Ik ben 6 april voor de laatste keer ongesteld geweest en mijn cyclus was nog niet regelmatig. Ben 17 november bevallen van een gezonde dochter. Nu heb ik maandag een zwangerschapstest gedaan en deze was positief, wel gepland hoor. Maar hoe moet ik nu tellen hoe lang ik zwanger ben en wanneer moet ik eeen afspraak maken bij vk.
hoi als je cyclus nog niet regelmatig was weet je niet precies wanneer je eisprong was. Ga maar gewoon uit van een cyclus van ongeveer 28 dagen dan zou je nu ongeveer 5 weken zijn. Plan een afspraak bij je verloskundige, bel gewoon even, dan hoor je wel wanneer je mag komen. Je echo is bij ongeveer 10 weken. Neem je al foliumzuur en vitamine D? Goede zwangerschap gewenst! Mirjam
Hallo, Bedankt voor je snelle reactie Dus het beste is om nu alvast te bellen voor een afspraak. Ik dacht dat de echo bij 12 weken was. Ik slik gravitamon.
Hoi, Helaas is het gisteren mis gegaan. Had voor zaterdag een afspraak staan voor een echo. Gebeld met vk en die zegt dat ik naar die afspraak moet voor controle om te kijken of alles weg is. Nu heb ik nog een vraagje: als ik gestopt ben met vloeien mag je dan ook weer gemeenschap hebben of is het beter om nog te wachten. En hoe staat het met weer opnieuw zwanger worden. En hoe ziet het vruchtje eruit, heb vandaag wel wat flinke denk "stolsel" verloren, wat lang taai.
Hoihoi, Jeetje.......wat jammer! Als je gestopt bent met vloeien mag je weer gemeenschap hebben en in principe mag je direct weer zwanger worden. We adviseren vaak om wel een mensturatie af tewachte dan weet je ook dat je lichaam er weer aan toe is. En wanneer ong je eisprong zal zijn. Het vruchtje zelf is heel klein, maar met alles er om heen, vaak met ook bloed lijkt het op een stolsel. Je kan het evt bewaren om er samen met een verloskundige naar te kijken. Imke