Het is t minste wAt ze kunnen doen, die mannen ... We starten met de cyclus in november (13e). Na startgesprek is er nog een voorlichtingsavond en dan wachten op cd1.
Vandaag zijn we naar de gynaecoloog geweest voor de uitslag van de zwemmers van mijn man en praten over IVF. Zijn zwemmers waren prachtig, zoals zij dat zei. We worden aangemeld bij het IVF centrum in het VU. Over ongeveer 2 weken krijgen we een uitnodiging voor een intakegesprek. 21 november hebben we een informatie avond. Ik vind het erg spannend allemaal!
Diaantje, het is ook spannend. Fijn dat het bij de Vu ook snel gaat. Werden daar ook de IUI behandelingen gedaan?
Anja, nee de IUI behandelingen werden gedaan in het Waterlandziekenhuis. Omdat ik een verkleefde eileider heb, was de kans niet zo groot dat de behandelingen aan zouden slaan. Daarom werd ik doorgestuurd naar het VU. Voor jou wordt het ook spannend. Het komt steeds dichterbij!
Ik zou ook graag meekletsen op het forum. Wij hebben aanstaande dinsdag een intakegesprek voor ivf en ik ben erg benieuwd wanneer we mogen beginnen met de ivf. Ik lees nogal uiteenlopende berichten over wanneer je mag starten na het intakegesprek. Mijn verhaal in het kort is dat we eigenlijk nog niet heel erg lang bezig zijn, iets meer dan een jaar. Omdat ik al 34 ben hebben we vrij snel laten onderzoeken of we allebei niets hebben, helaas bleek mijn man sterk verminderd vruchtbaar te zijn. Iui was geen optie omdat er na proefopwerking niet genoeg overbleef. Dus zijn we op ivf aangewezen. Een mogelijkheid waarvan ik erg blij ben dat deze er is! maar ik vind het ook wel erg spannend...
Hoi Es, Wij zitten in precies dezelfde situatie als jij omschrijft. Het verschilt per zkh wanneer je kan starten na een intake. Waar hebben jullie een afspraak?
Hoi Anja, wij hebben een intakegesprek in medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. In het ziekenhuis hebben we al allerlei onderzoeken gehad (ik heb bloedonderzoek gehad om te kijken of ik een eisprong heb, een echo en een schuimecho en mijn man 2 x een semenonderzoek) dus ik verwacht dat ze niets meer hoeven onderzoeken.
Daar zitten wij ook. Wij hadden op 10 okt een intake( gelijk bloed geprikt, ze testen standaard op hiv, hepatitis a en b). Vrijdag uitgangsecho gehad voor dosering hormonen en m'n man heeft zaad ingeleverd (eerste onderzoek gaf aan ivf, tweede icsi, dit is gedaan in het Diaconessehuis en daarom extra onderzoek om uitsluitsel te geven)Donderdag startgesprek, 5 november informatiebijeenkomsten en cyclus november (13e) starten met de behandeling. Al met al met een maand starten. Het kan dus snel gaan. Zeker als he al onderzoeken hebt gehad in het zkh. In december zijn ze tussen kerst en oud en nieuw dicht, kan zijn dat je deze maand niet munt starten, geloof dat je uiterlijk 3 dec ongesteld moet zijn om die maand een behandeling te doen.
Anja, wat hield dit gesprek in? En waren de uitslagen goed? Es', hoe was jouw gesprek? Hier nog niets gehoord van het zh.
@m676, het startgesprek is morgen. Dan krijgen we ook alle uitslagen.In dit gesprek wordt het verder traject besproken. In ons geval horen we of t ivf of icsi gaat worden.
Groen licht voor icsi!!! Hormonen vandaag bij de apotheek opgehaald. Wat veel!! Dinsdag voorlichtingsavond en dan de 13e ( als deze cyclus net zo is altijd) starten!
Fijn Anja! Wat heb je gekregen, de neusspray of de decapeptyl? Succes met de behandeling. Gek dat wij dan weer geen voorlichtingsavond hebben gehad......wat houdt het precies in?
Ik heb decapeptyl gekregen. Tijdens de voorlichtingsavond wordt het behandelschema toegelicht, je word stap voor stap meegenomen in het traject. Daarnaast zijn er verpleegkundige die prikinstructies geven. Weet niet of t in elk zkh is, maar bij MCK is t verplicht
Ah zo, bij ons was de prikinstructie 1 op 1 met een verpleegkundige. Moest gelijk ook oefenen. Schema was al doorgenomen tijdens intake. Ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van die info-dingen, stel dat er bekenden bij zitten, haha. Bij ons is het een groot geheim, nl Veel succes met prikken, hopelijk valt het mee en blijven de bijwerkingen je ook bespaard!