Hallo allemaal. 2 jaar geleden gestopt met de pil, maar helaas had een onregelmatige cyclus. Er is toen naar een half jaar wachten besloten dat ik aan clomid zou gaan. Naar bloedtesten bleek dat ik niet meer voldoende was ingeent tegen de rode hond. Dit moest opnieuw gebeuren, met gevolg 3 maanden geen onveilige sex. Dus eindelijk 1 jaar later nadat ik gestopt was met de pil, feb 2013 begonnen met 50 mg clomid.. Pffff wat een opvliegers..Dit heb ik tot oktober 2013 volgehouden en toen besloten om over te gaan op de puregon/pregnyl bij mijn volgende mentruatie. En ja hoor,, ik bleek zwanger te zijn. toen ik 5 weken zwanger was, werd ik s'ochtens wakker en verloor bloed en stolsels. S'middags nog naar de gynocholoog geweest en het vruchtje zat er nog. We moesten 2 weken later weer terugkomen, maar helaas was het vruchtje gestopt met groeien. In december dus een miskraam opgewekt. Ik ben nu in februari 2014 begonnen met puregon 50 mg. Dit is later verhoogd met 58 mg. Helaas deze ronde weer ongesteld geworden. Ik zit nu in mijn 2 de ronde en eergisteren mijn pregnyl spuit gehad. dus aan het klussen geweest afgelopen dagen. Ik zou graag wat verhalen horen over puregon/pregnyl..
jeannet86 wat enorm jammer van je miskraam. hopelijk ben je snel weer zwanger mbv het hormonen spuiten. mijn volgende cyclus moet ik ook beginnen met het spuiten omdat de clomid bij mij niet goed deed wat hij moest doen. ik ben net als jou wel benieuwd naar de ervaringen met het spuiten van hormonen. wat ik wel heb begrepen dat de bijwerkingen minder zijn zoals stemmingswisselingen en vooral de opvliegers (die had ik ook enorm van de clomid) wat ik graag nog zou weten is of jullie ook veel zijn aangekomen door het spuiten van hormonen? bij de clomid toch een kilo of 4 aangekomen dus hoop dat dat er niet meer worden.
Naar meis! Puregon is een synthetisch middel (gemaakt van stoffen die niet uit "echte" hormonen bestaan) dat ervoor zorgt dat de eierstokken follikels gaan produceren. Met een beetje geluk groeit je baarmoederslijmvlies (BMS) ook. Met echo's houden ze dat in de gaten en als de follikels groot genoeg zijn en het er niet teveel zijn, spuit je pregnyl. Pregnyl is een middel dat gemaakt wordt van hormonen die uit de urine van zwangere vrouwen/vrouwen in de overgang worden gehaald. Mocht Puregon niet lekker werken, of je bms groeit niet lekker mee, kun je Menopur proberen; dit werkt hetzelfde maar bevat een beetje LH (uit urine van zwangere vrouwen) wat het bms kan helpen. Het verschilt per persoon of en hoeveel je aankomt en of het veel vet of vocht is. Ik viel vreselijk af van alle hormonen; vel over been Hetzelfde geldt voor stemmingswisselingen; veel hebben last van clomid en de bijwerkingen maar ik niet. Ik had juist emotionele buien bij Puregon en menopur. Genoeg info?