Wachten op NIPT - gedeelde smart?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 1982Eva, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ja ik wist dat het goed was toen ik de mail kreeg, het ging me erom ivm het geslacht. haha

    Ik dacht zelf inderdaad ook een meisje:)
     
  2. cserena

    cserena Lid

    3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn Lisa dat je de uitslag hebt en dat alles goed is natuurlijk!

    Echt balen Cheerio, ik ben daar ook een beetje bang voor. Hopelijk krijg je de volgende keer wel sneller de uitslag...
     
  3. cserena

    cserena Lid

    3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoe lang hebben jullie nu precies moeten wachten?
     
  4. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ja dat hoop ik ook! Mag dinsdagmiddag weer :(, en hoop 'm dan toch echt sneller te hebben! Nu 2 weken precies gewacht Cserena.

    De cellen die ze na hebben kunnen kijken waren op zich helemaal goed, maar net voor dat extra beetje zekerheid willen ze toch nog een keer prikken. Dus eigenlijk ben ik al wel blij hoor, het is nog de kers op de taart zei ze.
     
  5. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik blijf hier steeds nog even kijken om te lezen of jullie ook de uitslag al hebben... cheerio jullie geduld wordt op de proef gesteld! Maar zoals ik het lees hebben jullie ook voorzichtig al een goede uitslag.

    Ik blijf duimen dat het vervolg ook allemaal goed is!

    Gefeliciteerd aan de anderen met een goede uitslag!
     
  6. cserena

    cserena Lid

    3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh nou fijn dat ze dat er zo duidelijk bij zeiden, dan zou ik mij ook helemaal niet druk maken ofzo, goed nieuws lijkt mij!

    Ik ben zelf nog niet echt ongeduldig mijn email aan het controleren, ook omdat het wel echt onrealistisch is dat ik deze week al wat zou horen. Volgende week zal wel anders zijn ;)
    Alleen mijn partner zei net dat hij graag wil dat ik de email nog niet open totdat we samen het geslacht kunnen zien, dat zal wel heel moeilijk worden haha.
     
  7. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    In het bloed van een zwangere vrouw zweeft niet alleen DNA van de foetus rond, maar ook van de moeder zelf. Hoe meer DNA van de foetus aanwezig is in het bloed van de moeder (dit noemen we de foetale fractie), hoe betrouwbaarder het NIPT-resultaat:
    Foetale fractie meer dan 4%: zeer betrouwbaar resultaat (> 99% voor trisomie 21).
    Foetale fractie 2-4%: minder betrouwbaar resultaat
    Foetale fractie minder dan 2%: niet betrouwbaar

    Uw foetale fractie lag tussen de 2-4%, dus is het inderdaad minder betrouwbaar, maar we kunnen hier geen percentage opzetten. De foetale fractie die we hebben onderzocht zag er inderdaad goed uit, maar we willen u graag de 99% betrouwbaarheid kunnen geven, vandaar het voorstel tot tweede bloedname.

    dit dus ;)
     
  8. Kismano

    Kismano Lid

    19 dec 2016
    14
    0
    0
    Biologie
    Almere
    Ik heb gisteren een brief gekregen van het UZA met de bevestiging van mijn afspraak en het aanvraagformulier voor de NIPT. In de brief staat dat ik de achterkant van het formulier moet invullen en ondertekenen. Het is een toestemmingsformulier en er is ook een plekje waar de naam en handtekening van een arts is verwacht. Misschien domme vraag maar moet ik hiermee naar de huisarts of gynecoloog of gaat het een arts bij het UZA invullen? Please help!
     
  9. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Hoi Kismano, vullen ze daar verder in hoor. Ik had er ook niets mee gedaan verder.
     
  10. Kismano

    Kismano Lid

    19 dec 2016
    14
    0
    0
    Biologie
    Almere
    Dankjewel, Cheerio! :)
     
  11. cserena

    cserena Lid

    3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik merk dat ik het toch wel erg spannend vind en ook ongeduldig begin te worden. Het is pas een week geleden hoor en ik begrijp heel goed dat het maximaal 3 weken kan duren, maar wat is dat wachten vervelend... ;)

    Zijn er nog meer aanstaande mama's die vorige week bloed geprikt hebben?
     
  12. Jazz87

    Jazz87 Actief lid

    17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Hi allemaal, ik lees al een tijdje mee, wat spannend allemaal!

    Overmorgen ga ik de NIPT test doen en dan sturen ze het naar België.
    Super spannend. Ze zeggen dat het 10 tot 15 werkdagen duurt. Dat voelt als een eeuwigheid!

    Succes dames!!!
     
  13. Lola1986

    Lola1986 Actief lid

    8 okt 2016
    247
    2
    18
    Hoi meiden,

    Mag ik jullie wat vragen? Wij hebben bij een nieuwe zwangerschap recht op een nipt test vanwege een eerdere zwangerschap met chromosomale afwijking.

    Zijn er meer dames hier die het op basis van een medische beschikking hebben gedaan (dus bij een ziekenhuis in NL)? En kan dat pas vanaf 10 weken? Of ook al 9 weken?

    En moet je in NL net zo lang wachten op de uitslag (met medische beschikking) dan wanneer je het bijvoorbeeld zelf in België laat doen zonder dat er sprake is van een verhoogd risico?

    Heb veel vragen dus 😬 Hopelijk hebben jullie wat antwoorden!
     
  14. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wij hebben de NIPT bij het WKZ laten doen. Met 9 weken een gesprek en echo gehad, en met 10 weken bloedafname. Op maandag laten prikken, en 12 dagen later de brief met goed nieuws ontvangen.
    De wachtdagen zijn volgens mij overal wel redelijk hetzelfde.
    Spannend hoor!
     
  15. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Even een vraagje; onze vk heeft mij voor de nipt verwezen naar een echopraktijk in amsterdam.
    Daar zou ik 25 euro voor het prikken betalen en 590 voor de nipt.
    Ik lees dat het in belgie nu 290 is, moet ik daarvoor dan contact opnemen met een belgisch ziekenhuis?
    Weet iemand dat?
    Ik zou liefst volgende week uiterlijk prikken.
     
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ben je medisch verwezen of ga je vrijwillig? Het uza in Antwerpen is inderdaad 290 euro. Daar ga je dan heen. Volgende week prikken ligt eraan of ze nog plek hebben maar je kunt altijd bellen!
     
  17. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Nee vrijwillig, ik ben door mijn leeftijd wel in de risicogroep gekomen maar het risico is (nav combinatietest) nog net niet zo groot dat het vergoed gaat worden ;)
     
  18. cserena

    cserena Lid

    3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je kunt inderdaad UZA bellen, op hun site (afdeling Medische Genetica) staat ook meer informatie over de NIPT.
    Ik heb per email een afspraak gemaakt en kreeg alle benodigde informatie en een toestemmingsformulier per post opgestuurd. We zijn er erg goed geholpen. Vorige week maandag geprikt en we wachten nog op de uitslag (max 3 weken).
     
  19. cserena

    cserena Lid

    3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb de NIPT uitslag binnen op mijn e-mail... net om 08.45 gekregen en ik wil zooooo graag kijken, maar ik heb mijn partner beloofd om het samen te openen :S balen balen balen haha
     
  20. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ohhh zenuwslopend! Kunnen jullie niet telefonisch samen lezen?
     

Deel Deze Pagina