gaat het nog doorzetten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mami3, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames.
    zo blij dat ik was zo verdrietig ben ik nu.
    ik zou vandaag 7 weken zwanger zijn, maar ik heb slecht nieuws te horen gekregen.
    het begon met lage rugpijn in de ochtend, ik ben nog wezen winkelen afspraken afgelopen etc etc, en in de middag begon ik licht bloedverlies te krijgen.
    ik heb de dokter gebeld (huisarts, ik woon momenteel in België) en die zei mij dat de uitkomst 50/50 zou zijn, en moest afwachten.
    ik wou onderzocht worden maar afwachten is afwachten. De volgende ochtend werd het bloeden erger. En dus de dokterspost gebeld en mocht direct komen.
    enige wat ze zagen bij de echo was een minuscule vruchtzakje, zou dus een miskraam worden. Bloed geprikt en het hcg was ietsje verlaagd. Ik zou de miskraam moeten afwachten. Nu twee dagen later is het bloedverlies verminderd en voel ik geen pijn meer in de buik. Zou het nog doorzetten en is het normaal om eerst te bloeden en dat het dan stopt? Komt het nog op gang? Ben ik gewoon veel vroeger zwanger dan gedacht ( dat ik later geovuleert heb?) ik ben een beetje op het punt dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Ook had ik sowieso bijna geen kwaaltjes gehad alleen af en toe wat moe, soms beetje pijnlijke borsten, menstruatie buikpijn. Hmm of zou het ontkenning zijn en dringt het niet door?

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat verdrietig meis. Ik had een miskraam net voor de 6 weken, ook met lage rugpijn begonnen, later bruinverlies, of gelijktijdig, paar dagen later zette het echt door, flink bloedverlies 3 dagen lang, toen weer bruinverlies. Kreeg daarna een echo, zou dan 7 weken zwanger moeten zijn, (was van cryo tp dus termijn stond vast). Daar was nog vruchtzakje te zien, maar ook miniscuul. Er werd tegen mij gezegt dat ik nog flink wat bloedverlies kon verwachten, maar gek genoeg kwam er alleen nog paar dagen bruinverlies. Week later weer echo en alles was compleet weg. Dus lichaam kan t ook zelf oplossen. Ik heb overigens nooit gemerkt wanneer ik t vruchtje verloren ben.

Minder lang zwanger als dat je dacht, kan niet echt denk ik, omdat je hcg daalde zei je, dat gebeurt alleen als t misgaat helaas. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies, en hoop dat je t ergste al gehad hebt. Heel veel sterkte :(

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat verdrietige/vervelende situatie Mami3. Dat afwachten is nog het ergst. Heb je binnekort nog een echo om te kijken of het vruchtje is gegroeit/er nog is. Dit is de enige manier om iest meer zekerheid te krijgen lijkt me. Symptomen (of het gebrek eraan) zegt helaas ook niks.

Bij mij heeft er een aantal weken tussen het eerste bloed verlies en de uiteindelijke miskraam gezeten. In die tussentijd geen druppel bloed of lichamelijke klachten.

Hoop heel erg dat je later zwanger was, maar je verhaal komt over als een miskraam. Sorry. Sterkte.

4. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, sorry voor het late reageren.
    Beetje druk geweest. Ik heb nu een week bloed verloren zoals een menstruatie. Sinds vandaag is dit helemaal gestopt.
    Ook geen 'heftige bloeding' en de krampen bleven uit. T is nu 'stil'
    Ik had nog een test liggen en dacht laat ik die eens uitvoeren (ik ging ervan uit dat alles achter de rug is nu) maar deze test was nu nog duidelijker dan de eerste. Ik ga nergens meer vanuit, maar het maakt mij heel onzeker. De dokter doet ook niet iets om het te checken van binnen.
    Enige wat ik wil is dat ik door kan en dus zekerheid. Maar op deze manier zit ik even in de knel grrrr

5. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hey Mami, hoe gaat het nu?

6. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,, fijn dat je vraag hoe het verder gaat.
    Dus even een update!
    Heel raar verhaal, ik ben dus gestopt met bloeden rond de 27ste augustus, en liet uit voorzorg een echo maken er was iets te zien (vruchtzakje?) van 7mm. IK ben een week later terug gegaan het zat er nog. Onzekerheid weer grrr. Ik ben gister naar mijn eigen gynaecoloog geweest (was bij eerste echo's op vakantie) die zag ook iets zitten maar volgens deze arts een bloedpropje. Moet mijn menstruatie afwachten dan komt het er zelf wel uit. Toch nog bloed geprikt en vanmorgen de uitslag,, geen enge dingen in mijn bloed maar wel dat het hcg was gestegen, het was eerst aan het zakken bij de eerste echo was het nog 350? Nu is het 1600! Weet zelf nog niks mag pas over twee weken terug komen. Ik vroeg nog wel of het kan zijn dat ik na de miskraam toch weer bevrucht ben, hij zei me dat dit zomaar kan zijn. Dus weer in de stress/onzekerheid.
    De bloeding is 3 weken geleden en nu twee weken gestopt, daarna inderdaad weer gemeenschap gehad. Pffff laat die twee weken snel gaan!!!

7. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeten erbij te vertellen, afgelopen woensdag had ik bij het afvegen wat oud bloed (bruin. Vies ik weet het)
    En ik zit zoooo in de stress ik moet wachten maar nog 15 dagen in de stress zitten is in mijn ogen zo vreselijk lang grrr.

Btw: iemand die meegemaakt heeft.

8. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff gelukkig een eigen topic waar ik even kan 'uithuilen'
    Thuis kan ik helaas niet terecht met m'n onzekerheid.
    Mijn partner wil afwachten en er verder niet erover hebben grrr.
    Vandaag echt een rot dag, blijf maar huilen om niks, hoofdpijn, koud.
    Het is de stress die z'n tol begint te eisen. Ik loop tegen een muur van onzekerheid, machteloos omdat ik niks kan doen. Grrrr
    Nog een weekje proberen door te komen, dan heb ik zekerheid.
    Voor nu even m'n hart uitstorten dus. Zo, lucht op!

9. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ellende meid! Huil maar lekker uit!
    Ik heb helaas geen succes verhaal voor je. Had soortgelijk verhaal.
    Mijn hcg liep ook verder op maar helaas zegt dit dus niet veel.
    Helaas afgelopen maandag definitief te horen gekregen dat het een missed abortion is en vandaag curretage gehad.

Ik duim hard voor je dat het beter uitpakt voor jou. Kan je niet bellen of je eerder kan komen? Dit is toch ook geen doen? Bij mij lieten ze er maximaal een week tussen zitten.

Sterkte meis!

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ah meid,
    Wat ontzettend naar! Goed dat je het er hier even uitgooit. Het is hartstikke slopend die onzekerheid.
    Het speelt zich allemaal af in jouw lichaam en je partner kan waarschijnlijk niet goed bevatten wat voor impact dat heeft, ook op emotioneel vlak. Hij staat er toch verder van af en beleeft het op zijn eigen manier.

Heel veel sterkte!!

11. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dinsdag gebeld om eerder te komen maar er is geen plek.
    Dus er zit niks anders op helaas. Ik denk ook dat er een restje weefsel zit, en dat dat het hcg doet stijgen.
    Voor mij is dit mijn laatste kans, want mijn partner wil het niet meer proberen als ik nu toch niet zwanger blijk te zijn, ik wil het wel graag maar het moet van twee kanten komen vindt ik zelf.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat een nare situatie voor je. Wat een druk legt je partner erop om nu over zoiets te beginnen. Alsof het verlies van het vruchtje zelf niet groot genoeg is. Ik hoop dat je buiten dit forum een lieve vriendin/moeder of iemand hebt waar je bij terecht kan. Knuffel voor jou

13. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je lieve berichtje. Ik heb wel steun van mijn familie en vrienden gelukkig anders trok ik het niet meer.

Ik ben net bij de gynaecoloog geweest het lijkt op een nieuwe zwangerschap. Over het hcg zei hij niet veel wel dat het (wat je op internet lees) heel breed genomen wordt.
    In ieder geval is er weer bloed geprikt, en na twee uur krijg ik de uitslag, mocht het flink gestegen zijn dan kan ik met zekerheid zeggen dat het een nieuwe zwangerschap is (durf het niet te geloven) de gynaecoloog feliciteerde mij wel. Bloeddruk was helaas wel wat hoog maar kan komen doordat ik mij aan het opjagen was hahaha. Nou vanmiddag meer nieuws!

14. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus niet flink gestegen helaas. Nu 2100. De gynaecoloog was nog optimistisch, maar ik niet meer.
    Wachten dus op bloedingen en dergelijke grrr. Ene kant wel beter zo dan dat ik zeker wist dat ik opnieuw zwanger was.
    Als ik geen bloedingen krijg moet ik volgende maand opnieuw een echo laten maken, wel goed dat ik zo in de gaten word gehouden door de gynaecoloog.

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Volgende maand pas? Dat is nogal lang niet? Succes met wachten, is niet makkelijk.

16. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook lang inderdaad.
    Maar ik trek m'n stoute schoenen aan dus als ik geen bloeding krijg ga ik over twee weken naar de spoeddienst mij part zeg ik dat ik krampen heb ineens, dan maken ze sowieso een echo en doen ze gelijk weer een bloedtest.
    Weet ik gelijk hoe de vruchtzak evolueert en hoeveel het hormoon is gestegen of als ik pech heb gezakt.
    Het is wel lastig dat ik en meerdere vrouwen met dit moeten dealen en dat wachten is vooral frustrerend.

17. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wat erg dat je zo heen en weer geslingerd wordt en in onzekerheid blijft! Kan dat echt niet anders? Ik ben zelf al meer dan 3 jaar bezig en heb gister de tweede miskraam gekregen, uiteraard verdrietig maar ik ben wel meteen 'schoon', dat wil zeggen ik testte bij beide miskramen direct negatief en heb dus geen onzekerheid. Ik vind het heel erg voor jou dat jij dat wel hebt, het is beter te weten waar je aan toe bent. Hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jou, sterkte.

18. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik heel verdrietig voor je. Sterkte!
    Beter dat je 'schoon' bent, zo weet je inderdaad waar je aan toe ben.
    Ik wacht nog af, en over twee weken ga ik eens naar de spoeddienst, als alles goed mag gaan dan moet ik dan wat meer kunnen zien.

19. Mami3

Mami3 Lid

6 aug 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een update!
    Ik begon net te bloeden. Ik zit in de spanning want krijg m'n gynaecoloog niet te pakken ook niet op zijn privé nummer.
    Zal je net zien dat m'n partner net de deur uit is om te werken.
    Verder geen pijn alleen helder bloed, en wat prikkend gevoel in de onderbuik. Later meer....

20. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte meis! Hopelijk is het onschuldig!

Deel Deze Pagina