Afgelopen dinsdag heb ik een vlokkentest gehad in het amc, nadat de combinatietest een kansberekening gaf van 1:57 bij trisomie 21. De eerste 2 dagen na de test leek ik in een roes te zitten, maar vanochtend ben ik dan echt even ingestort! Het wachten is killing en ik leef tussen hoop en vrees. Natuurlijk weet ik dat het een kansberekening is en heb ook heel realistisch alle cijfertjes tegenover elkaar gezet, maar als dit je overkomt kan je alleen nog maar denken "wat als wij die 1 van de 57 zijn". En realistisch zijn is er dan niet meer bij, emoties nemen de overhand. Inmiddels heel internet afgestruind ( wat eigenlijk niet verstandig is, I know ) en er achtergekomen dat wanneer we dan toch positief nieuws krijgen, die afwijkende bloedwaarden ook op andere dingen kunnen duiden. Ik ben dus ook nog eens bang dat ik bij goed nieuws helemaal niet meer kam genieten van mijn zwangerschap. Er komt niks meer uit m'n handen en kan nergens anders meer aan denken, hoe kom ik godsnaam de tijd door? Moest even m'n verhaal kwijt, jullie hebben er weinig aan, maar het lucht wel even op. Liefs Popje
Hoi ik heb het zelf niet mee gemaakt maar wil je heel veel sterkte wensen en ik duim dat jullie kindje helemaal gezond blijkt te zijn. Weet je al wanneer je de uitslag krijg
Dankje! Voorlopige uitslag zou ik tussen de 5 en 10 werkdagen krijgen. Had stiekem gehoopt dat ik misschien voor het weekend al iets zou horen.....
Sterkte! Ik heb hetzelfde meegemaakt met een vwp en toen ging er ook nog iets mis met de uitslagen doorgeven. Ik draaide bijna door toen, vreselijk! Ik wens je heeeel veel sterkte met wachten en hoop op een goede uitslag voor je. Bij mij was alles gelukkig goed en ik heb verder nergens last van gehad door de bloedwaardes. Bij ons is de nekplooi namelijk ook normaal. Ik denk dat het er ook aan ligt wat er afwijkt, ze onderzoeken 3 dingen in je bloed geloof ik...
Ik wil je geen valse hoop geven, maar mijn ervaring is dat als de uitslag niet goed is je sneller gebeld wordt. Ik had donderdagochtend de test en maandags ben ik gebeld. Dit was geen versnelde test oid... Ik hoop voor jou dat je een goede uitslag krijgt. Sterkte XXX
Hey meis, Wat vreselijk. Ik kan je helaas geen tips geven, we hebben zelf op 6 sept. Een vwp staan. De snelle uitslag krijgen we dan 3-5 werkdagen later, geen idee hoe we die tijd door moeten komen! Dus kan me er iets bij voorstellen hoe je je moet voelen. Ik duim voor een goede uitslag meis!
Was de uitslag bij jou niet goed Romy? Het wachten is echt killing. Ik wens jou ook alvast sterkte Feli. Mag ik vragen waarom jij een vwp laat doen?
Natuurlijk mag je dat Het kwam erop neer dat ik de uitslag van een vlokkentest (2 weken) en vwp (3-5 werkdag) ongeveer even snel zou krijgen. Op advies van de arts van de VU hebben we toen voor een vwp gekozen omdat het risico op een miskraam daarmee iets kleiner is.
Nee, de uitslag was idd niet goed. Hoe was de nekplooi? Probeer echt van t internet af te blijven, hoe moeilijk t ook is. Maar je leest daar de meest erge verhalen. Niet motiverend dus. Ik ga voor je duimen meid!
De nekplooi was prima, 1,5mm. Groei was goed, neusbeentje aanwezig, een model baby zoals de echoscopiste zei. Wat ontzettend naar voor jullie. Wat was er mis met jullie kindje?
We kregen te horen dat ons kindje downsyndroom had. Ik was er al direct over uit dat ze hartstikke welkom was, maar helaas is ze toch overleden in mijn buik.
Hier ook de vorige keer een vlokkentest gehad alleen belde ze na een week dat het materiaal niet goed was .... Dus ene punctie gehad en had in de tussentijd alle symptomen.die.op.de echo aanwezig waren opgezocht en bleek dus bij de uitslag dat ik precies het goede had gevonden dus had me al heelmaal ingelezen. Bleek later dat ze een ernstige hartafwijking erbij had dus niet kon leven na de bevalling. Het wachten is het ergste probeer afleiding te zoeken. Ik ben gewoon iedere dag gaan werken want ik vond dat fijn maar ben ook een dga naar huis gestuurd omdat ik mentaal kraakte. Die dagen heb je er ook bij maar praat met je.man/vriend dat heeft ons er doorheen gesleept. Succes en als ik iets is, je mag me altijd pb'en. Xxx
dat wachten lijkt me het moeilijkste van alles heb zelf dinsdag vwp. sterkte en duim voor een goede uitslag
Nee nog niks gehoord . Inmiddels op van de zenuwen, slapen en eten gaat slecht. Begin nu uit frustratie boos te raken, zo van hebben ze in dat ziekenhuis gvd enig idee wat ze een zwangere vrouw aan doen, schiet eens op met die uitslag!!! Slaat nergens op natuurlijk, het zal de onmacht en de hormonen we zijn. Wanneer heb jij een vlokkentest gehad Edith? Liefs Pop
Ik heb hier ook geen ervaring mee maar wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat jullie een mooi gezond kindje krijgen!!