Jeetje rocketscience. ..wat vreselijk hè dat wachten. Ik ga heel erg voor je duimen dat het goed zit. Voor mij is dit pas dag 5 vandaag, dus verwacht voorlopig nog niks. Gister toch wel ff mijn ongewenste mail bekeken. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken.
Hoi dames, Ik voeg mij hier even bij. Volgende week maandag heb ik een afspraak staan bij de UZA voor de NIPT. Ik had daar even een vraagje over. Mijn verloskundige gaf aan dat zij willen dat je eerst een termijnecho hebt gehad. Nu heb ik deze gepland staan op vrijdag en ik vroeg mij af of ik dan iets van een brief aan het echocentrum moet vragen als bewijs. Hebben jullie zoiets meegenomen? Ik had overigens bij mijn vorige zwangerschap (inmiddels al ruim 2 jaar geleden) de NIPT bij Gendia laten doen. Toen had ik de uitslag na 8 dagen al binnen. Nu besloten om het bij de UZA te doen wegens het prijsverschil ( 315 inclusief consult tegenover 599 bij Gendia). Succes met wachten!
Nee je hoeft geen bewijs te hebben hoor. Het is trouwens 290 euro. Die extra administratiekosten berekenen ze niet meer.
Nee hoor je hoeft niet eens een termijnecho te hebben gehad. Ik had alleen een vroege echo gehad en de dag erna de termijnecho. Ik heb hem bij 11 weken laten doen. Je hoeft geen bewijs mee te nemen
Bedankt voor de reacties Lisa en Soulfood! Oh, dat zou weer mooi meegenomen zijn als het ietsje goedkoper is. Ze hadden mij wel een e-mail gestuurd dat het 315 euro kostte.
Oh echt. .Ja die vrouw van het prikken zei dat afgelopen donderdag tegen mij. Omdat je eigenlijk zo kort binnen bent en alleen ff bloed afneemt dat ze dat een beetje onzin vinden. Ze hebben meer dan 90 nipten per week.
Dat mailtje heb ik denk ik een week of 3 geleden gekregen, dus het zou heel goed kunnen dat het in de tussentijd veranderd is, mooi meegenomen weer maar ook geen ramp als het toch wel 315 euro is
ik zie het overigens ook niet meer op de website staan, terwijl het er eerder stond dat de NIPT 290 euro plus raadpleging op de dienst Medische Genetica stond. Wat een verschil met Gendia zeg. Gelukkig wonen we vlakbij de Belgische grens, dus voor ons is het prima te doen.
Is dat omdat je in Nederland woont dat het bij Gendia 599 euro is? Want ik heb hem in november daar laten doen en was toen 390 euro, op 1 december werd het zelfs nog goedkoper, ook 290 euro.
Ik heb geen idee Cyd, het is inmiddels wel twee jaar geleden dat ik het bij Gendia heb gedaan maar de vk zei dat het nog steeds 599 euro was. Bij UZA is het overigens wel 390 euro en sinds 1 December 290, bedoel je misschien UZA ipv Gendia?
Nee, het was zeker Gendia van mij. Maar volgens Lisa2 is het inderdaad duurder voor iemand die in Nederland woont. Wel vreemd dat er zo'n prijsverschil is. Zou voor iedereen gelijk moeten zijn toch.
Ook ik ben aan het wachten op de uitslag, vind het nu al wel een beetje spannend worden. Al heb ik pas afgelopen donderdag bloed laten prikken bij UZA. Vroeg me af of translocaties ofzo hier ook mee werden opgespoord? Dat zou eventueel wat minder stress geven naar de 20 weken echo toe. Je leeft echt van echo naar echo en nu dan naar deze uitslag. Ow ja en vroeg me ook af he, als je vrijwillig voor de nipt kiest...is een nekplooimeting dan overbodig? Of zien ze hier ook andere dingen aan?
Spannend is het inderdaad! Onze nipt wordt in Nederland uitgevoerd en daar kijken ze in principe alleen naar de 3 trisomieen, tenzij ze per toeval iets vreemds tegenkomen (zoals een translocatie) dan horen wij dat ook. Ik weet niet hoe het protocol in Belgie is. Je vraag over de nekplooimeting durf ik niet te beantwoorden... ik weet niet hoe dat zit.
dank voor je reactie Bij mij is er trouwens ook maar 1 buisje afgenomen, lees overal dat er 2 worden genomen.
Ja bij mij ook maar 1 buisje. En ze deed hem ook niet vol. Dus ben een beetje bang dat ik terug moet komen. Ik hoop van niet, want dan moet ik nog langer wachten en woon ik niet in de buurt. Betreft de vraag over de nekplooi, daar kunnen ze inderdaad weer wat andere dingetjes me zien, wat ze niet zien met de nipt zei mijn vk. Ik dacht dat syndroom van turner zoiets was dat ze wel met nekplooi zien en niet met nipt, maar dat weet ik niet zeker. Maar volgens mij is dat een syndroom dat alleen bij meisjes voorkomt en niet bij jongens. Dus als je een jongen krijgt, kun je dat ook al uitsluiten.