Billy, fijn idee dat je in elk geval zeker weet dat je met IVF van start mag gaan. Hopelijk krijgen jullie snel je oproep!
Ik zou nog even verslag doen van de intake. Nou vandaag dus het eerste gesprek. Ze vertelde hoe het een en ander in zijn werk gaat. Toch wel fijn om het nog eens uitgelegd te krijgen. Enige teleurstelling die ik nog wel een beetje had was dat het sperma dus zo slecht is dat het dus echt icsi gaat worden. Ik vind dat toch wel jammer maar ik had wel zoiets van, als ik toch al die spuiten moet zetten dan ga ik het ook niet riskeren dat dat voor niks is geweest. Mannetje heeft nog bloedgeprikt om te zien of we geen rare ziektes hebben en geen cryo's mogen hebben. Ikzelf moet nog op de derde dag van de cyclus bloedprikken en aan de hand daarvan wordt mijn medicijnschema bepaald. Ik mag dus pas in oktober beginnen. Pff dat klinkt lang zeg . We hebben ook nog een overeenkomst mee om te beslissen wat we met eventuele overblijvende embryo's doen. We weten dat eigenlijk nog niet.
heeyy meiden, @syl84, ja heel vreemd die communicatie zo, balen is het zeker, en eigenlijk nog meer dan dat, t is weer anders gelopen na het gesprek van afgelope maandag 26 aug. ik ben ook benieuwd hoe jou gesprek gaat. Fijn dat er nog eens uitgelegd werd hoe icsi in zijn werk gaat, zo is het ook. spannend allemaal meis, ga echt voor je duimen. ben benieuwd, krijg je zoveel medicijnen dan? @kunst, jeetje ook allemaal vervelend zeg, weer ongi, hoop dat je iui aanslaat en niet verder hoeft, spannend meis. maar ik snap wat je bedoelt, waarom lukt het niet? en iedereen maar roepen het komt goed, bij jou komt het ook wel. en je emoties, jaa die ken ik wel, pffoee... @billy, wat goed om te horen dat je van start mag gaan, ik hoop dat je de oproep snel krijgt. @hier, nou ik zal ook even een update doen van mijn telefonische gesprek van 26 augustus. t is/was echt ellendig. maar goed t begon zo: ik werd gebeld en ze vertelde dat ze overleg gehad hebben en ons dossier bekeken hebben met meerdere gynaecologen enzo, daaruit zijn ze het er samen over eens dat we met de 4x iui die we nog mogen echt nog wel een kans hebben, omdat bij de 1x iui 4,7 miljoen over was en bij de 2x 1,4 miljoen. dus ik zeg hoe dan? onze gyn heeft gezegd 1x 600.000 en de 2x 300.000... nee dat staat niet in uw dossier mevrouw, de getallen die ik net zij staan er wel in, maar we kunnen voor de netheid nog een keer testen zodat we kunnen zien hoe het nu is?. hmmm.. nu snap ik het niet meer! dus ik zeg, eigenlijk zegt u nu dat we zeker nog wel kansen hebben om in 1 van de 4x iui zwanger te kunnen worden, ja mevrouw inderdaad, dus is het zonde om gelijk naar ivf/icsi te gaan. pfff ik stond paf! waarom zijn we dan doorgestuurd? ik zeg gaat elke maand/week ofzo het zaad achteruit? nee mevrouw dat hoeft niet, het kan ook een dip zijn.. hmm oke. maar goed zegt die vrouw, wilt u dan de iui hier doen of in t andere ziekenhuis. maar goed ik heb t zh waar ik vandaag kwam gebeld en die geven aan dat die gyn op vakantie is en zij daar nergens vanaf weten, wat ik snap want t zijn assistentes en weten ook niet waar die berekening van deze gyn vandaan komt. nou ik hing op, dacht bij mezelf oke en nu dan? ik weet het even niet, worden we nou van t kastje naar de muur gestuurd en weer terug? daar lijkt t wel op ja. bij mn vriend wordt ondertussen t vertrouwen ook minder, want ja wie moeten we nu geloven? ondertussen bedacht ik me dat ik de volgende dag, gister dus wel even naar de afdeling gyn in t ziekenhuis zou gaan om t toch nog maar eens na te vragen en me maar weer aan te melden voor iui. dus idd volgende ochtend ik erheen en t uitgelegd allemaal, ze vond t vreemd en t klopte ergens idd niet, maar goed ik zeg ik zit nu op dag 4, kan ik me behandelingen weer hervatten (ik dacht eigenlijk, ik zal wel opnieuw op de lijst moeten, daar had ik me ook op ingesteld). Maar nee hoooor :d ik kon gelijk beginnen, dus daar zei ik geen nee tegen! overigens heb ik wel aangegeven een andere gyn te willen en een gesprek met deze man te willen, we willen uitleg of een excuses. want t vertrouwen bij hem is een beetje weg. vooral bij mn vriend, die is echt boos. omdat we ook 3 maanden verspilt hebben door die wachtlijst en nog een maand voor intake tot nu. dus ja.. logisch. Vandaag de 1e echo weer gehad, zag er allemaal netjes uit, echoscopiste was erg vriendelijk (zoals altijd wel hihi), ook erg begripvol en t leek alsof alles beter gaat dan voorheen met de behandelingen, overal letten ze op, ook op mn allergie die ik van de pregnyl heb, dat ze dat extra in de gaten gaan houden enzo.. nou na dit lange verhaal, ben ik toch wel beetje blij dat ik weer bezig ben en ook dat ik weet dat er genoeg zaad is om een van 4 iui's te laten slagen (hopelijk)
@ Ivy, Jouw verhaal herken ik. We hebben precies dezelfde procedure ondergaan. Ook wij mogen begin oktober pas terugkomen en waarschijnlijk zal de eerste IVF poging dan pas in november starten. Nog even geduld hebben dus. Ik zou me verder niet te druk maken over het feit dat het ICSI wordt. De procedure voor jou blijft hetzelfde, alleen het proces na de punctie is anders. En zoals je al zegt, je wil niet na alles wat je doorstaan hebt het risico lopen dat er geen bevruchting is geweest. @ Angela, pff wat een verhaal. Heb je inderdaad maanden op de wachtlijst gestaan voor IVF om vervolgens toch door te kunnen gaan met IUI. Ik zou ook kwaad zijn. Hopelijk hebben jullie meer vertrouwen in de andere gynaecoloog en is IVF uiteindelijk niet nodig voor jullie. Succes allemaal!
@Ivy en Billy, Spannend zeg, in oktober starten!!! Ik denk dat wij dan in november van start zullen gaan, want we lopen een maand achter jullie aan. Kan niet wachten tot de intake (26 september).... @Angela Ik begrijp dat je hier heel erg gefrustreerd van wordt hoor! Niet alleen zolang wachten voor niets, maar ook alle drukte in je hoofd erom heen. Je gaat je voorbereiden op IVF, wat toch een emotioneel zwaar traject schijnt te zijn en dan ga je weer terug naar IUI! Hopelijk hebben ze gelijk en gaat het daarmee snel lukken... Hier nog steeds wachten, wachten en wachten... Ik merk wel dat ik meer rust in m'n hoofd heb sinds we een datum van het intakegesprek hebben. Dan heb je op de één of andere manier toch weer een stukje houvast. Bij ons nog wel afwachten of de sperma goed genoeg is voor ICSI... Manlief denkt van niet, ik stiekem van wel... We gaan het horen en wachten nog braaf een paar weekjes af...
Hoi meiden hoe is het hier? Ik zit nu in mijn wachtweken. Ik heb de gyn gevraagd of we na het startgespek gelijk door kunnen of dat er nog een wachtlijst is. We kunnen gelijk de volgende mnd door. Dat is wel fijn. We mogen zelfs nog 1 iui doen, dat mogen we zelf beslissen omdat onze IVF afspraak midden in mijn cyclus valt en we zo geen kans overslaan. Ik twijfel wel hoor of we het moeten doen...een maandje pauze, even geen zh afspraken is ook wel lekker voor het los gaat met IVF... Maar toch...overslaan? Manlief wil het liefst die mnd ook benutten, maar snapt het als ik dat niet wil....Naja ik stel de beslissing nog maar even uit. Dus, hier gaat het zo zijn gangetje..op de wachtbank duimen aan het draaien, heeeellll hard dat IVF niet nodig is. En voor jullie dat we maar snel een positieve test in handen hebben! X
heeyy meiden, @syll & Billy, Jaa heel vervelend die situatie, ik heb inmiddels wel een afspraak gemaakt voor een gesprek met de gyn, hij mg dit gaan uitleggen of excuus maken ofzo, of iets.. inmiddels dus wel weer verder gegaan met iui, morgen de iui behandeling zelf, dus spannend. want na morgen mag ik ook weer aan de wachtweken geloven. hoe is het verder hier meiden? @syl,spannend meis, jaa gek he, omdat je dan weet dat dat gesprek er aan komt, en er toch iets is wat je kunt doen om een eventuele zwangerschap te laten komen, dus dat maakt je dan toch weer een stukje rustiger. ik ga voor je duimen meis. @kunst, in de wachtweken beland zie ik? ik morgen . hooop zoo erg dat deze gaat slagen voor je meis. ik ga hard voor je duimen! en wat betreft de behandelingen overslaan een maandje, je moet doen waar je je goed bij voelt meis, als jij liever een maandje even rust wilt voor ivf, moet je dan doen, maar als je denkt er zspijt van te krijgen...goed en rustig over nadenken meis.
@angela, ik ben benieuwd hoe de gyn erop reageert, maar belangrijker is je vanaf nu te focussen op jullie behandelingen. Sterkte tijdens de wachtweken, hopelijk is het het wachten waard... @kunst, als jij het gevoel hebt dat je het fijn vindt om even rust te pakken voordat jullie doorgaan naar de IFV behandelingen, zou ik dat zeker doen. Maar dat is natuurlijk iets dat jullie samen moeten beslissen. Succes allemaal meiden!
Hey meiden, @ Syl, spannend dat afwachten op het intakegesprek he. Nog een paar weekjes en dan gaat het balletje rollen. @ Kunst, wat fijn dat jij in de tussentijd wel nog IUI mag doen. Van ons ziekenhuis mag ik juist geen behandelingen ondergaan terwijl ik op de wachtlijst sta. Vond men niet eerlijk ten opzichte van anderen die op de wachtlijst staan... Dus dan nog maar een natuurlijke cyclus. Ik zit nu ook in de wachtweken. Heb vorige week mijn eisprong gehad. Niet dat ik er iets van verwacht, maar het zou mooi zijn als we toch de IVF niet hoeven te doen. Na deze cyclus moet ik aan de pil, dus dan kan het echt niet meer op de natuurlijke manier. Wat fijn dat jullie trouwens meteen na het gesprek mogen starten. Volgens mij moet ik nog steeds een dikke maand wachten na mijn intakegesprek begin oktober. Maar dat zal ik dan wel horen. En ja, wachten of meteen door, dan kunnen jullie alleen zelf beslissen. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik iedere kans wil benutten, maar toen ik verplicht een maand moest overslaan ivm een cyste was die rust wel fijn. @ Angela, succes met de IUI!
*Breektffin* hey meiden ik zat ff te lezen hier.. en herkenbare verhalen zeg pff.. Ik wou jullie gewoon allemaal ff heel veel sterkte en succes wensen met het traject! En ik las iemand die geen vertrouwen meer had in dr gyn... Ga echt op je gevoel af meid. Heb ik hier ook gehad en van t andere ziekenhuis hoorde ik toen dat icsi de enige optie was, terwijl ze me 12x iui wilde laten doen! Vertrouw op jezelf! het is allemaal kostbare tijd!! Succes meiden! Hoop dat jullie allemaal snel op de roze/blauwe wolk mogen zitten!
Sammy, Bedankt voor je reactie en positief bericht! dat geeft hoop. Gefeliciteerd met je (dubbele) zwangerschap!
@sammy, jaa dat ben ik, maar jullie zullen t niet geloven... ik heb gister iui gehad, hun gaven aan dat het echt te weinig is... en die cijfers die onze eigen gyn had gezegd, kloppen wel! t amc heeft gewoon niet naar de berekeningen gekeken alleen naar wat er over is na bewerking.. dus nu hebben we ook een gesprek met t amc! want ik wordt echt beetje gek nu!
Jeetje wat irritant Angela om zo van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ben benieuwd wat het AMC nu zegt. Zorg dat je goed voor jezelf opkomt, want IUI moeten doen terwijl je het idee hebt dat het geen zin heeft is misschien nog wel emotioneel zwaarder dan een IVF/ICSI traject.
Lieve dames, ik heb jullie verhalen even gelezen en als het mag ga ik graag mee kletsen. Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest en we zijn doorverwezen voor intakegesprek. Waarsch meteen voor icsi door slechte zaadkwaliteit en zelf heb ik pcos. Hebben nu waarsch in nijmegen intake, maar vanaf nu dus wachten op de beruchte brief... Vreselijk dat wachten, ga onderzoeken of dat ergens korter kan allemaal, want ik trek t gewoon echt niet... Zijn er nog redelijk snel bij allemaal, door mijn pcos kwam al snel de slechte zaadkwaliteit aan het licht, een beetje een geluk bij een ongeluk dus. Maar verder ook geen mogelijkheden iets anders te proberen dus, meteen over naar ivf of zeer waarsch icsi..
Hoi Lets, Herkenbaar verhaal... hetzelfde als bij ons. Pcos en slecht zaad. Wij wachten (zoals je hebt kunnen lezen) ook op ons intakegesprek. Hetbwachten breekt ons ook echt op hoor. Maar volgensmij komt daar weinig verandering in op het moment dat je in de behandelingen zit. Ook dan heb je tussentijds volgensmij lange wachttijden. Naar welk ziekenhuis zijn jullie doorverwezen? Welkom..als je je hart af en toe wilt luchten, schroom niet...
Thanx Sil, 5 maanden, hoe hou je het vol! We konden kiezen tussen nijmegen en maastricht en hebben voor nijmegen gekozen. Maar ik zit nu zelf aan dusseldorf te denken omdat de verhalen daar zo goed over zijn en het qua afstand ook goed te doen is. Ben wel benieuwd hoelang de wachttijden daar zijn. Duitsland staat hier wel bekend om kortere wachttijden na onderzoeken. Waar je bij ons na een week uiitslag bloedprikken hebt loop je daar meteen door naar de dokter die het nog dezelfde dag verteld. Iig vandaag maar eens de zorgverzekering gaan bellen...
Heey meiden, Hier ben ik weer eventjes. Morgen een gesprek (telefonisch) met t amc. Ben benieuwd. Ondertussen zit ik in de wachtweken en momenteel tussen m'n eierstokken en onderbuik voel ik veel, qua steekjes enzo. Maarja zegt niks. Welkom Lets