wachten op uitslag ... is het de ziekte van Addison of toch niet .....

Discussie in 'De lounge' gestart door sepherine, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Sepherine,

Heel veel succes met het vervolgtraject en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en jezelf beter gaat voelen!

Groetjes,
    Estha

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

precies !! mijn mama heeft 3 keer in coma gelegen , nu blijkt dat dit door een addison crisis is gekomen !!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het klopt zeker dat het erfelijk kan zijn, al is dat zeldzaam, en weten ze dit pas een aantal jaren.

Wat erg om te lezen dat je moeder al 3 keer zo slecht heeft gelegen. Maar wat fijn dat ze nu weten wat ze kunnen doen. Helaas waren ze bij mijn moeder te laat, maar dat wil je wrs helemaal niet lezen..........

4. sepherine

Het kan niet anders dan erfelijk zijn . Mijn tante en neefje hebben het ook

Voel me rot ......

5. jessy100

jessy100 Actief lid

13 dec 2010
    183
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Speherine,

Dat je je rot voelt kan ik heel goed begrijpen.

Succes!! en een hele dikke X

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Sterkte met het wachten op de uitslag etc. Mijn vader heeft een hersentumor op de hypofyse gehad, waardoor hij nu geen cortisol meer aanmaakt en dus een soortgelijk traject heeft als addison patienten.
    Het is erg bizar en je moet altijd zo alert zijn- en ook de mensen dicht bij je, om een crisis te voorkomen en je en ze moeten weten hoe te handelen bij een crisis. Mijn ouders en ikzelf hebben veel gehad aan patiëntenvereniging. Op één bijeenkomst hebben we al zóveel geleerd. En vooral ook veel van medepatiënten. Echt super. Voor nu sterkte!!

7. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf de ziekte van Addison, zijn er in september achter gekomen toen ik 8 weken zwanger was en tegen een crisis aanzat. Ik ben pas 21 en dat schijnt vrij zeldzaam te zijn, meestal ben je zo rond de 40 als het ontdekt word. Hele zwangerschap gewoon hydrocortison geslikt en ben 5 weken geleden bevallen en moet zeggen dat het op zich heel goed gaat!

8. sepherine

ik ben zelf net 22 , en heb al een paar lichte crisissen gehad waar ze geen uitleg voor hadden

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik moet heel eerlijk zeggen, het verbaasd me hoeveel mensen er hier zijn met addisson. Toen mijn moeder zo ziek was, leek het wel of echt niemand er ooit van had gehoord? Zelfs de artsen niet.

10. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vond ik ook al inderdaad!

11. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    #31 Googelplex, 27 mei 2013
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
    Heftig hoor, hier waren ze er net op tijd bij, stond namelijk al in het vliegtuig naar Turkije, gelukkig was de stewardess zo verstandig om mij te weigeren op de vlucht.

12. sepherine

#32 sepherine, 27 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2013
    laatste maanden erger en erger , tijdens de zwangerschappe verlies ik veeeel gewicht , gemiddeld 10 per zwangerschap
    uitleg daarbij
    1ste startgewicht 93 , na bevalling 83
    2de startgewicht 83 , na bevalling 73
    3de , startgewicht 73; en nu al 3kg kwijt .......

heb ook meer pijn en ben erg verward en moe

13. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    oei dat is wel veel ja.. Mag ik vragen waarom er nu pas getest word, zeker omdat dit je 3e zwangerschap is en je klachten al zo lang er zijn?

14. sepherine

omdat ze der nooit wat achter zochten , tot men mama en zus nu de juiste dokter hebben , mijn mama heeft er een onderzoekentraject opzitten van 20 jaar !!!!!
    ze vonden me een aansteller , en de dokter van mama en zus , vind het echt niet grappig dat niemand ooit wat gedaan heeft

15. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slecht hoor van die dokter! Weet dat het een vrij onbekende aandoening is maar een traject van 20 jaar is echt absurd.. Hopelijk gaat het met jou ook snel wat beter als je medicijnen krijgt. Bij mij ging het toen heel snel beter gelukkig.

16. sepherine

ik heb bij vorige bevallingen , beide keren een enorme paniekaanval gehad ,en serieuze hyperventilatie , de dokter (endocrinoloog) vind het ook onverantwoord dat ze me beiden keren meer dan 40 uur in arbeid hebben laten doen zonder in te grijpen .....

ik heb eens crisisen gehad waarbij manlief naar seh is gereden en ze lachten mij uit en vonden me een aansteller , niemand die het nodig vond een onderliggende oorzaak te zoeken

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts, ook mijn moeder was al zeker 15 jaar ziek, en nooit verder gekeken. Tot ze in een crisis kwam en na 6 weken niet meer kon....zelfs toen hebben ze eerst een psycholoog op haar gezet?

18. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Bizar inderdaad. Mijn moeder was ook al heel lang ziek: superveel afgevallen (woog nog maar 45 kilo), haaruitval (vooral onder de oksels en schaamstreek), geen kracht meer in de spieren en vooral heel de dag slapen. Na een jaarlang onderzoeken en niks gevonden te hebben was de conclusie dat ze dan wel depressief moest zijn...?
    Uiteindelijk bij de psycholoog hebben ze een uitgebreidt bloedonderzoek gedaan waaruit voortkwam dat zij de ziekte van adisson had. Ze was er bijna niet meer geweest, dus wij hebben nog geluk gehad. Verschrikkelijk dat er bij sommige mensen te laat de diagnose wordt gesteld.

Mijn moeder heeft echter wel secundaire adisson (auto-immuun vorm die de hypofyse aantast). Kan deze ook familiair/erfelijk zijn?
    En waar ik ook benieuwd naar ben: slikken jullie of jullie familielid ook nog andere medicijnen naast de hydrocortisol?

Groetjes,
    Estha

19. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Jeetje, wat verschrikkelijk. En wat moet dat angstig geweest zijn..
    Wel fijn dat ze nu wel goed verder kijken
    Hoe ben je toen uit deze crississen gekomen? Want daar heb je dan toch wel cortisol voor nodig?

20. sepherine

nou geen idee eigenlijk ik herinner mij daar niks meer van .
    mijn zussen en mama slikken vanalles geen idee wat

Deel Deze Pagina