Wie heeft hier ervaring mee? En is het alleen goed voor na de bevalling? Of kan je het ook gebruiken om je baarmoeder te reinigen? Mijn zus dronk het na de bevalling omdat ze stolsels bloed verloor, maar ik dacht misschien kan het ook helpen tegen het bruinverlies waar ik last van heb? Ik hoor graag ervaringen van andere vrouwen...
hoi beauty, Ik heb het zelf ook gedronken na mn bevalling, op internet staat dit: Goed tegen vrouwenkwalen De vrouwenmantelplant is goed tegen een aantal ziekten die alleen vrouwen kunnen krijgen. Ze werd ingezet tijdens witte vloed, pijnlijke menstruatie en ter verlichting van de overgangsjaren. Paracelsus was een van de grondleggers van de signatuurleer, de leer die zegt dat uiterlijke kenmerken de medische werking van een plant in zich sluiten. Omdat de vrouwenmantel een omhullend beschermsel leek raadde hij het aan voor de baarmoeder. Na de geboorte van een kind kan volgens Paracelsus vrouwenmantel gebruikt worden om de baarmoeder tot haar oorspronkelijke grootte te laten terugkeren. De fytotherapie heeft deze werking wetenschappelijk bevestigd. Je zou het kunnen proberen... Ik raad je wel aan om als je langdurig of heel regelmatig last hebt van bruine (oud bloed?) afscheiding even langs je HA te gaan... Er bestaat een kans dat je last hebt van een infectie (of zelfs oude SOA, zoals chlamydia) of onrustige cellen van de baarmoedermond... Altijd goed om dit even uit te sluiten! Door eenn infectie of SOA kan je ook lastig zwanger raken, of een miskraam krijgen.