Ik zit ook te denken om allebei de testen te doen om dezelfde reden als die jij zegt. Ik vroeg me af hoe jij het gepland hebt? Ik zat er aan te denken om eerst de combinatietest af te wachten en daarna pasde nipt te doen. Omdat je de nipt eventueel vergoed krijgt bij een verhoogde kans. Maar dan duurt het wel langer natuurlijk voordat je de uitslag hebt. Hoe heb jij dit gedaan?
Ik heb idd met 11 weken de combinatietest gehad en een week later de nipt. Dacht dat ik dan nog geen uitslag zou hebben van de combinatietest maar kreeg deze net er voor. aangezien ik ongeacht de uitslag van de ct sowieso de nipt wilde laten doen heb ik dus niet bewust gewacht op de uitslag voordat ik een afspraak maakte in het uza. Uiteindelijk kreeg ik die wel ervoor (heel gunstige uitslag) maar wilde gewoon extra zekerheid. Plus dat het uza ook nog naar de andere chromosomen en bloed van de moeder op afwijkingen checkt. Het klopt wat je zegt dat je de nipt vergoed krijgt bij verhoogde kans bij de combinatietest. Echter volgens mij gaat de nipt dan via Nederlandse ziekenhuizen en weet niet of het dan ook vergoed wordt als je bv naar uza/Gendia oid gaat.
Bedankt voor je reactie! Volgens mij gaat het dan inderdaad via Nederlandse ziekenhuizen. En ik wil het liefst naar het uza dus ik ga daar maar gewoon een afspraak voor maken.
Graag gedaan en succes! Ik vond het Uza heel prettig en bij mij was de uitslag er erg snel (8dgn) Ik hoop dat je snel een gunstige uitslag in handen hebt en wens je een goede zwangerschap!
@Tammie: hopen dat je snel de uitslag krijgt. Kan me voorstellen dat je er inmiddels wel genoeg van hebt. @Poekien: Geod om te horen dat de test bij jou gewoon gelukt is. Dat stelt me weer een beetje gerust. @Arendje: Ik had de nipt expres gepland na de combinatietest. Ik had een week voor de combinatietest bloed laten prikken zodat ik meteen de uitslag zou krijgen tijdens de echo. Ik had de combinatietest op vrijdag en op dinsdag de nipt test dus die had ik nog af kunnen bellen als de combitest uitslag dusdanig zou zijn dat ik het in NL vergoed zou krijgen. Mijn uitslag was gelukkig goed maar voor wat extra zekerheid dus dinsdag alsnog bloed geprikt voor de nipt. Nu maar afwachten
Spannend 82Noor! Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt! Ik heb net een afspraak gemaakt voor de nipt bij het uza. Ik kan 17 november al terecht! Dat is fijn zo snel al.
Is het überhaupt wel eens voorgekomen dat de uitslag eerder dan 8 dagen bekend is? Ik lees meestal vanaf 8 dagen .. en toch kijk ik in m'n mailbox meerdere keren per dag. Hoezo ongeduldig hahahah. Hier gelukkig ook een druk weekend voor de boeg 😃
Trouwens voor degene die t niet weten .. hou je spambox ook in de gaten. Uza zei dat t daar ook nog wel eens terecht kon komen ☺️
Ik heb eerder dan 8 dagen nog niet voorbij zien komen. Rationeel gezien weet ik dus dat ik de uitslag nooit voor mid volgende week zal hebben maar wat is die refresh knop toch verleidelijk zo'n 20 keer per dag, hahaha... ik kan het echt niet loslaten.
Whahahaha gelukkig herkenbaar 😂😂 Ik kan t ook niet loslaten. Ben er veel te veel mee bezig. Echt tot het prikken niets aan de hand en toen ik t had ingeleverd.... nog dezelfde dag mail checken pffff. Jij was 1 dag later dan mij, kunnen we mooi samen refreshen 😜
Hahaha ja... je kan je dus wel voorstellen hoe het gaat als jij straks de uitslag al hebt en ik nog een week moet wachten of zo. Kom ik niet meer aan werken toe
Zoooo of dat jij de uitslag eerder hebt dan mij. Dan schijt ik m wel denk ik hahahaha. Sommige kunnen hier zo nuchter mee omgaan. Ik wil ook wel iets van die nuchterheid
Nou, dat zou helemaal wat zijn inderdaad. Ik ben een enorme controlefreak dus gewoon afwachten is echt lastig voor mij. Wel een goede oefening. Overigens was mijn combinatietest score wel prima. Dat maakt het wel wat makkelijker. Ik ben ook gewoon zo benieuwd of het een jongetje of meisje is. Wil jij het ook weten? En heb je zelf al een gevoel?
Ja hier heb ik opzicht wel een goed gevoel over de uitslag. Maar gewoon straks weten wat er in m'n buik zit dat maakt t extra spannend. Ik heb vanaf begin af aan al gedacht dat t een meisje is. Mocht dat niet zo zijn dan laat m'n gevoel me echt in de steek haha. Een hele goede oefening voor een controle freak. Hier nog eentje hahaha. Ben net wakker en ookal heb ik m'n mail nog voor t slapen gaan gecheckt ... toch al weer een keee gekeken. En dan denk ik mens doe normaal ofzo maak jezelf niet zo gek. Maarja dan denk ik weer stel je voor dat ik wel een mailtje heb Hahahahaha. Zooo dat worden 3 lange laaaaaange weken. Zul je zien dat ik tot t uiterste moet wachten 😱
He meiden, hier gister toch maar even gemaild of de uitslag er al was maar toen gaven ze door dat hij er helaas nog niet was. Tot mijn grote verbazing vanmorgen wel de mail met uitslag die ze dus gister pas om 22.11 hadden verstuurd. Het kan dus wel dat het pas zo laat komt! Maar goed, alles is goed met de baby en we krijgen een meisje ! Wauw die had ik zo niet aan zien komen. We dachten echt allebei dat het een jongen zou worden.
Tammie, fijn zo'n goede uitslag en leuk een meisje Ik had precies hetzelfde, dacht ook echt een jongen te krijgen, en bij de NIPT stond er ook meisje ging zelfs twijfelen of ze dat niet fout kunnen hebben..?!
Gefeliciteerd Tammie! Ik vond het zelf wel jammer dat er niets persoonlijks in de mail of bijlage stond. Aanhef met achternaam bijv. Dan is het maar te hopen dat iemand niet heeft lopen slapen en de verkeerde mail heeft gestuurd 🙈