Mijn laatste cryo is het niet geworden. Nu echt weer beginnen bij nul, en wachten op het intakegesprek. 17 okt nog een eindgesprek in het UMCG. @ Lets, als je naar dusseldorf wilt gaan moet je er wel rekening mee houden dat de wachttijd voor de intake een maand of vijf is. Wij gaan voor ons derde poging wel naar dusseldorf. Vandaar dat ik ook weer in afwachting ben van een intake. Ik heb de afspraak 21 augustus gemaakt en we kunnen pas 21 januari op gesprek komen. @ Alle dames, ik heb nu 2 icsi pogingen achter de rug. Mocht iemand iets willen weten schroom niet, gewoon vragen.
Hey knorretje, wat jammer zeg! Lijkt me erg heftig allemaal...sterkte.. Ik heb vanmiddag naar dusseldorf gebeld en als je duits spreekt en een duitse arts geen probleem vindt kun je al eerder terecht... En wij spreken beiden een aardig woordje duits dus dat maakt ons niet uit.. Wat is de reden dat je nu naar dusseldorf gaat?
@Lets, wij willen onze pogingen die we nog hebben optimaal benutten. En in duitsland en ook belgie zijn ze verder met de technieken. Zoals assisted hatching en embryoscoop. En de punctie kan onder narcose. Vandaar dat wij die keuze hebben gemaakt.
Duidelijk, mijn gevoel zegt door alle reacties en internet afstruinen nu ook echt dusseldorf. We zijn nog niet begonnen, maar het dichtsbijzijnde nederlandse ziekenhuis is maar 20 min. Korter rijden dan dusseldorf, dusja... Enige nadeel is het bijbetalen, maar dat hebben we graag voor dit ontzettend goede doel over! Mochten we bij de duitse arts eerder zijn als jullie dan zal ik je zeker op de hoogte houden als je dat wil hoe het daar is!
Knorretje, wat heftig dat jullie al 2 ICSI's achter de rug hebben. Ik kan me goed voorstellen dat jullie nu alles op alles zetten. Hopelijk brengt Dusseldorf meer succes!
Hoi Knorretje, wat heftig dat jullie al ICSI 3 ingaan. Ik zie dat jullie nu naar Dusseldorf gaan, maar wat zijn je ervaringen met het UMCG? Hoe lang moet je wachten tussen de behandelingen? Wij hebben volgende week donderdag ons intakegesprek.
@Syl, de ervaring die wij hebben met het umcg is op zich wel goed. Maar wij hebben wel het gevoel dat we in dusseldorf meer kans op een zwangerschap hebben. Hoe lang je op je behandeling moet wachten zou ik niet weten. Ik heb mijn intake daar in januari gehad in 2012 en ik kon toen in april beginnen. Bij die poging kreeg ik overstimulatie na de punctie, en daardoor geen verse tp. Mijn embryo's zijn toen de vriezer in gegaan. Voor de tp van de cryo kon ik pas met medicatie beginnen nadat ik uit mezelf ongesteld was geworden. Dit heeft een paar weken geduurd. Toen de test uitwees dat ik niet zwanger was, heb ik zelf besloten om dat jaar niet verder te gaan. Ik had aangegeven dat ik januari 2013 weer verder wilde gaan. Dus januari ben ik weer begonnen. En 13 februari had ik een positieve test. Maar helaas was de blijdschap van korte duur. Ik had toen nog 6 cryo's in de vriezer. En toen ik na een paar weken weer ongesteld werd, kon ik gelijk weer verder. En cryo pogingen kunnen achter elkaar aan zonder wachttijd. Ik heb nog vier keer een tp van een cryo gehad ( niet alles ontdooit goed ) Maar zonder resultaat. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En anders gewoon vragen hoor. Veel succes volgende week. En vergeet niet vragen te stellen.
Hoi meiden, hier een update. Ben gisteravond ongesteld geworden:x Pfff ben er goed onderste boven van! Komt nu allemaal zo dicht bij en ik haal van alles in mijn hoofd, de wat als, maar ook hoe dan regelen met werk, familie, vrienden.... moet nu toch echt gaan vertellen ivm de zh bezoeken ed... Ben zo moe... Hoe ervaren jullie dat? Maak ik het mezelf nu echt zo moeilijk? We hebben wel besloten om nog een 7x iui te doen, elke ronde is er 1. De echo valt gelijk met ons IVF gesprek dus dat komt goed uit. Sorry voor het ego bericht Angelaa, hoe ging het telefoongesprek? Knorretje, jeetje je hebt al een traject achter de rug! Syl, dan zit je net na mij met je gesprek. Laat je weten hoe het gegaan is? Andere meiden? Hoe is het met jullie?
Mag ik me nog aanmelden? Ronde 40, waarvan nu precies een jaar gemonitord en bedoktert in het ziekenhuis en vandaag ein-de-lijk ICSI intake gesprek. Was zo blij, dacht dat we meteen los konden, maar nee, eerst ongesteld worden, dan aan de pil en dan wachten tot arts/gyn aangeeft dat ik daarmee mag stoppen. Hoe kan na 3 jaar 6 weken ineens eindeloos lang lijken?
@ kunst, wat balen meid! Ik begrijp precies hoe jij je voelt. Dat gevoel had ik ook toen ik ongesteld werd na onze laatste IUI. Ik ben ook zo bang dat het nooit zal lukken, maar we moeten vertrouwen houden. Wel fijn dat jullie nog een IUI mogen doen in de tussentijd. Ons ziekenhuis heeft aangegeven dat we geen behandelingen meer mochten ondergaan totdat we mogen starten met IVF. Vond ik erg frustrerend. Ik begrijp dat jullie die laatste kans grijpen. @ 1978, Welkom! Jeetje, 3 jaar is erg lang, maar iedere extra maand of week wachten is er een teveel. Je wilt gewoon het gevoel hebben dat je ermee bezig bent, dat eraan gewerkt wordt. Ik ben aan het wachten tot mijn menstruatie doorbreekt. Deze cyclus zelf aan de slag gegaan, want hierna moet ik aan de pil. Het is alleen een hele rare cyclus. Heb al vanaf 5 dagen na mijn eisprong licht bloedverlies. Iedere dag wel iets. Normaal zet mijn menstruatie na 3 dagen spotting wel door, maar nu dus nog niet. Ik word gek van dat wachten. Ik wil weer door!
Hey meiden, Ik heb onverwachts nieuws: ik ben zwanger! En dat spontaan in de laatste ronde voor de start van IVF. Zoals ik al aangaf had ik al vanaf 5 dagen na de eisprong licht bloedverlies. Ik dacht toen nog: zou het een innesteling zijn? Maar het bloedverlies bleef maar aanhouden, dus ik dacht dat dit de aankondiging van mijn menstruatie was. Alleen zette het maar niet door. Normaal ben ik maximaal 12 dagen na de eisprong ongesteld. Gisteren was ik op dag 13 en het zette nog steeds niet door, dus deden we maar een test om een zwangerschap uit te sluiten. Dan hoefde ik ook geen hoop meer te hebben. Maar tot onze verbazing verscheen er ineens een tweede streepje! We konden het gewoon echt niet geloven en beseffen het eigenlijk nog steeds niet. Ik denk dus dat we onze intake voor de IVF kunnen afzeggen...
Gefeliciteerd Billy! Wat een verrassing zeg! Dat is wel heel bijzonder! Lijkt me nog heel onwerkelijk voor je. Is dit dan nog een zwangerschap vanuit IUI of een spontane zwangerschap? Geniet d'r van meid! Liefs Syl
Meiden, ik heb iets geks misschien herkennen jullie het. Weet niet goed waar te plaatsen, dacht vraag het jullie. Vast sorry voor de details Ik ben maandagavond laat ongesteld geworden, dinsdag en woensdag was het helder rood, geen bruin, geen 'klontjes', geen slijm, normaal is dat altijd ruim aanwezig. Ook heb ik niet de gebruikelijk buikkrampen gehad, beetje weeïg maar dat was het. Ben ook vaag misselijk, met name als ik iets zoets gegeten heb als chocolade. Vandaag 1 druppel helder rood daarna tot op heden niets meer. Normaal ben ik echt ruim 4 dagen en dan nog 2 'uitloopdagen'. Ben inmiddels wel weer met glomid begonnen, maar ergens knaagt het aan me...vind het vreemd. Ik heb net een test gekocht (had bewust niets in huis)..... Je hoort het wel vaker toch dat meiden ongesteld zijn terwijl ze ook zwanger zijn? Wat denken jullie? Ik ga iig de test morgenochtend doen, dan kan ik mijn hoofd stilzetten
Hoi kunst... Ja, als je het zo zegt kan ik me voorstellen dat je begint te twijfelen. De hormonen die je slikt kunnen daarentegen ook rrare dingen met je lichaam doen. Meid, ik help je hopen, maar wees nog niet te positief gestemd om teveel teleurstelling te voorkomen. Laat je het morgenvroeg weten?
Hi, zoals ik al verwacht had. Test negatief. Kan ik dat ook weer afsluiten! Volgende week bij het geprek maar eens vragen. Fijne dag meiden.