Wachten op intakegesprek IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Syl84, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kunst

Kunst Actief lid

3 jan 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, hoe is het hier?
    De meeste zijn volgens mij aan het wachten:(

Angelaa, het is bijna 15 oktober, spannend meis. Tis allemaal niet leuk, maar hoop echt voor je dat er iets van duidelijkheid komt en er een actieplan ligt zodat jullie verder kunnen! Laat je weten hoe het gegaan is?

Anja, ja gaat dan in eens snel hè, maar wel fijn !

Syl, ja de wachtweken zijn zeker zwaar, het is het enige wat je kunt doen:)
    Ga je een dieet volgen? Je hebt vast al veel tips gehad, maar wat bij mij hielp (ik was niet te zwaar, maar wilde lekkerder in mijn vel) als ik trek had water drinken(kwam mijn neus wel uit, maar toen had ik in de gaten hoevaak ik iets tussen door nam) ook heb ik geen brood en aardappels meer gegeten, dat werd maaltijd salade en crackers. Als avond eten volkorenpasta, (niet teveel) of meer groente en vlees/vis. Hoe dan ook, je kunt het !

charill, gefeliciteerd met je zwangerschap, doet goed om een succes te lezen! Geniet er van.

Hier heb ik vanmorgen een testje gedaan. Just in case zeg maar.
    Mijn verstand zegt: waarom nu wel, na al die tijd? Mijn gevoel zeg uiteraard wat anders. Heb zere borsten(zijkant) ben vaag misselijk en niet vooruit te branden:)

Maar goed hij was negatief. Tis nu cd 28, 14dg na iui... Kan natuurlijk nog wel..(mijn gevoel) Ik stel me er maar op in dat ik nu echt moet gaan prikken ( mijn verstand) !

Wat een weer hè meiden..pff ik ga lekker op de bank met een boek. Fijne zondag!

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kunst, wat spannend, gevoel en verstand kunnen elkaar zo in de weg zitten. Duimen voor een positieve test!

Syl, heb ook nog wel tips voor je, ik ben in 2010/2011 bijna 50 kilo afgevallen en het gaat nog steeds goed. Idd water drinken, sporten!, gezonde keuzes maken in wat je eet.

Tja het weer, verschrikkelijk! Wat kunst zegt, lekker binnen... Het stormt hier! ( zuid Hollandse kust)

3. Kunst

Kunst Actief lid

3 jan 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, vanmorgen had ik twee strepen op mij test!
    Beetje onwerkelijk en durf het nog niet te geloven..... Morgen ga ik weer testen...

4. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kunst, voorzichtig gefeliciteerd. Ik hoop dat de test de komende dagen donkerder zal worden. ♡

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kunst, gefeliciteerd!!!

6. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Allereerst kunst, van harte gefeliciteerd! Dat is echt geweldig nieuws. Hoop echt voor jullie dat je binnen 9 maand jullie wondertje in jullie armen mogen sluiten en het ivf traject bespaard blijft. Ben heel blij voor je.

Met mijn afvallen gaat het best goed. Sport 3 keer per week en eet gezond. Bedankt voor jullie tips! Ik moet nu nog 5 kilo dan zit ik op de 80 kilo die ik moet halen voordat we met icsi mogen starten. Als het zo doorgaat zit ik voor ons startgesprek op 4 december al op dat gewicht. Nu manlief nog stoppen met roken.

Meiden veel succes verder. Ik weet niet hoe jullie dat ervaren, maar ik haal veel steun.uit jullie verhalen en ervaringen.

Liefs syl

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed bezig Syl! Vrijdag hebben wij weer een afspraak bij het mck, ik krijg een echo(om dosering hormonen in te schatten) en ML krijgt weer ze semenanalyse. De 31e uitslagen. Dan weten we of t ivf of icsi gaat worden.

Bijna kunnen we starten!!!

8. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal he Anja? Succes vrijdag.

9. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Woowww kunst, gefeliciteerd meis, ben zo blij voor je!!

Hier 15 oktober gesprek gehad, kreeg een hele andere wending...
    Ineens na 3 slechte iui's en slecht zaad, was er bij controle ban zijn zaad in het amc, wonderbaarlijk 33miljoen voor bewerking over!!!
    Waar dit ineens vandaan komt, geen idee, we zijn ook erg verrast, maar ook vol ongeloof. Hoe kan dit nu ineens zoveel zijn terwijl de laatste Iui 256.000 maar had. Dus geen ivf of icsi, toch de Iui afmaken, alleen nu in t amc. Dus ben zo benieuwd, m'n vriend gelooft t nog steeds niet dat dit kan, dus hij zij al we zien t wel bij de à.s Iui hoe t er voor staat.

Hoe is het hier meiden? Spannende dagen voor sommige meiden. De afspraken staan ook weer gepland zie ik, succes meiden.

10. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Angela! Dat zijn nog eens aangename verrassingen! Bijzonder he? Hoeveel dat heen en weer kan gaan... Hopelijk kun jij ons net als kunst gauw mooi nieuws brengen!

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Wat een goed nieuws bij 2 van de meiden! Gefeliciteerd.

Ik zou graag meepraten. Iedereen een ander verhaal en ook zóveel overeenkomsten!

Mijn verhaal:
    na ruim 3 jr, alle onderzoeken (onbegrepen kwam eruit) en 2 mk's, bij de laatste iui (nr 13) zwanger van mn kindje dat nu ruim 2,5 is.
    Nu voor een 2e. 5e iui liep uit op een bbz, 1 eileider weggehaald.

Ik heb nu nog 7iui's met het advies om te gaan oriënteren op ivf. We wachten nu op een uitnodiging en ondertussen ga ik door met de iui's. Duurt het lang voor de uitnodiging er is?

Fijn om zoveel van anderen te lezen. Ik lees dat er veel onderzoek gedaan gaat worden. Betekent dit dat veel vd onderzoeken nogmaals gedaan worden?

Succes allemaal!

12. Kunst

Kunst Actief lid

3 jan 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!

Angelaa, wat een goed nieuws! Top dat stemt positief.

Syl, goed bezig meid ! Ga zo door en de kilo's zijn er eraf, ben trots op je:)

M676, helaas welkom. Ik verwacht niet dat ze onderzoeken gaan herhalen, of zit je nu in een ander ziekenhuis? Dan is de kans groot dat ze het wel 'zelf' willen onderzoeken.

Anja, spannend! Succes!

Vanavond komen ze van moeders voor moeders, ik draag graag mijn 'plasjes' bij. :D

Lieve dames, ik zal niet zoveel meer hier posten vind dat niet fair voor jullie. Bedankt voor jullie steun en verhalen, heb er echt heel veel aan gehad. Ik blijf het topic wel volgen hoor!

Liefs Kunst

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kunst, geniet van je zwangerschap!

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    M676, ik denk t per zkh verschilt, wij lopen in het MCK.Binnen 2,5 week hadden wij een intake (dat was 10 okt) en met de cyclus van november starten wij. Deze week krijg ik nog een echo en ML semenanalyse, verdere onderzoeken waren niet nodig, her medisch dossier is overgedragen. Heb je een idee naar welk zkh je wilt?

15. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Dank voor jullie reacties. We gaan idd naar een ander zh, dus wrsch toch nog onderzoeken. Anja, goed om te horen dat jullie niet zoveel onderzoeken hoefden! Ik hoopte stiekem dat we erheen zouden gaan, de volgende cyclus meteen konden beginnen en met een maand of 4 óf dolgelukkig of uitbehandeld. Maar intussen weet ik dat het veel langer duurt.

Ik ga naar Nijmegen, radboud. Hebben jullie ervaringen?
    Ik lees over Düsseldorf, mss stom, maar bel je daar dan heen en zeg je dat je een afspraak wil? En wie regelt dan de overdracht van zh naar zh?

16. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @m676, als je naar Dusseldorf wilt gaan bel je idd gewoon heen. Het nummer staat wel op hun site. Je moet wel zelf je dossier vanuit het ziekenhuis waar je nu bent, meenemen naar het intake gesprek in Dusseldorf.
    Wij gaan er in januari heen voor ons intake gesprek. Verder weet ik ook niet hoe alles daar gaat.
    Hopelijk heb je hier wat aan. Succes

17. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunst, Dankje voor je oppeppende woorden! Geniet lekker van je zwangerschap meid, het is je echt gegund.

M676 Welkom (helaas)! Ik denk niet dat je de onderzoeken opnieuw hoeft te doen. Ik vermoed dat ze alleen de semenanalyse en inwendige echo opnieuw gaan doen, maar dat zijn niet de ergste dingen volgensmij. Hopelijk kunnen jullie gauw van start. Hou je ons op de hoogte?

18. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Intake bij Vumc was vrij snel (was al onder behandeling iui) belde kon na 2 weken terecht (15-10) mogen ook meteen starten zodra menstruatie zich aandient. Vervolgens is het traject 21 dagen pil en na die menstruatie pas hormonen en daarna punctie. Wij zullen dus ergens half december uitkomen met punctie. Komt mooi uit want info avond is in november.

In Flevoziekenhuis (2008) heb ik 3 maanden op intake moeten wachten. Alles ging ook heel snel tussen ivf's door zat geen rustperiode. Slechte ervaringen vandaar ook overstap naar Vu in 2009 Helaas ging de relatie stuk na jarenlang medische molen. Ex kon t niet meer aan. Nu lieve nieuwe partner en we zijn weer opnieuw het medische traject aan het doorlopen. Ben tevreden over Vu gebaseerd op mijn iui's daar.

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het duurt allemaal maar lang he.. Pfff...

Ik schrijf hier niet zoveel maar lees wel mee. Ik ben zelf aan het wachten op mijn eerste gesprek in dusseldorf. Heb nog geen ervaring, ziekenhuis adviseerde nijmegen of maastricht, maar hier zoveel goede verhalen over dusseldorf dat we daar heen gaan, ik heb gewoon gebeld. Ze willen dan een verwijsbrief van het ziekenhuis of je dossier, daarvoor heb ik gewoon mijn eigen ziekenhuis gebeld en die hebben me dat opgestuurd.
    Als je een nederlandse arts wilt in dd is de wachttijd wel 5 maanden, ik heb gekozen voor een duitse omdat we prima duits spreken...dan is de wachttijd 2 maanden. Ik moet nu nog een maandje wachten dus meer info kan ik je helaas ook nog niet geven...

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    #100 m676, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Dankjulliewel voor alle reacties!
    Ik heb gisteren de verwijsbrief thuisgestuurd gekregen. Ik kan nu alle kanten op. Wil deze week iig naar Nijmegen bellen en vragen hoe lang het duurt voor we kunnen komen. Een Duitse arts zou voor ons ook geen probleem zijn, dus mss bel ik ook naar dld.
    Ik heb het eea gelezen over beide klinieken en vraagje af of het voor ons uitmaakt waarheen. Mijnbsv is dun en daar is niet zoveel aan te doen behalve bepaald medicijninbrengen. Dat gebruiken ze in Nijmegen geloof ik ook.

Ik hoop voor jullie veel afleiding tijdens het wachten op de afspraken!!

Deel Deze Pagina