Ervaringen cryo ontdooiingen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roosje72, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Gisteren kregen wij het verpletterende telefoontje dat wederom al onze cryo's niet goed waren ontdooid. Deze keer maar liefst 5 stuks. Vorige keer waren er 2 niet goed ontdooid. Tot nu toe alleen verse tp's, en de pogingen gaan zo wel hard. Ook hebben wij geen verklaring gekregen wat er nou niet goed is gegaan. Kapot gevroren of niet verder delen vind ik namelijk wel verschil maken. Wij zijn het vertrouwen kwijt in het ziekenhuis waar wij de tp/cryo's kregen. Zwolle is het niet voor ons, wij willen voor de laatste alles of niets poging naar Düsseldorf.

Wat zijn jullie ervaringen met ontdooien? Hebben jullie een reden gekregen waarom het eventueel niet goed is gegaan? Zijn jullie bij de kliniek gebleven na herhaald mislukken van ontdooien of zijn jullie naar een ander gegaan?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik kan je hierbij helaas niet helpen maar wil wel zeggen dat ik het echt zeer rot nieuws voor je vind (zachtjes uitgedrukt) :x :(

3. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmmm jij bent nu al de 2e waarvan ik lees dat de cryo's niet goed ondooiien. En beide van de kliniek uit zwolle. Kan toeval zijn maar vind het wel apart. Heel veel sterkte iig! Wij zitten bij het umcg. Een aanrader, nu 3 cryo's allemaal goed ontdooit en teruggeplaatst gehad. Maar wil natuurlijk niks zeggen...

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik liep in het lumc. 2 cryo's gehad bij de eerste poging. Beiden goed ontdooid en teruggeplaatst. Eerste cryo geen zwangerschap. Laatste cryo ligt nu in mijn armen ;).

Wat rot (heeeeel zacht uitgedrukt) dat je geen goede ontdooiingen had. Zou ook verder gaan kijken.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Een vriendin heeft in het lumc wel 6 terugplaatsingen gehad, volgens mij waren daar max 8 cryo's voor nodig!

6. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Ja ik heb het ook toevallig van meer gehoord in Zwolle, vroeg me af of het elders ook zo veel was. Dat er een of twee niet goed ontdooien, dat kan natuurlijk, maar bij mij totaal 7 stuks..... En vorige keer zeiden ze tegen m'n vriend dat ze van een iemand wel 11 hadden ontdooid voordat het goed ging...dan ga je wel heel hard door je cryo's heen, en je pogingen.

7. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje das balen zeg! Snap dat je nu naar andere zkh aan het kijken bent
    Ik heb er geen ervaringen mee. Ik had 5 cryo's waarvan er maar 1 niet verder gedeeld heeft en 4 terug geplaatst zijn.
    Heel veel sterkte

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Roosje van de poging waaruit mijn eerste zoon is ontstaan hadden wij 7 cryo's daarvan ontdooide er ook 5 niet goed dus totaal maar 2 teruggeplaatst gekregen dit was in 2012.
    Heb dit toen ook aangekaart daar dat ik het weinig /slecht vond er werd geen verklaring voor gegeven.

In 2013 had ik 4 cryo's hiervan ontdooide er 1 tje niet goed. Dus een heel wat beter resultaat. Toen kreeg ik te horen dat het ontdooid proces enorm verbeterd was dit bleek ook wel .
    Van de 14 cryo's die ik had zijn er 6 niet goed ontdooid en 6 teruggeplaatst. Daarvan 2 keer zwanger waarvan 1 doorgaande zwangerschap. En nu nog 2 cryo's over.
    Overigens wel blij dat wij bij het mck gebleven zijn toen. Hoorde van andere dames die daar zaten dat hun cryo's ook bijna allemaal goed ontdooide.
    Het is gewoon enorm teleurstellend dan denk je heb wat achter de hand voor deze poging en dit blijkt dan helemaal verkeerd af te lopen.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had drie cryo's. Alledrie zijn goed ontdooid en doorgedeeld.
    Was in UMC Utrecht.

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wat een naar nieuws. Snap dat je er onderste boven van bent
    ik had 2 cryo's en beide goed ontdooit. Ik liep in het umc

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heftig nieuws als je dit te horen krijgt zeg. Sterkte.
    Uit mijn eerste icsi poging had ik 3 cryo's, alle 3 goed ontdooit en teruggeplaatst (morula). Dit was in het mck in Leiderdorp.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Off-topic Anja, wow van harte gefeliciteerd!!

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Bij mij zijn 2 cryo's niet goed ontdooit, en 3 wel goed maar helaas niet blijven plakken. Ook in Zwolle trouwens.

14. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    1 cryo wel goed ontdooid en andere wel goed ontdooid maar niet doorgedeeld .

Lopen in het VU

15. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Off topic * Thanks! *

16. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Jeetje wat heftig zeg.
    Dan denk je wat achter de hand te hebben... Dit verwacht je niet.
    Weet je iets over de kwaliteit van de embryo's voor het ontdooien? Dat kan volgens mij ook wat zeggen over de kans dat ze het ontdooien overleven.

Ik heb totaal 3 cryo's gehad, alle 3 ontdooien overleefd.
    In jouw geval was ik het vertrouwen ook kwijt geweest en zou ik verder gaan kijken.
    Wij hebben de overstap van een NL ziekenhuis naar Dusseldorf gemaakt en geen moment spijt gehad. Wou dat ik dat eerder had gedaan.

Heel veel sterkte in ieder geval, ook met het maken van jullie keus.

17. zijaanzij

zijaanzij Lid

7 okt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Roosje, wat een drama! Ik heb erg met je te doen.

Ik heb toevallig bij mijn laatste tp gevraagd hoeveel procent goed ontdooid (omdat het bij mij telkens goed ging was ik benieuwd of dat ik gewoon geluk had of dat het normaal was) en de embryoloog vertelde dat daar (NijGeertgen) ongeveer 95% goed ontdooid. ik moet er wel bij zeggen dat ze ontdooien en meteen terugplaatsen. Ze laten ze dus niet tot dag 5 of iets dergelijks doordelen. Bij mijn laatste tp was het embryootje toevallig net een 4 cellige geworden dus die was per toeval wel al iets gedeeld.

18. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @crienatje: er wordt alleen topkwaliteit ingevroren minimaal 8 cellig en zonder fragmentatie. De verse tp ging ook vreselijk rommelig, de emmys zijn toen wel 3 keer in en uit de stoof geweest.....ja mijn vertrouwen is echt helemaal weg en ik heb het gevoel dat mijn kans op een kindje door iemand die niet goed oplette nu heel beperkt is geworden.

@zijaanzij, Mij is toen gezegd dat 87% goed ontdooid. ik hoorde hier ergens dat het maar 50% bij een 3-daagse embryo was.
    Bij een 5 daagse is de kans 95% op goed ontdooien. met hoeveel dagen doen ze ze daar in de vriezen dan? dag 2? als ik met 2 dagen in had mogen vriezen was het aantal cryos veel hoger geweest.....

19. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Inmiddels 5 cryo's ontdooid in totaal. Allemaal goed gegaan. Vanmiddag twee teruggeplaatst gehad.
    Pff wat een opluchting dat alles goed is gegaan.

20. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Ik wil je veel sterkte wensen! Heel goed besluit om naar dusseldorf te gaan!!

Ik duim voor je.

Deel Deze Pagina