Hoi meiden! Ik wil ff mn hart luchten.. Sorry als ik als een zeur overkom! Ik heb een baan nu sinds 5 maanden. Waar t hartstikke goed gaat en het echt enorm naar mn zin heb Mijn manager(Een soort vriendin geworden, kan het super met haar vinden.) weet van mijn kinderwens en daar stond ze ook achter. Nu hoorde ik een maandje geleden ongeveer dat we die wens opeens moeten stopzetten omdat mijn contract anders niet verlengd word in eind Feb. Snap daar geen bal van..Mogen ze mij nou echt serieus ontslaan/contract niet verlengen omdat ik dan evt. zwanger zou zijn? Als klap op de vuurpijl: Die avond begon mijn vriend opeens van "Weetje schat..ehm..Eigenlijk wil ik toch maar liever geen kinderen" Ik was echt ZO ongelovelijk kwaad toen. maandenlang mij lekker maken met t feit dat we samen voor een klein wondertje zouden gaan en dan opeens compleet omslaan. ..Nou goed, ik ben erg goed in het schuldig laten voelen van mijn vriend en laten inzien hoe stom en egoistisch hij bezig was en toen sloeg hij weer om. Nu is hij weer enthousiast er over..(zucht..) Nu moeten we dus wachten tot MAART 2010 met klussen. Voelt best vervelend en pijnlijk.. Eigenlijk zou ik er ook achteraan willen gaan of dit allemaal wel klopt.. Nouja..pff... dat ben ik ff kwijt. Liefs! XXX Iris.
sorry dat ik het zeg. Ik snap dat je het goed kon vinden met je manager. maar vind t niet zo slim dat je haar in vertrouwen heb genomen over je kinderwens. Het is klote maar helaas wordt dit zoals nu dan toch vaak tegen je gebruikt.. Nee ze mogen het niet doen.. maar zoals DaphneenEstelle al zegt: ze zoeken dan wel een andere reden. en dat zullen ze ook zeker doen. Aan de andere kant vraag ik me af of ze je contract als nog verlengen als je wacht en ze weten dat je graag wilt. helaas hoor je dat gewoon te vaak.. Wat betreft je vriend.. ja klote.. kon je er dan ook net ff niet bij gebruiken.. zou wel ff proberen na te gaan wat zijn echte gevoelens zijn.. aan een kind beginnen en dat hij de benen neemt als je net zwanger bent daar zit je ook niet op te wachten. sterkte met dit alles
Hmm hier ook zo n man:S Eerst lkker maken en daarna ineens zeggen dat die langer wil wachten We hebben al een zoon van 15 mnd, is toch btje logisch dat het weer begint te kriebelen?
Ik sluit me aan bij wat al gezegd is, het mag niet maar ze kunnen het best toch wel doen. Ze hoeven niet eens echt een reden te geven om een jaarcontract niet te verlengen geloof ik. Ik denk dat je echt heel weinig (lees niets) kunt als ze je contract niet verlengen En een manager hoe aardig ook vertel je zoiets niet tenminste/zeker niet als je ergens net 5 maanden werkt onder een tijdelijk contract. Maar goed dat is voor de volgende keer
Zou me eerder druk maken om de reactie van je vriend als die van je werk.... Ze hadden immers ook niets kunnen zeggen en gewoon niet verlengen.... (gebeurt zoooooooo vaak) en nee het mag niet.. maar je hebt geen poot om op te staan... Je weet qua werk iig hoe het daar werkt... dus ook al heb je het na je zin... zou ik toch ff kijken of er niets anders te vinden is.. of je hebt iig geleerd voortaan NIEMAND meer in vertrouwen te nemen.... Hoop dat je vriend snel bijdraaid... want tja.. in je eentje een kindje maken is toch moeilijk...
Weet je wel zeker dat je na dit contrac een vast contract krijgt? Als je weer een jaarcontract krijgt heeft het natuurlijk geen zin om te gaan wachten want dan zit je dat jaar daarna met hetzelfde. Wat betreft je vriend zou ik nog is goed met hem gaan praten. Dat hij nu wel een kindje wil omdat jij hem een schuldgevoel hebt aangepraat is natuurlijk niet echt een goede reden om zwanger te worden.
Het zit zo: Als ik rond maart zwanger zou raken, dan heb ik mn verlof al gehad VOORdat mn 2e contract weer eindigd. dus dan krijg ik mn nieuwe wanneer ik allang ben bevallen. Dus dan heeft , ff heel stom gezegd, niemand last van me omdat ik weer gewoon in dienst ben. En over t verhaal met mn manager ligt ietsjes anders dan normaal.. Ik ken haar al voordat ik hier uberhaupt ging werken, en toen ik er ging werken was zij nog geen manager. dus tja..beetje ingewikkeld lig dat. Maar qua mijn kinderwens kan ik haar op zeker vertrouwen, dat houd ze voor haarzelf. maar zij is NIET degene die mijn contract moet verlengen, dat is het hoofdkantoor. (..ik werk bij christine le duc, is een rot beleid daar..maar wel enorm leuk werk ) Ik heb haar vanavond even gebeld en nogmaals om duidelijkheid gevraagd..dit keer zei ze dat we ook weer kunnen klussen vanaf eind december, omdat ik tot 2 maanden niets aan mijn werkgever hoef te vertellen. Dus dan vertel ik het pas wanneer mn contract is verlengd en ik uit de "gevarenzone" ben (Moet voortaan toch maar wat beter mn huiswerk doen) Dus ja.. we zien het allemaal wel. Wat mijn vriend betrefd: Ik weet dat als de kleine er eenmaal is, is hij er hartstikke gek mee. Ik denk dat het een stukje angst is. Zolang er niets tastbaars is, kan hij het zich niet goed realiseren wat het hebben van een kindje inhoud. Ik gelukkig dan weer wel hahaha. Maar mijn vriend (30) is de laatste persoon die voor verantwoordelijkheden zal weglopen. Als ik daar aan zou twijfelen, zou ik nooit aan kinderen willen beginnen met hem voordat ik zou weten dat ik een goede en stabiele relatie heb. Maargoed dat geld voor iedereen neem ik aan. Liefs! Iris
Jeetje, ik wilde echt hetzelfde topic aan gaan maken (heb nog niet alle reacties gelezen), mijn contract loopt ook in februari af, van de week zei mijn collega (die weet dat wij bezig zijn voor no. 2) dat ik beter kon wachten tot ik een vast contract heb, snap wel wat zij bedoelt, maarja... wat is wijsheid he.... Ik kan je helaas niet helpen, ik zit bijna in dezelfde situatie...
je bent helemaal niet verplicht om het met 2 maanden te melden... pas heel laat.. uiterlijk 3 maanden voor je bevalling.. maarja dan zou iedereen het allang zien... en tja of ze er een probleem inzien.. Veel werkgevers wel... ook moeders met kleine kinderen... want tja voor het zelfde geldt wil je daarna minder gaan werken.. of ouderschapsverlof....
nadeel is trouwens wel als je het laat meldt... dat je niet "beschermd"bent... Kende trouwens ook iemand die pas na haar proeftijd gemeld had dat ze zwanger was... Ze zou toch een contract krijgen... totdat het zover was.. in haar zwangerschapsverlof is haar contract niet verlengd... Dit is immers geen ontslag.....
Tsja lastige situatie.. Heb eigenlijk ook geen tip. Bij mij weet 1 collega wel dat we een 2e kindje willen in de toekomst. Maar niet dat we alweer 5 maand bezig zijn. Ik weet trouwens dat mijn baas het geen ramp zou vinden, want wij zijn een jong team, en we willen allemaal vroeg of laat kinderen.. dus tsja ik zou zo een probleem nooit hebben bij mijn huidige baan. Hier heb jij natuurlijk nix aan, sorry. Maar ik zou eerst even rustig met je vriend erover praten.. Dat is nu het belangrijkste...