Slechte zaadkwaliteit 2000% verbeterd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gurdy, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gurdy

Gurdy Lid

3 nov 2013
    35
    14
    8
    Vrouw
    ondernemer
    Friesland
    Na een jaar proberen zijn we naar een fertiliteitsarts gegaan. Bij mij is alles goed maar uit de sementest van mijn man kwam niet zo'n goede uitslag. 500.000 zaadjes per ml en maar 5 % levend. Dit onderzoek hebben we nog 2 x herhaald. Om te kijken of de slechte kwaliteit misschien door een griepje kwam. De tweede en derde test waren nog slechter. 40.000 per ml en maar 3 % levend.
    Onze enige optie was volgens de fertiliteitsarts ISCI. Dit wilde ik absoluut zien te voorkomen omdat ik mijn omgeving gezien had wat voor impact de hormonen op je lichaam hebben. Na het slechte nieuws ben ik het hele internet gaan naspeuren om te kijken wat je kan doen om natuurlijk het zaad te verbeteren. Er zijn veel wetenschappelijke onderzoeken geschreven over het verbeteren van zaadkwaliteit.
    Daarna heb ik een dieet gemaakt wat vooral bestaat uit voedingssupplementen. Dit heeft mijn man 3 maanden gevolgd. We hadden afgesproken na 3 maanden nogmaals een zaadonderzoek te doen om te zien of het enig effect had op het zaad. Het zaad wordt in 3 maanden tijd volledig vernieuwd. Mocht het nogsteeds slecht zijn dan zouden we voor ISCI gaan.

Lang verhaal kort te maken na 3 maanden weer getest. Hoeveelheid was nu 100 miljoen op 2 ml waarvan 30% a kwaliteit!! Het dieet heeft dus geholpen. Nu wil ik graag mijn dieet delen zodat meer mensen hier wat aan hebben! Het duurt wel 3 maanden maar dan heb je ook wat. Stuur mij even een pb bericht dan vertel ik je precies wat ik gedaan heb ;)

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    jeetje wat fijn zeg!
    Maar misschien een domme vraag hoor (zit daar niet in) maar moet het aantal ML niet steeds hetzelfde zijn? en 2 miljoen, en 40.000 daar zit nogal een verschil in.. Lijkt mij dan ook dat het aantal % dan ook hoger is! Maar ik ben echt niet een rekenwonder hoor.. Dus tis gewoon een vraag! Iig super mooi voor jullie!

3. Gurdy

Gurdy Lid

3 nov 2013
    35
    14
    8
    Vrouw
    ondernemer
    Friesland
    Ja klopt hoor laatste keer was het 50 miljoen per ml maar totaal 100 miljoen omdat er 2ml ejaculaat was.

4. Gurdy

Gurdy Lid

3 nov 2013
    35
    14
    8
    Vrouw
    ondernemer
    Friesland
    Even een update ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben :D, maand na het goede nieuws van het verbeteren van de zaadkwaliteit gelijk raak ;) zo blij :):)

5. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Wauw wat fantastisch!! gefeliciteerd!!
    hier is de hoeveelheid goed alleen de bewegelijkheid minder.. is het daar ook op toepasselijk:p?

6. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Wow ongelofelijk! Op die manier zo'n pijnlijk traject weten te vermijden! :-D Geniet van je zwangerschap :-D

Ben trouwens wel erg benieuwd naar het 'recept'. Niet zo zeer voor mij(n partner) maar voor een bevriend stel.

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oooooooh ik ben wel heeeel nieuwgierig! Zou je mij willen pb? Thanks

8. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik ben ook wel benieuwd wat je hebt gedaan!!

9. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat goed nieuws meid! Dit is voor mij ook wel een kleine bevestiging dat de vitaminepillen bij ons ook zijn werk gedaan heeft. Na 1,5 jr ook eindelijk zwanger

10. Gurdy

Gurdy Lid

3 nov 2013
    35
    14
    8
    Vrouw
    ondernemer
    Friesland
    Ook gefeliciteerd! Alle het goede komt uit de natuur ;)

Voor diegene die het dieet op de email wil hebben, stuur je emailadres even een privebericht!

11. Gurdy

Gurdy Lid

3 nov 2013
    35
    14
    8
    Vrouw
    ondernemer
    Friesland
    Jazeker dat bij mijn man was de beweeglijkheid ook erg slecht!

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    ???? Ik heb je een pb gestuurd maar hoor niks?

13. Gurdy

Gurdy Lid

3 nov 2013
    35
    14
    8
    Vrouw
    ondernemer
    Friesland
    Ik heb iedereen die mij een pb gestuurd heb geantwoord, kan je me nog een berichtje sturen.

Groetjes gurdy

14. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je het niet in dit topic zetten? Wel zo handig! :)

15. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen

HOI GURDY, ik heb je meerdere malen een pb gestuurd, helaas tot heden geen antwoord. zou je mijn mails willen beantwoorden. Misschien ook handig om het bijvoorbeeld op het forum te plaatsen zodat andere ook hier profijt van hebben. Altijd goed om andere vrouwen en mannen te helpen. Alvast bedankt! Groetjes!!!!

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met welke tussenpoos zijn de eerste zaadonderzoeken uitgevoerd? Als die namelijk allemaal binnen 3 maanden zijn gevallen, is de uitslag niet erg betrouwbaar. Zaadcellen worden elke 3 maanden aangemaakt en de kwaliteit kan heel erg verschillen. Zo kan koorts of antibiotica de kwaliteit verslechteren. Als je wilt weten of er structureel iets mis is, moet je dus verschillende keren testen met een tussenpoos van 3 maanden. Is de uitslag elke keer slecht, dan kun je ervan uitgaan dat er werkelijk iets aan de hand is.

Als de eerste onderzoeken dus niet steeds met een tussenpoos van 3 maanden gedaan zijn en het laatste onderzoek wel, dan hoeft de verbetering dus niks te maken te hebben met het dieet. Dan kan het gewoon toeval zijn, want de kwaliteit kan heel erg verschillen. Dat is normaal en bij iedere man zo.

Verslechtering van de zaadkwaliteit kan erg veel oorzaken hebben, de meeste daarvan zijn niet op te lossen met een dieet en wat voedingssupplementen. Hier is de oorzaak een spatader, een dieet heeft dus geen enkele nut. Er zijn ook genetische en hormonale factoren die kunnen meespelen. Ik geloof er dus niet in dat een bepaald dieet een wondermiddel is. Zo wordt het hier wel een beetje gebracht. Maar als je je er goed bij voelt, dan kun je het altijd proberen, natuurlijk.

17. Naimaa

Naimaa Actief lid

7 aug 2013
    216
    144
    43
    Ik ben ook benieuwd. Graag hoor ik van je

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik ben ook mega nieuwsgierig zou ik ook een PBtje van je mogen ontvangen (alweer 2 jaar zonder resultaat bezig)

19. Djingo

Djingo Niet meer actief

Ik ben ook heel erg benieuwd naar dat dieet.

20. manonke

manonke Lid

3 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super :)

Deel Deze Pagina