even een vraagje! ik had vanaf een week voor nod pijnlijke borsten, was misselijk, heel erg moe, voelde me echt zwanger(ben ik al eens geweest dus zodoende) had toen ik al over tijd was steeds krampen alsof mijn baarmoeder aan het uitzetten was, wel 5 dagen lang leken wel weeen op een gegeven moment! tot een paar dagen over tijd toen kreeg ik een stortvloed aan bloed! is dit een vroege miskraam geweest?heb geen positieve test gehad trouwens maarja was net over tijd en bij mijn eerste kreeg ik ook pas na 5 dagen over tijd een positieve test!
Niemand kan je natuurlijk vertellen of dit wel of niet een miskraam is geweest. Het zou kunnen, maar dat hoeft helemaal niet. Je had het alleen zeker kunnen weten als je een posi test had gedaan. Als het nog niet heel lang geleden is, kun je de test alsnog doen. Ik had na mijn miskramen altijd nog vrij lang een positieve test. Ik heb 1 heel vroege miskraam gehad, toen had ik een week erna nog een posi test. Bij de andere miskramen zelfs nog na 6 weken. Maar als ie negatief geeft, zegt het niks, dan kan het alsnog een vroege miskraam geweest zijn. In ieder geval spreekt met in de medische wereld (dus de artsen) pas van een miskraam als een zwangerschap dmv een bloedtest of een echo bevestigd is. Alleen een posi test is niet eens voldoende. Ze hebben het dan eigenlijk over een mislukte innesteling, als het al in zo'n vroeg stadium mis gaat...
Eef25 als je een mk hebt gehad dan kom je daar waarschijnlijk achter bij je volgende zwangerschap want elke mk laat een litteken achter, maar ik zou er vanuit gaan dat je gewoon ongi bent geworden. Dat is voor je gevoel het fijnste. Maar mocht het zijn dat je koorts krijgt of pijnklachten dan zou ik alles even na laten kijken bij de HA, want dan kan dat er op wijze dat je toch een mk hebt gehad en dat er nog resten in je baarmoeder aanwezig zijn. Heel veel geluk in de nieuwe ronde, oh ja en zwangerschappen hoeven niet op elkaar te lijken. Deze verschijnselen kun je ook hebben als je ongi wordt dus ik zou me daar niet te veel op focussen en de volgende keer als je echt overtijd bent gewoon een test doen, dan hoef je tenminste achteraf jezelf geen vragen te stellen. xxx joyce succes
Jeej, elke miskraam laat een litteken achter? Hoe kom je aan die info? En hoe en waar zou je dat litteken dan kunnen zien? En dat je dat dan zou kunnen zien bij een volgende zwangerschap snap ik ook niet? Je komt er waarschijnlijk gewoon niet meer achter of je wel of geen mk hebt gehad. Het kan een vroege mk zijn geweest, maar je hebt niet posi getest. Misschien is het dan mis gegaan bij de innesteling. Gebeurt best vaak dat het zo vroeg misgaat, alleen merken de meeste vrouwen het niet en lijkt het een gewone menstruatie.
Mijn schoonmoeder heeft een mk gehad zonder dat ze ervan wist maar dat kon de gyn toen zien, toen ze zwanger was van haar laatste zoon, omdat elke zwangerschap voldragen of niet een litteken achterlaat. En hoe of wat verder weet ik ook niet. xxx Joyce