Ik blijf voor jullie hopen! het kan goed komen, dat hebben wij zelf ervaren! wat een spanning allemaal.
hoi dames , ik denk dat het aan het aanvullend ( evt dna) onderzoek ligt dit duurt gewoon veel langer uitlopend t/m 5 weken wij moesten 3,5 week wachten op de uitslagen . liefs edith mama van mees* wij hebben ook al ,es een half jaar op uitslag van een dna onderzoek moeten wachten , ze moeten cellen kweken etc etc het is schijnbaar allemaal zo makkelijk nog niet .
Hoi Ik heb vorige week een topic geopend over een te dikke nekplooi. Inmiddels hebben we de uitslag binnen, dus sluit ik me nu maar bij dit topic aan. Ik herkende al een aantal namen van reacties van mensen uit dat andere topic. De kans voor ons met een kindje met Down is 1 op 10 (nekplooi was trouwens 3,3) De andere 2 trisomies had ik iets van 1 op 5000 en 1 op 2200. Dus die zijn voor ons nu niet zo van belang. Ik ben echt de hele dag gestresst. Bah! Wat een onzekerheid. Ik heb de 23e een vwp. Op 30 aug krijgen we de uitslag van die 3 trisomies. Na nog eens 2 weken idd de rest, maar voor ons is die uitslag van Down het belangrijkst. Als dit niet goed is gaan we de zwangerschap afbreken. Ik ben 16,3 weken zwanger bij de uitslag. Over het bloedprikken: mijn partner en ik moeten dit beiden doen. Ze vertelden mij dat dit standaard is bij mensen met kansberekening 1 op 50 en alles daaronder. Mocht er uiteindelijk een slechte uitslag komen, dan gaan ze in Maastricht meteen je bloed onderzoeken om te kijken waar het aan ligt. Nou, hopelijk hebben we wat aan elkaar. Wat een kl*tetijd is dit! Weet niet goed hoe er mee om te gaan.... Groetjes.....
hopelijk binnen een uur de eerste uitslagen ben zo zenuwachtig heb er pijn in me buik van! Wel erg fijn om er over te kunnen praten met jullie.. Bij de vlokkentest hebben we geen bloed moeten afgeven dus zal het wel met alleen de vwp zijn denk ik? Het is ook allemaal zo'n nieuwe wereld zijn in paar weken paar jaar wijzer geworden geloof ik.. Succes allemaal en sterkte met de zenuwen!
Wat spannend meid, heb je de uitslag nu al? @martha, wat jammer zeg Maar je hebt nog 90% kans dat alles oke is, zo denken wij maar. Wij hebben 80% kans, klinkt wel goed Wij zullen dan ook wel bloed moeten prikken, maar dat is dan alleen als het niet goed is?
Hoi Klopt van die 90%, maar toch vind ik het erg moeilijk om zo te denken. Ben bang, moe, onzeker, boos bleh...... Wij moeten sowieso bloed prikken (allebei) voorafgaand aan de punctie. Ze gaan dit alleen gebruiken voor onderzoek als de uitslag niet goed is, anders doen ze er niets mee. Dit is om te voorkomen dat je dan weer terug moet om bloed te prikken, er komt dan al zoveel op je af. @ Foxter: Jij hebt al een kindje of niet? Ik wel, die sleept ons er nu wel doorheen moet ik zeggen. Maar het is echt moeilijk. Je wilt niet hechten, doe ik nu ook echt niet. Pffff, we proberen de nadruk te leggen op alle gave dingen in ons leven, maar in mn hoofd voel ik me zo shit. Sterkte! Gr
Ik heb inderdaad ook al een kindje, dat scheelt onwijs! Wat wel lastig is is dat mijn buik al gigantisch is, ik ben ook zelf ook niet zo groot, dus mn buik valt erg op, en iedereen feliciteert me nu op straat enzo. En mn dochter is er daardoor ook erg mee bezig. Als je even niet oplet stopt ze de fles van dr pop in mn navel hahaha Ik ben dus erg bang hoe het moet als het niet goed is, dan moeten we dat wel echt uitleggen..
Helaas weet ik maar al te goed, bij een slechte uitslag dat men het bij het juiste eind kan hebben. Ik had destijds een 1 op 5 uitslag en dit pakte verkeerd uit.
@Foxter: Tja, dat maakt het best wel lastig. Bij mij zie je het wel, maar met wat wijdere truitjes/jurkjes probeer ik het nog wat te verbergen. Ik merk wel dat ik mijn buik meer aanspan, alsof ik het groeien onbewust een beetje tegenhoudt. Tja, we kijken maar dag voor dag en proberen er naar de buitenwereld vooral nuchter onder te zijn. Op zich ben ik dat ook wel, maar het blijft moeilijk. Als de uitslag van de punctie niet goed is, willen wij meteen afbreken. Ik zie daar wel erg tegenop, maar we staan hier beiden achter. Dat zou dan ongeveer met 17 weken zijn. Wij kiezen ervoor om het dan niet echt "ons kindje" te maken met een naam / rouwkaartje e.d. Wel willen we het dan door het ziekenhuis laten cremeren en uitstrooien. Ik wil het voor onszelf nml niet te zwaar maken. Maar goed, ik loop alweer op de zaken vooruit. En dat terwijl ik nog wel positief moet denken haha. Jij moet trouwens wel erg lang op je punctie wachten, tot 16en een halve week? Nou, geniet van je dochter en zet 'm op!
Klopt, wij moeten in totaal meer dan een maand wachten.. Omdat ze geen vlokkentest konden doen omdat mn baarmoeder in een vreemde hoek ligt. En toen werd ik ook nog terug gezet, dus moeten we wachten tot ik ruim 16 weken ben omdat de gyn denkt dat mijn kindje niet goed groeit. Eigenlijk had ik deze maandag al gemoeten, maar voor de zekerheid moeten we een week langer wachten.. Wij hebben wel de namen ed al klaar liggen, ik voel het kindje al goed bewegen, ik hou er al erg veel van Het niet teveel hechten lukte maar kort, toen ik het voelde bewegen liep mn hart over.. Jij ook veel sterkte meid!!!
lieve meiden, Ik hoop voor jullie allen op wel goede uitslagen en blijf de hoop ook houden dat het kan!! Bij ons is het alleen helaas niet goed gister gebeld dat ons kindje trisomie 18 (edward syndroom) heeft.Voor ons is deze uitslag zo slecht dat we komende week willen gaan afscheid nemen van dit kleine vlindertje in me buik.. Wil jullie allemaal veel sterkte wensen en veel succes liefs
Wat verschrikkelijk Heel veel sterkte de komende tijd. Moet je op de "normale" manier bevallen? Echt erg
ik wacht niet meer, maar heb wel al 2 keer in deze situatie gezeten. 1ste keer slecht nieuws, tweede keer goed. Ik wil jullie allemaal heel erg veel sterkte wensen en ik duim voor goede uitslagen
@johanenjanne . Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende periode , helaas weten ook wij dat jullie een heftige tijd tegemoet gaan , maar houd elkaar vast . Liefs edith Mama van mees*
@ johanenjanne... Wat een vreselijk bericht. Je was nog zo positief. En dan deze uitslag...vreselijk. Wil jullie heel veel sterkte wensen
Lieve meiden Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen in de onzekere tijd. Wat ontzettend zwaar en moeilijk moet dit voor jullie en jullie gezinnen zijn. Weet zelf inmiddels ook hoe extra onzekerheid in de zwangerschap voelt, al heb ik een heel andere reden. (Ga ik jullie absoluut niet mee vermoeien). Wil jullie alleen maar even een *knuffel* komen geven!
hebben jullie ook dat je af en toe helemaal in de put zit, niet eens echt angst voor de uitslag of de punctie, maar gewoon even nergens meer zin in hebben zeg maar?
Zo even teruggelezen. Had het gisteren al via mijn telefoon, maar geen puf om te reageren. @ Foxter. Er gfijn dat jullie dan een snel test krijgen. Die bij ons van 1 week (eigenlijk zelfs 8 dagen) noemen ze ook een sneltest. Pff... Maar ja...we veranderen er niets aan helaas. En idd...het geslacht...tja...al zuden we daar nog op moeten wachten tot februari, dan zou het nog niet boeien, als de rest maar goed is! @ Yuul. DAnk je. Idd fijn om een goede ervaring te lezen van mensen. Geeft toch weer de goede hoop! @ edithrook. DAt zou best kunnen van de DNA. Ik weet het niet en heb dat destijds ook eigenlijk niet gevraagd. En idd, half jaar is lang, maar ze hebben het nodig. Niet alleen om zellen te kweken, maar ook het uitpluizen van de chromosonen. In 1 chromosoom hoeft maar 1 stukje te ontbreken of net iets andes te zijn dan kan het al grote gevolgen hebben. En om dat allemaal uit te pluizen is echt heeeel veel werk. Nu zijn ze iets van de x chromosomen aan het onderzoeken. Maar zolang we niets horen, is er ook niets gevonden. @ Martha1980. Jeetje, jij ook met de onzekerheid. Ik had je topic gelezen. BIj ons zei de verloskundige die de nekplooimeting gedaan had ook al. Tel er maar op dat jullie een verhoogd risico hebben. En dat terwijl de nekplooi nog onder de grens zat. Namelijk 2,9. Maar het blijkt dat ze mijn zoontje ook meenemen in de berekening die ze maken. En dat terwijl er bij hem tot op heden neits gevonden is in de chromosomen. Dus we hadden er ook we rekening mee gehouden dat de uitkomst niet zo mooi zou zijn (al ad ik het heel erg gehoopt) JIj moet dus ook nar AZM. 1 dag later dan ik zie ik Ze plannen eerst de maandag vol en gaan dan naar de dinsdag vertelden ze. Ik had gevraagd om de dinsdag namelijk omdat de maandag de eerste schooldag van mijn dochtertje is. Ach ja. van de andere kant. Nu hoef ik geen opvang voor mijn zontje op maandag te regelen omdat hij dan toch naar het dagverblijf gaat. @ likaloetje. Vreselijk voor jou. Helaas was jou kindje dus net die ene van de 5 van de berekening. Heel veel sterkte... @ Foxter. Ik herken je gevoel wel. Had het gisterenavond heel erg. Ik had vanaf de dag dat ik de uitslag kreeg nog geen traan gelaten omdat ik ze niet toeliet. Maar gisteren zat ik op de bank en kwam het allemaal eruit... Pff...Ook wel even lekker natuurlijk om het eruit te gooien JUllie hadden het ook over de kids die het meekrijgen. En wat als... Dat lijkt me ook echt vreselijk. Ze verheugd zich zo op de baby en braagt heel veel; Kan deze baby wel eten? Kan hij wel lopen? Kan ik er wel mee spelen? Zo moeilijk.... Maar we gaan gewoon verder met hopen op een goede uitslag!