Geen kinderen meer => knip knip of pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tese, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Hoe gaat dat bij jullie?
    Hier willen we nog wel een 2e. Maar ons zoontje slaapt heel slecht en gisteren was mn man het zat en zei dat hij echt geen 2e meer wil. (draait wel weer bij hoor ;) )

Nou hebben wij wel eens vaker lacherige discussies hierover want het is toch nog niet aan de orde. Ik zeg altijd dat hij er maar voor moet zorgen dat we dan geen kinderen meer krijgen want ik heb ten slotte jaaaaaren de pil geslikt en 9 maanden een baby gedragen en ik ben bevallen! Ook niet onbelangrijk is dat ik een verhoogde kans op trombose heb met de pil.

Hebben jullie het er wel eens over?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Yep, wij willen in principe na dit kindje niet nog een... maar vinden m'n vriend nog te jong voor knip knip... want, je weet het maar nooit!!! we kunnen van gedachten veranderen, of we kunnen bij elkaar weg raken... dussssssss, maar ik wil eigenlijk ook niet aan de pil idd..... zit te denken aan prikpil...? ?

3. Tese

Tese Niet meer actief

Tja als je jezelf nog te jong vind voor knip knip dan is het wel een ander verhaal ja. Maar als wij straks onze kinderen eenmaal hebben dan heeft hij de leeftijd er wel voor. En ik ben niet van plan om dan nog iets aan anticonceptie te doen. Dan is het zijn beurt.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier wordt het uiteindelijk ook knip-knip bij manlief, maar nu nog niet.
    We zijn er nog niet over uit of we nog meer kinderen willen, dus wachten we nog een paar jaar voor manlief naar de slachtbank gaat.
    Tot die tijd ga ik aan de pil of spiraal, ik ben er nog niet uit.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Manlief roept hier ook heel hard dat hij dat absoluut niet van plan is! Ben benieuwd hoe hij dat dan gaat oplossen.... ;)

6. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier ook de laatste.

De verwijsbrief voor de knipdokter ligt er al :D

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben het er eigenlijk nog nooit over gehad, maar goed, we weten nog geeneens hoeveel kinderen we willen ;). Ik ben dan nog jong (24) en vriendlief is 15 jaar ouder (39), en we zijn allebei dol op kinderen.
    Maar ik denk dat als het zover is dat vriendlief zich wel opofferd, omdat ik geen spiraal kan laten zetten (vanwege extreme allergie) en de pil kan ik moeilijk slikken (medisch) dus blijft bij mij de prikpil over hij doet er over het algemeen niet zo moeilijk over (maar je weet maar nooit).

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Met dat ik een positieve test in handen had riep manlief al dat de schaar erin gaat. Moet nog zien hoe volhardend hij is.

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier ben ik degene die gesteriliseerd is.
    we hebben 2 kinderen vinden dat allebei super.

IK wil absoluut niet meer kinderen, vandaar dat IK me heb laten steriliseren, ik vind het onzin om te zeggen dat ik jaaaaaren de pil heb geslikt, dat hij dan nu aan de beurt is.

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    De enige anticonceptie waar ik geen complicaties van krijg is het condoom, dus als wij definitief klaar zijn mag bij hem de knip erin :D

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja wij hadden het er laatst nog over... ik vind 2 kinderen voor nu wel even goed zo.. ik slik nu de pil..
    wel bestaat er een ander iets waardoor je dus nooit meer zwanger kan raken maar er geen hormonen inzitten en ook geen eileiders worden doorgeknipt en je cyclus blijft intact... essure heet het... ze brengen dan een soort spiraal in je eileider waardoor deze afgesloten blijft en ook niet meer ongedaan kan worden gemaakt.... moet heel effectief zijn en voor 99,8% betrouwbaar is....

mij lijkt dat niks aangezien je dan niet zelf meer kan beslissen wat je wilt maar voor de mama's die echt zeker weten dat ze geen kinderen er meer bij willen is dit best handig!

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat ben ik met je eens, maar hier is het mijn man die heel hard roept dat het bij de 2e echt klaar is. Wat mij betreft hoeft dat niet zo te zijn, dus mag hij naar ome dokter deze keer.

13. Tese

Tese Niet meer actief

Dit is een gevalletje van ieder zn mening. Ik vind niet dat ik mn hele leven moet opdraaien voor de anticonceptie terwijl dat net zo goed de taak van een man is. Straks heb ik mijn deel gedaan en dan is het zijn beurt!

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij vinden in principe dat ons gezin nu compleet is. Máár...... ik heb vaak genoeg gezien dat mensen dat riepen en dan toch een jaar later ineens aankondigden dat nr. 2 eraan kwam! Dus voorlopig hier nog maar geen permanente anticonceptie :D

Mochten we over een tijdje echt nog steeds het gevoel hebben dat we klaar zijn dan gaan we het er nog wel een keer over hebben. Tot nu toe heeft manlief aangegeven niet echt in te zijn voor knip-knip, maar ik ben toch ook wel van mening dat hij er ook best iets voor mag doen om te zorgen dat er geen zwangerschap meer komt. Ik reageer best heftig op hormonen enzo, dus liefst zou ik daar toch in de toekomst wel een keer mee stoppen. Desnoods worden het condooms. Hij mag kiezen :D

15. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo

Ons ideaalbeeld is 2 kinderen. Als deze zwangerschap goed gaat en we ons 2e kindje lekker bij ons hebben, dan laat mijn man ook de boel 'doorknippen'. Dat wilde hij zelf en ik ben er niet tegen.

Ik heb een hekel gekregen aan de pil en ben er op mijn 22e mee gestopt, na het 7 jaar geslikt te hebben. Daarna nog de nuva-ring gebruikt, maar ook dat was niet wat ik prettig vond. Sindsdien niets meer gebruikt ( behalve condooms bah).

( ik vraag me alleen af vanaf welke leeftijd het 'geoorloofd' om knipknip te doen, mijn man is 33)

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Volgens mij zijn ze daar bij mannen niet zo heel moeilijk in, hoor :)
    Als een man besluit dat te willen dan geloven ze vrijwel meteen dat hij het ECHT wil.
    Als een vrouw het wil dan moet ze zo ongeveer onder ede verklaren er echt goed over nagedacht te hebben enzo, haha!

Komt ook wel doordat de meeste mannen heel bang zijn voor pijn enzo plus natuurlijk het feit dat de ingreep bij mannen (meestal) nog teruggedraaid kan worden.

17. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ja dat heb ik ook gehoord. Een vrouw die ik ken wilde absoluut geen kinderen meer, maar voordat ze de arts daarvan overtuigd had.....;)
    En mannen te over die het hebben laten doen. Wat nou pijn, ik zal eens een meloen in hun .... duwen, dat doet pas pijn.:D:D:D

18. Tese

Tese Niet meer actief

:d:d:d

19. tricia82

tricia82 Niet meer actief

weet nog niet wat hier gebeurd.
    heb in mijn omgeving gezien dat het ook niet alles is als de man knip-knip doet.
    mijn neef heeft zijn vrouw 2 keer onbedoeld zwanger gemaakt en toen heeft hij meteen knip-knip gedaan maar ze staan nu op het punt uit elkaar te gaan en hij is nog maar 30 en zou dus nog een leven kunnen krijgen met een andere vrouw en voor kinderen kunnen gaan.
    heb ook een voorbeeld van iemand die 3 kids heeft waarvan de laatste 2 door de pil heen zwanger is geworden en hij meten knip-knip deed terwijl zij nog zwanger was dus ja het is lastig.
    ik ga nu nog voor mijn eerste en wil graag een tweede en dan zien we wel weer verder.

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij weten nog niet of we een tweede willen, ivm zware zwangerschap. Maar zodra de beslissing gemaakt is gaat mijn man knip-knip doen.

Hij kwam er zelf mee. Hij vind dat ik het zwaar genoeg heb gehad (na 1, en zeker als we nog een nr2 krijgen) en dat het het enige is wat hij lichamelijk gezien kan doen voor me. Hij is nu 37.

Deel Deze Pagina