Waar kan je hele boerenkool kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 21 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb een sapcentrifuge gekocht en wil graag gezonde sapjes maken. Even mn immuunsysteem een beetje boosten. Boerenkool is er super lekker in, maar dat gesneden spul is echt de hel op aarden, het vliegt mn hele keuken door.

alleen alle supermarkten af gegaan. Niemand heeft dat spul in fatsoenlijke bladeren. Iemand een idee? Zou het op de markt te krijgen zijn?

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ekoplaza heeft het vaak. En bij boerenwinkels
    verkopen ze het ook. Maar denk dat het in Nederland op dit moment nog niet geoogst wordt. Hier laten ze de eerste nachtvorst erover heen gaan.

Dubbelgeluk en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij heeft de goudreinet ze vaak wel, als het al seizoen is.

Wellicht anders boerenkool uit de vriezer proberen?

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Uit de vriezer is met smoothies echt zooo makkelijk! Maar met sapcentrifuge heb ik er geen ervaring mee…

5. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Boerenkool is nog niet in het seizoen. Supermarkten die ik het sowieso nooit in stronken, dan moet je naar de groenteboer of markt. Maar ik denk dat ze het daar ook pas na de 1e vorst hebben

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ah dan nog even een paar weken wachten. Ik zal de groentenboer/ekoplaza eens vragen of hij het misschien kan bestellen.

ja die vriesblokjes zijn voor smoothies super makkelijk. Maar vermoed ook dat het in de sapcentrifuge niet werkt.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.506
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Volgens de winkelmedewerkster van onze Aldi is het het seizoen nog niet daarvoor (zei ze maandag).

Vrijdag is het officieel herfst. Ben wel benieuwd of het er komende week ligt..

Huismuisie vindt dit leuk.
  8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als je in de buurt van lelystad woont mag je van mij een boerenkoolplant komen halen. Ik heb teveel planten staan op de moestuin.
    Ik werk in soesterberg, dat zou ook nog kunnen.

Of ga naar de lokale moestuinvereniging en probeer in contact te komen met iemand die boerenkool heeft staan.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is een leuk idee. Mn moeder heeft ook wel op de moestuin staan maar wij wonen bij breda in de buurt. En zij in de randstad dus niet om de hoek.

Maar wel een goed idee in. Elk geval.

Deel Deze Pagina