wachten op uitslagen of punctie...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kanela, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik zag dat er meerdere meiden "in hetzelfde schuitje" zaten.
    Er zijn er die moeten wachten op een vruchtwaterpunctie of op uitslagen na een vlokkentest.
    Ik had me gisteren al "toegevoegd" bij een topic, maar werd door een medelezer op mijn vinger getikt dat het iemand anders topic was. Bij deze nogmaals mijn excusses.

Wie wacht er mee? Steunt elkaar... en kunnen "lekker" ons verhaal kwijt in deze slopende wachtweken...

Wij hoorden gisteren dat we een verhoogde kans hadden van 1 op 35. Nu moeten we wachten tot 22 augustus op een vruchtwaterpunctie. De nekplooi was trouwens 2,9 mm

Hopende op heel veel positieve uitslagen!

Liefs Kanela

2. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hoi meis, wil je in elk geval heel veel succes wensen met deze slopende wachtweken. Goed initiatief van je om een 'verzameltopic' te openen!

Heb zelf gelukkig een goede uitslag gehad maar wil jullie nogmaals heeeeel veel sterkte wensen in deze spannende zenuwslopende periode, ik duim op allemaal positief nieuws (uiteindelijk dan)!!!

Knuffel!

3. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Dank je Kellox. Wat super voor je dat je uit de wachtende weken bent. Heb je naar aanleiding van een combinatietest een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen? Krijg je nog een uitgebreide 20 weken echo, of is bij jou alles afgerond en kun je lekker achteroverleunen en genieten?

4. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dinsdag mijn punctie, wel een goede uitslag combinatietest, maar gezien mijn leeftijd een voorgeschiedenis wil ik de punctie.
    Het blijft spannend.
    Maar ik ben blij als ik eindelijk die test gehad heb, en dan op naar de 20 weken.

5. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #5 kellox, 9 aug 2011
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
    Hey meis, ik kan nu 'achterover leunen en genieten'.. (geen punctie nodig gehad) nou ja voor zover dat gaat want bij mij kwamen de ernstige complicaties in de vorige zwangerschap rond week 30 met HELLP + Pre Eclampsie. Hopelijk blijft me dat deze keer bespaart!
    Maar das weer een heeeeel ander verhaal ;)

Dames ik duim voor jullie op mooie uitslagen!!!

6. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    @ likaloetje. Spannend. Wel fijn van de goede uitslag combinatietest. Mag ik vragen welke voorgeschiedenis je hebt? En hoeveel weken ben je nu? Erg zenuwachtig of heb je al eens een punctie ondergaan?

@ kellox. Hmmm...klinkt ook niet fijn. Met hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen? Hopenlijk geen HELLP deze keer...

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ook ik kom me melden, ook de 22e een vwp, en de 24e de uitslag. Spannend!!!

8. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    @ Foxter. Dus dan hebben we dezelfde dag de punctie. Maar jij krijgt dan wel heel snel de uitslag. Fijn zeg. Ik moet 1 week wachten op 13, 18 en 21 en 3 weken op de rest. De punctie is in het AZM.
    Volgens mij heb ik je verhaal gelezen. ik ga even teruglezen want ik haal een beetje alles door elkaar...

9. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Ik heb even je topic gelezen foxter. Maar jeetje heftig hoor. Eerst wel een vlokkentest, dan weer niet, en dan die blaasproblemen en groeiachterstand.
    Maar wel een goede nekplooi. En zulke afwijkende bloeduitslagen.

Wat ik niet zo begrijp van dat bloedonderzoek ik dat ze kijken hoeveel HCG en PAPP a. Ik weet niet hoe en wat met mijn bloeduitslagen. Heb van de vk telefonisch doorgekregen dat ik verhoogde kans had, maar verder had ze ook nog niets binnen. Heeft het ook te maken met antistoffen. Want daar was ik ook positief op etest deze zwangerschap (vorige zwangerschappen waren allemaal negatief)
    Weet hier iemand iets over?

10. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al eens een punctie gehad ja, en het is goed te doen hoor.
    Ik ben bijna 15 weken.

11. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een vruchtwaterpunctie gehad. Maar toen pas met 34 weken. Dus is al een megabuik.
    Nu heb ik nog amper een buik en lijkt me het juist veel vreemder.
    Vond het vorige keer idd wel meevallen. Mijn man vond het minder (die kan niet goed tegen naalden ;) )

Ik meen me te herinneren dat ik na de punctie ook bloed moest laten prikken . Ik kan het mis hebben hoor... er gebeurde toen zoveel.
    Maar klopt dat je ook bloed moet prikken?

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik weet ook niet precies hoe dat zit met het bloed, ik heb ook al gevraagd van, stel dat mijn kindje gewoon gezond is, hoe kan het dan dat mijn bloed zo afwijkt? Maar daar krijg ik geen duidelijk antwoord op.

Ik krijg een sneltest, daarom hebben we de uitslag zo snel.

13. johanenjanne

johanenjanne Nieuw lid

10 aug 2011
    4
    0
    0
    kinderopvang
    Hallo!

Ook wij wachten op de uitslag maar dan van de vlokkentest die we gister hebben gehad.
    Onze combinatietest kwam helaas uit op 1:5..
    Maar nog hebben wij de hoop dat ons eerste kindje een van de vier is, kan me niet voorstellen dat het niet goed is geen dingen in de familie en leeftijd van mij (net sinds maandag 28) is toch ook niet zo hoog??
    echt zenuwslopend deze weken..
    succes allemaal met wachten

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook niets in de familie, en ik ben 27. Nekplooi was oke, en bij jou johanenjanne?
    Spannend he, dat wachten is echt om gek van te worden.

15. johanenjanne

johanenjanne Nieuw lid

10 aug 2011
    4
    0
    0
    kinderopvang
    Hoi Foxter,

Bij ons was de nekplooi 3,9 dus te dik en me waardes van bloed waren te laag hadden ze het over..
    Het is inderdaad erg spannend leef helemaal naar de uitslag toe.
    Hebben een sneltest dus morgen vanaf 17 uur horen we de eerste uitslagen en dan nog een week wachten op de rest.
    Jullie konden geen vlokkentest doen las ik dus nog langer wachten..
    zucht we weten hoe jullie je voelen het lijkt wel een achtbaan al die emoties..
    rustig aan bedankt voor jullie steun!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat spannend, ik duim met jullie mee.
    De vlokkentest ging inderdaad niet door de rare ligging van mn baarmoeder, ze konden er niet bij, ook niet inwendig. Dus nu moeten we iets meer dan een maand in onzekerheid zitten, echt vervelend :(

17. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    @ Foxter. ik had nog even nagekeken in het dagboek wat ik toen bijgehouden heb en daar staat idd dat we na de vruchtwaterpunctie bloed moesten prikken. 0ok mijn man...
    Dus we zullen zien. Nog anderhalve week...

@ johanenjanne. Voor jullie dus ook spannend. Je krijgt gelukkig al snel de eerste uitslag. Ook zo lekker snel. Snap niet waarom het zo verschillend ik kwa wachttijden.
    Fijn dat je er zo positief in staat. Hoop ook dat jullie kindje 1 van de 4 is.

Hier wel iets in de familie. Mijn eigen zoontje... maar verder bij niemand iets en toch heeft hij heel veel. Meestal zijn het zoals de dokters zeggen "foutjes" van de natuur en is het niet erfelijk. Heel soms wel... Maar de meest bekende trisomien niet.
    Ik was 29 toen ik zwanger was van hem. Nu 31. Bij hem trouwens nooit een nekplooimeting gedaan trouwens...dus weet ook niet wat daar zou zijn uitgekomen als ik het gedaan had.
    We hebben trouwens ook een kerngezonde dochter die nog nooit bij een huisarts geweest is. Dus wat dat betreft...

Ik was de 14 weken voorbij toen ik de uitslag kreeg van de combinatietest. Dus voor een vlokkentest vrij laat. Vandaar dat we moeten wachten.

@ Foxter..hoe gaat het nu met je blaas?

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Met mn blaas gaat het soms goed, dan kan ik in 1 keer uitplassen, maar ik moet meestal zo'n 3 keer in de week even naar het ziekenhuis zodat ze hem helemaal leeg maken met een katheter.

Ik wist dat trouwens niet van het bloedprikken, waar prikken ze dan op eigenlijk?

19. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Nou heb net de brief van het ziekenhuis gekregen waarin de afspraak staat en wanneer we kunnen wellen voor de uitslagen;
    22 aug de afspraak, 30 aug chr 13,18 en 21 uitslag, 13 septemver volledige uitslag en geslacht. Pff...das 1 dag voor de 20 weken echo. Duurt dus echt lang.

EN ik had er oo een folder bij met informatie over vlokkentest en vruchtwatepuntie.
    Daar staat ergens bij;

Aanvullend onderzoek

In sommige gevallen is voor een betrouwbare interpretatie van de uitslag aanvullend (chromosomen) onderzoek van de ouders nodig. Daarvoor is een bloedafname nodig.

Dus het blijkt niet altijd gedaan te worden.
    Bij ons en ons zoontje is toen niets in de chromosomen gevonden. Maar ons zoontje komt nog wel ieder half jaar bij klinische genetica omdat er nog steeds gezocht word...

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, duurt inderdaad lang zeg! Bij mij testen ze ook alleen op trisomie 13, 18 en 21, maar we krijgen 2 dagen later de uitslag. Maar we moeten dan misschien nog wat langer wachten op het geslacht :) (al maakt me dat geen bal uit, als de uitslag maar goed is!)

Deel Deze Pagina