wachten op uitslagen of punctie...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by kanela, Aug 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    heey dames,

bedankt voor jullie steun. De vlokkentest was echt een nachtmerrie. De baarmoeder lag heel diep en gekanteld daardoor kwamen ze er niet goed bij. Eerst via de buikwand maar dat lukte niet. Toen kwam de vraag willen jullie vaginaal of wachten op de punctie.

De gyn(er waren er 2) vertelde dat de kans op een afwijking in dit geval zo groot was dat het niet op woog tegen de kans van een miskraam. We hebben toen de test doorgezet. Uiteindelijk zijn ze 45 minuten bezig geweest in plaats van 5 tot 10 minuten. Het deed echt verschrikkelijk pijn, het is zo'n onnatuurlijk gevoel...

De wachttijd is 1 week en dan is de uitslag ook definitief. Het is inderdaad anders dan bij een punctie want dat vertelde de gyn... de punctie zou over 3 weken zijn en dan over 4 weken de voorlopige uitslag en na 6 weken de definitieve uitslag.

Dit was mij echt te lang... als ik de zwangerschap afbreek dan het liefst zo snel mogelijk...

Deesjedees: vreselijk heb je geen sneltest?

Gelukkig zie ik ook een aantal positieve berichten na een test. Dames gefeliciteerd!

XX

2. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Roompje; jeetje meis! Dikke knuffel.. wat een ellende zo zeg!

3. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Kanela; spannend meis nog 5 daagjes...duim heel hard mee!

4. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ roompje, Wat erg zeg. Zijn wel lang bezig geweest zeg. Hier duurde de voorbereidingen en de echo veel langer als de punctie zelf.
    Ik denk dat ik geen snel test heb. Gynecoloog zei dat hun de uitslag over 2 weken hadden. Als deze niet goed is worden we gebeld door het ziekenhuis en anders krijgen we een brief.

5. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Deesjedees: hmm... zo zie je dat het in ieder ziekenhuis anders is want wij hebben zowiezo een afspraak wat de uitslag ook is. Hopen op een brief dan...

6. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    dat had ik ook gelezen dat het in ieder ziekenhuis verschillend is. Het onderzoek word ook niet in het ziekenhuis gedaan waar ik de vlokkentest gehad heb. Dit word in rotterdam onderzocht. Ben even de naam kwijt.

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Owh meiden, dan is er goed nieuws voor een aantal dames en dan komen er weer nieuwe bij :(

Meiden die nog wachten op de uitslag, ik wil jullie veel sterkte wensen met het wachten, vreselijk die onzekerheid!!!

Roompje wat vreselijk dat het prikken zo moeilijk ging, gelukkig is dat nu voorbij...

8. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    O men
    Ik word echt zooooooooooooooo gek van dat wachten. Wil echt niet meer. Wil nu dat het uit is met die onzekerheid......
    Weet dat ik ergens heen moet om de tijd sneller te verdrijven, maar wil nergens heen omdat ik bang ben om mensen tegen te komen die er naar vragen.
    BAH, heb het echt gehad!
    Zow, dat staat er weer.........

9. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Martha, ik weet hoe je je voelt er is pas 1 dag voorbij maar ik heb het idee alsof ik door draai. Kan nergens anders aan denken. Gisteravond naar de film geweest om wat afleiding te zoeken maar zodra de film af was gelopen stonden mijn gedachte alweer bij het kindje....

10. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    Ja wachten is idd verschrikkelijk. Vooral die onzekerheid.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vond het wachten ook vreselijk, heel veel sterkte meiden! Ik hoop dat jullie ook een goede uitslag krijgen, echt heerlijk! (al heb ik nu al 3 dagen migraine door alle stress die er toch nog uit moet blijkbaar)
    ik blijf duimen voor jullie!

12. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

Morgen en woensdag nog door zien te komen.... dan donderdag morgen is het zo ver.... Hoop nog steeds op een wondertje....

Iemand van jullie al nieuws?

13. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Likaloetje alles is goed!! Wat fantastisch!! Hopelijk kun je echt gaan genieten... Hoe gaat het verder met je?

Foxter ook jij goed nieuws na al die weken wachten. Mooi!!

Roompje heel veel succes, sterkte en alles wat je nodig zult hebben. Ik snap helemaal dat je voor zsm antwoord gaat na zo'n nekplooi. Ik weet wat je doormaakt.

14. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    nee hier nog geen nieuws. Ik moet nog 1 week wachten. Duurt wel lang vind ik.

15. kanela

kanela Actief lid

May 8, 2006
    115
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaaa!!!! Heb net de uitslag gekregen. Trisomie 13, 18 en 21 zijn in ieder geval uitgesloten......
    Ze hadden ook al wat veder gekeken dan alleen naar deze chromosomen en daarin ook niets gevonden gelukkig. Ze zei dat de kans nu heel klein was dat er nog wat uit zou komen....
    Opgelucht voor nu dus!!!

16. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Kanela; YES wat supergoed meis. Heerlijk deze goede berichten.
    Geniet er maar lekker van!!! :D :D :D

17. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    O mijn god! Hier hetzelfde goede nieuws! Precies hetzelfde als bij Kanela! Echt niet normaal. Dacht dat ik gek werd de afgelopen uren!
    Ik geloof het wel, maar de spanning zit er nog steeds in! Ben nog steeds gespannen! Maar pffffff, wat een goed nieuws!
    Ik had het echt niet verwacht!!!!
    Nou, geniet allemaal meiden!!!!

18. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Fijn meiden dit goede nieuws allemaal!!! Lekker genieten nu!!!!

19. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Geweldig meis jij ook al!!! Gefeliciteerd en genietze!!! :D

20. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    hey meiden,

Dat is geweldig nieuws. Geniet ervan! Kanela, je zei dat ze ook al verder hadden gekeken. Hoe zien ze dat dan?

XX

Share This Page