Hallo, Omdat ik geen forum kon vinden waarbij er meiden wachten op hun intakegesprek voor IVF of ICSI start ik er zelf maar 1 op. Bijna iedereen is al gestart met de behandelingen en het lijkt me fijn te praten met meiden die in dezelfde fase als ons zitten. Zijn er toevallig meer die momenteel wachten op hun intakegesprek voordat jullie mogen beginnen met IVF of ICSI? Wij zijn doorgestuurd naar het UMCG in Groningen en wachten vanaf begin juli op een oproep.
Hey, ik zit niet in dezelfde fase maar wil wel wat advies geven voor deze fase; Stel veel vragen. Dat klinkt logisch maar vaak vertellen artsen dingen als; Dan gebeurt dit en dan wachten we op dit en dan doen we dit. Vraag dan vervolgens bij elke stap; Wat als dat niet gebeurt? Ik heb zo vaak in de stress gezeten omdat mijn lijf iets niet deed wat het volgens de arts wel zou moeten doen en vervolgens kreeg ik te horen; Oh ja, dat kan ook, dan doen we dit.... Onnodige stress om niks. Veel sterkte!
Dinsdag heb ik een info avond over IVF in het zkh. Eerst krijg ik een operatie en aansluitend IVF. Ik zit dus ook nog in de begin fase. Spannend allemaal
Wij hebben in mei onze eerste intake gesprek gehad in nijmegen. Nu hebben we Dinsdag 20 aug ons 2e gesprek .. en we zijn nog nie bezig maar ze dachten wel dat het icsi zou worden ik ben ook steeds meer zenuwachtiger ... Soms weet ik niet eens hoe ik me moet gedragen al die gesprekken en onderzoeken vooraf terwijl we als vrouw gewoon lekker zwanger willen raken plaats van al die omslom en wachten en nog is wachten .... ik wens jou heel veel succes met jou intake gesprek hopelijk hoef je niet zo lang te wachten als ons ... xxx
@ster80: Hoe was de voorlichtingsavond gister? Waar moet je precies aan geopereerd worden? @Sankyra: Oh, als ik dat zo hoor, dan moeten wij nog wel even wachten voordat we eventueel aan behandelingen kunnen beginnen. Dat wachten maakt je inderdaad helemaal gek. En het blijft maar malen in je hoofd. Ik word soms gek van mezelf, maar er zit helaas nergens een knopje waarmee ik het "even" uit kan schakelen. Als er bij ons mogelijkheden zijn, vermoed ik dat wij ook voor ICSI gaan. Hebben jullie ook allerlei onderzoeken al gehad voor IVF/ICSI (ik las ergens dat er van te voren allerlei testen gedaan worden. Ik heb HSG al gehad in mijn vorige ziekenhuis, hoop niet dat deze opnieuw moet. Vond ik erg pijnlijk). Liefs Syl
Ik heb volgende week ons intakegesprek. Verwachting van het ziekenhuis was dat we wel in september/oktober kunnen beginnen. Het punt is dat er wat extra onderzoeken nodig zijn (bloedonderzoek voor hepatitis/HIV en eicelvoorraad geloof ik). Ik zit in het MCA wat samenwerkt met het VU (bevruchtig en terugplaating vind plaats in het VU, de rest in ons eigen ziekenhuis) Het VU heeft ook nog info avonden en daar wil ik ook nog naar toe. HSG lijkt me niet hoor, dat is juist het stukje wat je met IVF/ICSI omzeilt. Het kan dus wel snel gaan, in een MMM club was er ook iemand die gelijk na haar menstruatie mocht beginnen na de intake.
Oh, blij om te horen dat het ook snel kan! Bedankt voor je reactie en heeeel veel succes met je behandelingen. Ik kijk elke avond als ik thuis kom met smart in de brievenbus of er al een oproep ligt, haha. Hou je me op de hoogte?
Ik houdt je op de hoogte. Ik had nog geluk, er had iemand afgezegd, anders had ik ook pas half september de intake gehad. Hopelijk komt je brief snel.
De voorlichtings avond was goed om mee te maken. Alle stappen zijn uitgelegd. Wat moet je een hoop medicijnen nemen zeg en ,wat moet je in die periode vaak naar het zkh... Respect voor alle meiden die dit moeten doorstaan Mijn darmen zitten aan mijn eileiders en baarmoeder verkleefd. Dit heet endometriose . Ik krijg momentee hormooninjecties die mijn lichaam in de overgang brengen. Met alle bijwerkingen erbij..... Aansluitend krijg ik op 21 nov een operatie om de verklevingen zoveel mogelijk weg te halen. 4 weken herstel Daarna krijg ik IVF Dat wordt waarschijnlijk pas eind dec / Jan Ik heb nog een lang traject te gaan Ben al ontzettend vaak in zkh geweest Heb alle testen al doorstaan Hsg, 2x operatie , 3x inwendige echo. Uitsrijkje, meerdere malen bloedprikken, mri, echo nieren, schildklier onderzoek, pffffff
@Syl, Ik zit in weer een andere situatie. Wij zijn al in behandeling maar ook wachtend op een intake. Ik ben in behandeling in het UMCG . Waar ik nu nog 2 embryo's in de vriezer heb van de tweede icsi. Ik heb ook al een afspraak voor een intake in Dusseldorf. Mocht ik in niet zwanger worden van de embryo's die nog ingevroren zijn, gaan we dus verder in duitsland. Ik heb dus ervaring met het umcg en als je vragen hebt, probeer ik ze graag voor je te beantwoorden. Ik kan je wel alvast zeggen dat de artsen en verpleging erg lief voor je zijn. Heb je trouwens dat dikke pakket met vragen al gehad? Of moet je die nog krijgen. Ik hoop dat je snel de brief op de deurmat aantreft.
Jaaaaah de oproep is binnen! Donderdagochtend 26 september hebben.we intake! @ ster wat moet jij veel doorstaan zeg! Met alle onderzoeken en operaties. Respect hoor... @knorretje mag ik vragen waarom jullie eventueel icsi 3 niet in groningen gaan doen? We hebben de vragenlijsten al gehad en retour gestuurd. Weet jij of ze op die eerste afspraak ook al meteen onderzoeken bij ons gaan doen? Bedankt voor je reactie. Ben wel blij met iemand met recente ervaring bij het umcg. Er is op het moment zoveel onzekerheid dat ik blij ben met alle extra informatie....
@Syl, wij gaan voor de derde icsi dan naar duitsland omdat ze daar verder zijn met de technieken dan in nederland. Ook gebeurd de punctie daar onder narcose. Iets wat ik erg prettig zal vinden. Wij konden na de intake gelijk door om bloed te prikken. Mijn man moest nog voor de intake een sperma-onderzoek doen. En een paar weken na de intake kreeg mijn man nog een echo van zijn intieme delen, om het zo maar te noemen. Het probleem ligt namelijk bij mijn man. Voor dat je met je eerste poging begint, krijg je nog een voorlichtingsmiddag. Hier wordt alles nog eens goed uitgelegd . En je krijgt info over de medicatie. Ook krijg je prikinstructies en moet je jezelf prikken.dat prikken valt trouwens reuze mee hoor. Wij kregen bij de voorlichting ook meteen de recepten en je schema wanneer je mag beginnen mee. Heb je al die boekjes met info al gekregen? Hier staat ook alles wel in beschreven. Nu alleen nog een paar lange weken wachten....
Mn man heeft al zo'n echo gehad in ons "eigen" ziekenhuis, maar ik weet niet of ze ook weer onderzoeken gaan doen bij umcg die we al gehad hebben. We gaan idd weer terug in de wachtstand....jullie ook heel veel succes! Hopelijk nrengt dusseldorf jullie meer geluk...
heey meiden, mag ik mee kletsen? jeetje spannend voor jullie allemaal dus. Ik heb 7 augustus de intake gehad voor ivf, dat ging niet echt zoals ik dacht dat t ging. we moesten zoveel mogelijk info over ons geven en ze hadden onze dossiers vanuit het andere zh. nou al gauw begon ze over de medicijnen van mijn vriend voor de restless leggs die hij heeft (ropinirol), of ze daar hadden nagekeken of dat kwaad kon voor het zaad, nou volgens de artsen uit het amc(amsterdam) kon dat waarschijnlijk wel kwaad, dus had die vrouw de arts gebeld van mn vriend(neuroloog), maar goed die was er niet dus kreeg een andere, nee die man wist dat niet en zij misschien over gaan op andere medicijnen of stoppen? die man weet niet eens de toestand van mn vriend, hoezo stoppen? maar goed, die info had ze aan ons over gedragen, of er een mogelijkheid was om te stoppen? nee die is er niet want hij kan niet zonder die medicijnen. Oke en andere medicijnen? nee kan ook niet want daar is hij allergisch voor! oke, nouu overleg eerst maar met je eigen arts zij die vrouw. toen kwam t volgende, hebben die mensen vanuit t andere ziekenhuis wel gekeken naar die medicijnen? dus zij de gyn bellen vanuit t oude zh, die was er ook niet, dus aan de andere gyn gevraagd, nee kon niks vinden in zijn dossier over dit medicijn! huh hoe dan? hij moest t steeds opgeven bij t inleveren van zaad! nou uiteindelijk bij de intake werden we niet veel wijzer, we moesten eerst de medijnen van hem maar even uit laten zoeken door de neuroloog en ik moest die gyn bellen om te vragen of er uberhaut wel naar t medicijn is gekeken. dus conclusie... ongeveer over 3 maanden een bel afspraak om te kijken wat er uit de gegevens bij de neuroloog en de gyn zou komen! oke hoezo 3 maanden? (ik huilen, nog 3 maanden?) maar als het bleek dat er qua medicijnen niks anders kan dan dat houden we het zoals t nu is rn mochten we uiteraard ons eerder melden, of als ik het niet aan zou kunnen om nog eens 3 maanden te wachten! maar goed, volgende dag heb ik de gyn in mn oude ziekenhuis en om uitleg gevraagd. zegt die man, ja ik heb het zien staan, maar het kan geen kwaad! het zou er zelfs beter op worden! wtf? hoe dan? zn zaad was bij de eerste iui 600000 en bij de 2e 300000, t is dus alleen maar verminderd! vervolgens had vriendlief zijn eigen neuroloog gebeld, hij heeft die arts zo ongeveer hem na laten praten, ik kan niet over op andere medijnen want dan krijg ik weer een reactie en ik ga er juist nu goed op, ja zegt die neuroloog dat gaat ook niet gebeuren, we houden dit zo! TOP. dus ik 12 augustus de gyn in het amc gebeld, het uitgelegd. dus die vrouw zegt oke nou dan hebben we verder geen keus, we gaan het traject starten! ik dacht YESSS!! EINDELIJK!!! nu belt zij me 14augustus terug voor meer info enzo, want we beginnen met t inleveren van zaad van hem, waarschijnlijk om te kijken hoe t er nu uit ziet qua kwaliteit en bewegelijkheid en of het ivf/icsi wordt? geen idee en dan gaat ze verder uit leggen! zooo spannendd! ken niet wachten. maar goed, 14 aug belt ze me eindelijk terug aan t eind van de dag. ze zegt mevrouw ik kan u helaaas nog niet zoveel info geven want we willen goed kijken naar welke test we gaan doen om het zaad van u man te controleren, 16 augustus hebben we een vergadering en ga ik daarin alles bespreken rondom u, dan plannen we over 2 weken een nieuwe telefonische afspraak om alles uit te leggen etc. WAT? weeer 2 weken verder? gaan jullie het over heel mn familie hebbben zij ik nog? dit is toch geen grap, 14 aug bel afspraak gehad en nu 26aug weer voor DE info over hoe en wat!! pff schiet mij maar lek!ja u bent nog jong (24/26) JA DUS? wij zijn 2,5 bezig en nog niks, dus omdat we jong zijn mogen we nog wel even wachten? oke ik hou me in. ik spreek u 26 augustus...en nu is t nog dus wachten...
Hey Angelaa, tuurlijk mag je mee kletsen. Ik vind het zo bijzonder om iedereen z'n verhaal te lezen en te horen hoe verschillend je behandeld wordt in elk ziekenhuis, maar vooral hoe slecht ziekenhuizen onderling communiceren en samenwerken. Bij ons spraken de uroloog en de gynaecoloog in hetzelfde ziekenhuis elkaar tegen, dus we weten niet meer zo goed wie we moeten geloven. De uroloog gaf aan dat er te weinig levend zaad is voor verdere behandeling, maar de gynaecoloog zegt er is maar 1 zaadje nodig... Dus zijn we doorverwezen. Ik ben dan ook enorm benieuwd wat ze met ons intakegesprek gaan zeggen. Ik kan me voorstellen dat jullie ontzettend balen. Want het wachten dat breekt je gewoon op en als je dan eindelijk aan de beurt bent, wil je ook graag verder en niet weer van voor af aan opnieuw beginnen! Hoe oud of jong je ook bent. Hopelijk zit het vanaf nu allemaal een beetje mee, zodat jullie ook snel de behandelingen in kunnen. Succes!
Hoi meiden, Inderdaad bijzonder iedereen haar verhaal te lezen! En spannend voor iedereen. Mag ik mee kletsen? Ik mag dat 'officieel' geloof ik nog niet heb nog 1xiui te gaan, maar heb al wel mijn intake gesprek over 6weken gepland staan. Mijn verhaal in het kort: bij mij en mijn man is alles medisch in orde gezien de testen die gedaan zijn dan. Zaadjes uitstekend, hsg geen afwijkingen, schildklier al jaren onder controle, bloed goed, eisprong goed dmv bloedtesten en echo's bevestigd. Tja.... Waarom dan nog geen beebje? Onbegrepen onvruchtbaar. Vandaag weer ongesteld geworden. Begin nu echt een beetje wanhopig en angstig te worden, zal ook de emoties zijn nu, maar goed heb het gehad. Angelaa! Meid wat een verhaal snap dat je er gek van wordt! Al die tegenstrijdige reacties van de artsen. Ik hoop echt voor je dat je snel mag starten. Syl, ook succes met wachten, ik heb de intake ook rond die datum Ivy, spannend volgende week je intake, hoop dat je daarna snel mag beginnen. Knorretje, hoop dat je niet naar Duitsland hoeft, maar dat je gewoon snel zwanger bent van je embryo's! Ster, sterkte met je operatie! Hoop op een voorspoedig herstel. Als ik iemand vergeten ben, sorry.
Kunst, tuurlijk mag je mee kletsen! Hopelijk is dat intakegesprek nergens voor nodig en slaat de laatste behandeling IUI aan! Wat lijkt me dat frustrerend dat alle uitslagen goed zijn, maar het toch niet lukt. Wij weten sinds kort wat de oorzaak is bij manlief. Hij is al met 7 maanden geboren, terwijl pas in de achtste maand van de zwangerschap de balletjes indalen. Dit is bij hem dus nooit gebeurd en hij is hier pas op zijn vierde aan geopereerd, wat volgens mijn eigen internet research veel te laat is. Maar dan kun je wel voor jezelf je erbij neerleggen dat dat de oorzaak is (in combi met mijn PCOS). Meiden hopelijk mogen we allemaal snel beginnen en uiteindelijk allemaal een positieve test in handen krijgen!
Hi hoe is het hier? Ik heb een vraag, misschien weet iemand hier het antwoord. Mijn cyclus loopt net niet goed mbt het ivf startgesprek. Weten jullie of je in principe gelijk door kunt na je startgesprek of dat je sowieso een wacht maand hebt? En zullen ze dan nog een ronden iui doen als overgang 'geen gemiste' poging doen? Of hebben we gewoon pech? Hoop natuurlijk dat het niet nodig is!!!!!
Hey meiden, Ook ik zit in de afwachtfase voor IVF. Ben wel al op een voorgesprek geweest en gelukkig gaven ze aan dat we mochten beginnen met IVF en zijn we begin augustus, nadat er nog wat aanvullende ondezoeken zijn gedaan, op de wachtlijst gezet. De wachtlijst zou zo'n 3-4 maanden zijn en ergens in het midden van de wachttijd zouden we het intakegesprek krijgen. Erg spannend. Ik heb een lichte vorm van PCOS, maar ben ondanks ovulatie-inductie nog altijd niet zwanger. Het zaad van mijn man is erg goed, dus het probleem ligt bij mij. Het is niet echt duidelijk waarom het niet lukt, dus we hopen dat IVF ons meer geluk zal opbrengen. Ik heb tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad met ziekenhuizen en hun communicatie. Hopelijk blijft dat zo. Fijn om met andere meiden te praten die in dezelfde fase zitten. Succes allemaal! Gr Billy