3D/4D echo ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door deirdre, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

deirdre Actief lid

18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    Ik zou graag een 3D/4D echo laten maken . dit is best wel prijzig . 110 euro voor een half uur .
    maar het is mijn eerste kindje . dus ik ben eigenlijk iets te nieuwsgierig.
    dus ik wou een afspraak maken .
    In het ziekenhuis waar ze deze echos maken namen ze mijn dossier erbij . Blijkbaar waren de beelden op de vorige 2D echo wat moeilijker te zien. Zelf heb ik daar weinig van gemerkt . Die 20 weken echo zou 40 minuten duren...heeft al bij al een half uur geduurd .
    Maar goed . voor deze afspraak voor de 3D zei ze me dat het kan zijn dat het beeld niet goed is en dus mijn betaalde geld wat verloren zal zijn . die krijg ik dan niet terug .
    Ze stelde voor dat ik een afspraak maak voor een 2D echo van een kwartier ...kost me 55 euro .
    tijdens die 2D gaan ze kijken of een 3D kan . ik kan na die afspraak nog eens langkomen voor een kwartier en dan betaal ik het resterende bedrag tot die 110 euro . maar dat is wel als de 3D kan .
    Twijfel .... of meteen gaan voor een 3D . met kans dat ie niet lukt .
    of in 2 keer gaan . maar dan ook 2 keer met fiets en bus .

Normaal krijg ik geen echos meer tot aan de 35 weken .
    en als ze nu nog een 2D zouden inplannen die via de VK is aangevraagd gaan ze niet kijken of een 3D mogelijk is , dat heb ik gevraagd.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met 3D?
    wat zouden jullie doen ?

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wat vervelend zeg! Ik mocht nog een keer terug komen gratis omdat de eerste keer dus echt niet lukte! (Tweede keer wel gelukkig)

Is er geen ander echo bureau in de buurt?

3. deirdre

deirdre Actief lid

18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    vind het een beetje dubbel van hen . langs de ene kant snap ik het wel...als iedereen geld terug zou krijgen of een nieuwe afspraak maken dan zouden ze er ook niks aan verdienen .
    anderzijds vind ik wel dat ze het tenminste kunnen proberen.

ik heb al gekeken .... niet echt iets anders in de buurt .

4. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Collega mocht ook terug omdat het kindje niet goed lag eerste keer. Wat vervelend dat ze dit niet aanbieden! Sorry, verder geen zinnig antwoord of tips

deirdre vindt dit leuk.
  5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij mochten ook terug komen omdat de eerste keer niet lukte.
    Je gaf al aan dat er niks anders in de buurt zit dus dan zou ik niet meteen voor de 3D gaan is zonde van het geld.

deirdre vindt dit leuk.
  6. beebj

beebj Niet meer actief

Jeetje, wat een smak geld! Mijn gynaecoloog zet elke echo die ik krijg eventjes om naar 3D/4D... Toevallig deze namiddag nog!

deirdre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina