Eindelijk Clomid, maar dan...

Discussion in 'Zwanger worden' started by ManonMonde, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ManonMonde

Feb 17, 2009
    57
    0
    0
    Goedemorgen iedereen!

Ik heb mijn 1ste kuur clomid (50 mg) achter de rug. zaadtest, samenlevingstest enz. allemaal prima. NU heb ik 7 dagen geleden mijn ei gehad, volgende de bloedwaardes een mooie sprong geweest! Nu nog een weekje af wachten, borsten doen erg zeer, maar aangezien ik er 0 ervaring mee heb, omdat ik al een jaar geen ei meer heb gehad na stoppen met de pil, is dit normaal? dat je borsten erg zeer doen week na je ei?

En hoe snel zijn mensen met behulp van clomid zwanger geraakt. Heb van me gyn voor eventuele volgende cyclus 100 mg clomid gehad.

Liefs!

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Dit is echt verschillend... De een heeft idd pijnlijke borsten na de eisprong en de ander niet.
    En ook hoesnel je zwanger raakt met clomid is voor iedereen anders.
    Ik ben zelf zwanger geworden met 150 mg clomid, en een heeele late eisprong hierbij (cd28).

Bij vruchtbaarheidsbehandelingen lopen verschillende topics over Clomid, misschien vind je het leuk om mee te kletsen?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi Manon,

Spannend dat je je eerste Clomid kuur erop hebt zitten. Hopelijk mag het ook bij deze kuur blijven.
    Ik zal ff je post beantwoorden:

Vind het vreemd om te lezen dat je arts je voor volgende maand 100 MG hebt voorgeschreven. Ik begrijp zijn/haar logica daar niet achter. Lees je bijsluiter maar eens. Als je goed op 50 MG reageerd (goede eisprong, mooie bloedwaardes) dan reageer jij dus al goed op deze dosering. Waarom je dan kwellen met hogere doseringen als je hier al het doel (goede eisprongen) mee weet te verkrijgen. Meer MG zal ook meer bijwerkingen opleveren.

Pijnlijke borsten heb ik ook altijd na mn eisprong gehad. Toen ik nog geen hormonen nam, dacht ik ook altijd pijnlijke borsten te hebben na mn eisprong, maar oh oh… toen ik Clomid (of de andere hormonenzooi nam/neem) dan heb ik er echt 1000 x zo veel last van… Hoort er dus helemaal bij.
    Ik heb altijd vanaf enkele dagen na mn ei t/m een paar dagen voor mn ongi verschrikkelijk pijnlijke borsten, maar neemt dus net voor mn ongi weer af. Maar het kan dus ook per persoon – en per cyclus trouwens ook – verschillen.

Je schrijft dat je al een jaar meer geen ei hebt gehad na het stoppen van de pil… ;) Ik denk dat je al wel langer dan een jaar dan geen eisprong hebt gehad, want de pil zorgt er immers voor dat je geen eisprong hebt ;) Maar ik snap wel wat je bedoeld ;)

Ik heb 3 rondes Clomid gebruikt, maar ben er niet zwanger van geworden.

Succes!!

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee meid, wat spannend en wat goed dat je met 50 mg een mooie eisprong hebt gehad! (vind het ook vaag dat je dan al 100 mg klaar hebt liggen voor de eventuele volgende ronde, maar goed, je gyn zal het wel weten!)

Ik heb 5 rondes clomid geslikt, 1x 50 mg en 4 x 100mg. Hier niet zwanger van geraakt. Had na mijn eisprong ook vreselijke pijn aan mijn borsten, maar ik kreeg ook nog een pregnylspuit voor de eisprong, dus daar kan het ook van zijn geweest. Daarna ben ik hormonen gaan spuiten (de clomid zorgde bij mijn voor slechte baarmoederslijm) en na 2 rondes ben ik zwanger geraakt. Ook hier erge last van mijn borsten... in de ronde dat ik zwanger raakte had ik een paar dagen voor mijn NOD geen pijnlijke borsten meer en dacht meteen, helaas weer niet zwanger. Maar dat was ik toch wel en rond 6 weken zwangerschap gingen mijn borsten weer pijn doen.

Ik heb nu een aantal cyclussen gehad na mijn bevalling zonder hormonen met wonder boven wonder een eigen eisprong. Ook zonder hormonen merk ik dat ik pijnlijke borsten heb na de eisprong.

Hoop zo je vraag een beetje beantwoord te hebben en veel succes!

5. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hoi hoi,

Spannend he die Clomid, vindt het alleen wel erg raar dat hij voor een volgende eisprong Clomid 100 MG voorschrijft. Dit doen ze alleen als de 50 MG niet aanslaat en je had toch echt een keurige eisprong.

Als hij je nu Clomid 100 MG geeft kan je overstimuliatie krijgen, dus een nog grotere kans op een meerling.

Zelf moet ik deze ronde aan Clomid 150 MG beginnen omdat de 50 MG en de 100 MG totaal geen effect hadden en er niks groeide.

Wat betreft die pijn in je borsten… Klinkt veelbelovend, maar kan er dus niet meer over vertellen omdat ik geen eisprong heb gehad al die behandelingen. Wij proberen nog eenmaal 150 MG anders moeten wij gaan spuiten, nou ja ik...

Kom anders meekletsen in Vruchtbaarheidsbehandelingen en daar is een topic Clomid. Ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Liefs

Share This Page