Hoef niet meer te vertellen hoe het met mij is.Je hebt het al gelezen.(hihi) Ben zo blij dat je ff reageert,want denk wel aan je. En meis....als je het niet vertrouwdof het duurt t lang,bel gewoon naar het ziekenhuis.Je loopt nu al zo lang... Je raakt straks zo uitgeput en dan ben je nog verder van huis. Beloof je dat je het zh gaat bellen als het te lang duurt? Liefs, Monique
Heb mezelf verplicht te bellen hoor. En dat niet alleen. Als ik niet ga bellen dan denk ik dat mijn vriendin en mijn ventje me erheen gaan sleuren.
Het gaat heel goed gelukkig. Miskraam heb ik een plekje kunnen geven. Kon totaal geen hoogte van m'n cyclus krijgen. Vorige week vier dagen heel licht bruinverlies. Na tig ovutesten versleten te hebben, zag ik vanmiddag eindelijk een bijna net zo duidelijk streepje als controlelijn. Werd ik zo blij van! Hoe is het nu met jou? xx Sophie
Hier gaat alles zijn gangentje hoor. Heb nog wel last van mijn buik maar niet constant. Heb het zelf wel een beetje een plekje kunnen geven maar dat komt ook dat ik een week de tijd heb gehad eigenlijk om er aan te wennen voordat het loskwam. Ik hoop voor jou dat over een paar weken je een positest in je handen houd hoor.
Dank je wel, je bent een schat. Ik hoop zo voor je dat je snel weer zwanger bent en het dan goed blijft gaan. Liefs, Sophie
Vandaag weer voor het eerst wezen werken. Vond het heerlijk die kleintjes om me heen. Gelukkig een niet al te rustig ochtend. Ik had er 3 dus nou ik mag niet klagen dit keer. Mijn werkgeefster was er niet gelukkig. Heb er even geen zin in nu. Dat zal morgen wel komen denk ik. Mijn collega's zeiden wel dat ze me gemist hadden en dat ze het fijn vonden dat ik er weerw as. Nou dat is al iets dan . Hoe is het met jou Moniq red je het nog een beetje?
Ach,werkgevers zijn soms ahhhh.Fijn dat je weer aan de slag bent.Even iets anders aan je hoofd. Gaat het lichamelijk al wat beter met je? Met mij gaat het redelijk.Heb gister mijn werkgeefster gesmst dat ik liever deze week nog even thuis blijf.Ben erg moe en kan me slecht concenteren.Kreeg als antwoord: "als je langer dan 2 wkn thuis blijf,moet je naar de bedrijfsarts",verder niets!Maarja..dat ben ik wel van haar gewent. Heb gelukkig GEEN bloedverlies meer gehad,maar heb wel af en aan last van mijn buik.Of het bandenpijn is of iets anders.Geen idee.Ben nog steeds erg onzeker.Bij mijn meiden zei mijn gevoel elke keer dat het mis was en daar heb ik erg naast gezeten,want de 1 wordt al bijna 7 en de ander is 3,5.De enige keer dat mijn gevoel gelijk heeft gehad was toen ik zeker wist dat mijn zoon zou komen te overlijden.En zelfs toen zorgde de artsen ervoor dat ik aan mijzelf begon te twijfelen. Soms denk ik:Mo stel je niet aan,dit is de vierde. Maar door alles erom heen en ook dat ik met een stollinsafwijking te maken heb maakt dat ik weer erg onzeker en bang ben.Nog 3 dgn en dan weet ik het. Vind het erg eng en ik moet alleen.Mijn man heeft net een nieuwe baan en kan niet mee(ze weten daar ook niet dat ik zwanger ben),mijn zus moet werken en mijn moeder past op. Nu probeer ik maar te denken dat ik voor hetere vuren heb gestaan,maar echt leuk vind ik het niet. Sorry,voor het lange verhaal en dat in jou topic. Liefs, Monique
Hoezo mijn topic. Kom op meis ik ben blij dat je hier komt. Jij wil ook je verhaal kwijt en zo is het wel dat ik dan niet aan mezelf hoef te denken. Hoe laat je moet donderdag meis? Ik weet hoe vervelend het is als je alleen moet. Ik had het vorige week ook alleen wist ik dat het al weg was. Ik neem aan dat je in Rotterdam naar het ziekenhuis gaat. Mag ik vragen welke? Ben heel nieuwsgierig Woon zelf in regio Gouda dus niet ver uit de buurt en kom zelf uit Ridderkerk (ligt tegen rotterdam aan). Ik zag dat je krimpen aan de ijsel had staan vandaar. Ik zal aan je denken donderdag dan ben je toch niet helemaal alleen. dikke knuf Mirjam
Hoihoi, Ik woon in Krimpen en werk in Gouda . Ik moet er om half 11 zijn en ga naar het ErasmusMC.En ik moet me niet zo aanstellen,loop al 15 jaar in het ziekenhuis en heb voor hetere vuren gestaan.Maar vind het wel fijn als je aan me denk.Morele steun doet ook goed. Welk ziekenhuis "loop"jij? Kroel, Mo
In Gouda hebben we er twee. Groene hart ziekenhuis jozef locatie en die andere ? hihi. Ik loop bij het jozef locatie omdat dat de enige is met gyn. He wat grappig dan zit je in de buurt. En meis je mag je druk maken hoor. Ik doe het ook nog steeds terwijl ik er vaak geweest ben vanwege het feit dat ik heel veel klachten heb en had waar niet echt een uitslag voor te vinden is/was. Ik ben ook zo'n meut. Ben verdikkeme al 27 en nog mieterig voor artsen en ziekenhuizen. ach ja hihi zal bij het vrouw zijn horen he.
Hoihoi, Het probleem bij mij met arsten is dat ik er maar heel weinig vertrouw.Ze hebben in het verleden zoveel fouten gemaakt wat hele nare gevolgen heeft gehad voor mijn gezondheid. Er zijn 2 artsen in het emc die ik echt vertrouw.De ene is een proffessor bij wie ik tijdens een college mocht spreken over Factor 5.Ik mocht de studenten vertellen waar ze het aan kunnen herkennen en hoe er mee om te gaan.Dat was zoooo cool. In de tijd dat ze het bij mij ondekte was er zo weinig over bekend en heb toen zelf onderzoek naar gedaan.Heb geprobeerd bij te blijven met onderzoeken ed.Weet er nu inmiddels zoveel van dat sommige artsen er van staan te kijken .Ben ik best trots op. Zo was er hier een keer een grietje op het forum die net als mijn meiden drager is van het gen.(bij mij is het actief zeg maar).Ze had 2 miskramen gehad en bleef volhouden dat het niet daardoor kwam.Maar..als je dus drager ben van het gen heb je 20tot50% meer kans op een miskraam.Toen ik dat aangaf werd ze boos. Maarja...dan maar boos.Ik had mijn best gedaan om haar ervan te overtuigen dat ze terug naar dd arts moest gaan.Ze wilde niet dus houdt het op toch? Nou hier gaat het zijn gangetje.Mijn man ligt zwaar ziek op bed.Griep,maar hij denkt dat de wereld vergaat .Mannen eigen denk ik. Last van mijn buik komt en gaat dus ik hoop dat het gewoon bandenpijn is.We zullen zien. Misschien een hele personlijke vraag en als je er geen antwoord op wil geven snap ik dat. Maar weten ze wat bij jou de oorzaak is/kan zijn van je miskramen? Nou,internetvriendinnetje het was weer een heel verhaal. tot schrijfs maar weer. Liefs, Mo
Misschien een rare vraag. Over welk gen heb jij het? en wat is factor 5? Sorrie komt misscihen heel dom over. En je mag het best vragen hoor. Als ik geen zin heb om te antwoorden hoor je het ook wel . Bij ons weten ze nog niet wat de oorzaak is. Het kan vanalles zijn. Misschien mijn slijmvlies wat te veel en niet goed is? Ik wil nog dat dat gecontroleerd word. Het kan ook gewoon 3 keer vette pech zijn. Of een chromosoom afwijking waardoor een kans op een miskraam heel groot is dan. Ons bloed is getest en met een kleine 3 maanden weten we de uitslag. pfff. We hebben wel een dochter maar biologische gezien is het niet van hem. Misschien passen we chromosomisch niet bij elkaar. Hij heeft ook nog een zoon ergens rondlopen. Vruchtbaar zijn we wel alleen nu nog proberen te houden. Als de vierde keer even rot gezegd ook eindigd in een miskraam dan laten we mijn eicellen en zijn zaadcellen controleren. Misschien zijn we in de loop der jaren toch een beetje achteruit gegaan. Zou dat zo zijn dan is er altijd wel een oplossing voor te vinden hoop ik. Nu nog maar niet te hart van stapel lopen. Waarschijnlijk gaat het de volgende keer gewoon goed en mocht het nu gewoon nog niet zo zijn.
Is niet raar hoor dat factor 5 is.Factor 5 leiden heet het voluit en is een stollingsafwijking die er voor zorgt dat je bijv trombose krijgt.Ik heb het 4x gehad doordat de artsen in 2000 nog niet volledig op de hoogte waren van wat het precies inhoudt hebben ze mij tijdens de zwangerschap van mijn zoon teweinig medictie gegeven en daardoor zijn er stolsels in mijn placenta gekomen.Dat heeft geresuteerd in de doodgeboorte van onze zoon met 37 weken zwangerschap. Ikzelf ben homozygoot,dat houdt in dat ik zonder ontstollingsmedicatie continu kans heb op trombose Mijn meiden zijn hetrozygoot(de meeste voorkomende variatie) en dat houdt in dat wanneer ze bijv zwanger worden,de pil gaan gebruiken of een operatie moeten onder gaan,hun preventief ontstold moeten worden. Dit is de verkorte korte uitleg. Jeetje,maar dat is niet niks hoor 3 miskramen zo kort op elkaar. Ik heb echt bewondering voor je. Je blijft positief.Ik zou er een voorbeeld aan moeten nemen. Liefs, Monique
Van de buitenkant ben ik heel positief hoor. Maar binnenin wil het weleens fout gaan . Ik heb nog een dochter waar ik voor moet zorgen en ik wil ook niet dat ze me vaak verdrietig ziet. Vandaag had ik het wel weer even moeilijk dan heb ik gewoon even een k*tdag gehad en dan komt het er wel eens uit. Ik begrijp nu wel wat bedoelt word met factor 5 en alles. Maar vervelnd dat je stolling zo rot is. dan zal je waarschijnlijk door de gyn gevolgt worden je hele zwangerschap. Ok op dit forum wens ik je morgen heel veel succes en in gedachten ben ik bij je. dikke kus en knuffel mimi
Heb buikpijn van de zenuwen.Ik laat je zo snel ik kan weten hoe het geweest is. Enne...tis normaal he dat je soms kl*tedagen heb en dat mag.Het is niet niks wat je meegemaakt heb en nog steeds mee maak. Dikke knuf, Monique