderhand ben ik nu 26 en ik vind het wel eens tijd :p Mijn man heeft nu ook gezegd dat ik na deze strip mag stoppen met de pil. Wow en dat na 11,5 jaar de pil te hebben gebruikt. Hij wil niet gelijk vol aan de gang maar de eerste maand nog even voorzichtig en daarna kijken we wel verder.

Alleen zat er eigenlijk nog een klein minpuntje bij ons. Wat voor mij eerst wel een grote domper was. Bij mijn man in de familie komt CF voor. En eigenlijk zou mijn schoonvader zich laten testen. En aan de hand daarvan zou mijn man zich moeten laten testen of niet. Maar lang aangezien in de hoop dat hij dat ging doen maar nee. Dus dit weekend toch een beetje de druk erop gezet zonder proberen te laten merken dat we al een kindje denken. Maar nu blijkt dat daar lange wachttijden voor zijn. En als we daarop wachten ( met het idee dat we alle 3 moeten testen ) zijn we meer als een half jaar verder. Daarom hebben mijn man en ik besloten om toch te stoppen met de pil. Want als we heel toevallig allebei drager zijn, willen we toch kinderen.

Beetje een lang verhaal maar wel leuk om het hier te vertellen.

Gr gewoon1meisje

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    wat is CF??

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Taaislijmziekte toch?! Heftig hoor!

Spannend verder! :)

4. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klopt. CF is taaislijmziekte.

Het zit bij mijn man in zijn familie nu bij zijn achterneefje bekend dat hij het heeft. Dit komt omdat allebei de ouders drager zijn van het CF-gen. Als je allebei drager bent van het CF-gen dan heb je 25% kans op een kindje met CF.

5. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    en wat als dan zou blijken dat jullie beiden drager zouden zijn, zou je dan niet zwanger willen worden?
    De vk vraagt ook altijd of er ziektes in de familie voorkomen, maar daar kun je dan niet heel veel duidelijkheid over geven dus, als het straks raak is.
    Kun je niet gewoon voorleggen aan je schoonvader dat jullie aan kinderen zitten te denken, maar eerst wat meer zekerheid willen over de mogelijke hobbels op deze weg. Dus laten testen?

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Tsja, 25% kans als je beide drager bent. Maar in jouw familie komt het niet voor? Dus de kans is groot dat jij geen drager bent, wat de kans enorm omlaag brengt.
    Dus dan zou ik er ook gewoon vast voor gaan. Tenzij je 100% zeker weet dat je geen kinderen wilt als er een risico op CF is. In dat geval kun je beter jouw man en jezelf laten testen en die maanden afwachten.
    Maar als je sowieso kinderen wilt kun je net zo goed vast beginnen...

7. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan niet meer op de test wachten. Want we willen allebei kinderen en als we allebei drager zijn, dan zouden we er alsnog voor willen gaan. Zover wij weten komt het bij mij niet in de familie voor.

Deel Deze Pagina