Dames die jaren geen anticonceptie hebben gebruikt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alyne, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik ben 28 en behalve zo nu en dan een condoompie geen anticonceptie gebruikt in de afgelopen 6 jaar. Daar voor ook een periode van 4 jaar niet. En heb 6 jaar geleden nog eens de nuvaring geprobeerd, maar kan niet tegen de hormonen daarna nog een koperspiraal, maar dat was een living hell! Dus daarna weer fijn verder gegaan met op een kalendertje uitrekenen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.

Nu heb ik in die jaren wel zo nu en dan seks gehad tijdens mijn vruchtbare periode en ovulatie zonder condoom. En was destijds best opgelucht dat ik niet zwanger was.

Maar ik zit nu ondertussen in ronde 3 en nu begint het wel te knagen dat ik nooit per ongeluk zwanger ben geworden.

Zijn er hier meer dames die al jaren via de kalender methode hebben gewerkt en niet zwanger zijn geraakt en toen ze wel zwanger wilden worden, binnen aanzienlijke tijd zwanger zijn geraakt?

2. fatima26

fatima26 Lid

25 mrt 2012
    94
    0
    0
    mijn geliefde
    huisje
    dus je kluste nooit op je vruchtbare dagen? dat is de eerste x dat ik dat hoor :), wel goed maar spijtig dat je nu ni sneller zwanger geraakt, want ze zeggen toch vrouwen die de pil gebruiken minder snel zwanger worden! volgens mij is dat gwn geluk!

ik up met je mee ik wil echt wel weten of die kalander telling echt zou werken

veel succes alvast met zwanger worden

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja lastig.. ik snap je dillema wel. Wij hebben ook nooit andere anti conceptie gebruikt dan de natuurlijke methode. Ik kan niet gped tegen de pil en mijn man heeft een hekel aan de rubbers. Dus de op goed geluk methode ook maar gedaan;)

Die is vrij safe als je je heel streng houdt aan alle regeltjes. Dus als jij dat niet hebt gedaan snap ik wel dat dit nu knaagt. Maar bij vrijen rond de eispprong is er natuurlijk ook geen 100% raak garantie. Mensen doen er gemiddeld tot een jaar over om zwanger te raken. Dat zijn dus 12/13 ronden...

Tja geen woorden van wijsheid...

ik zou het in ieder geval zelf rustig even aankijken

4. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Sinds 2009 ben ik van de pil af en heb daarna niets meer van een medische anticonceptie gehad. Ik heb altijd gedacht dat het ff zou lukken.. Mooi niet, inmiddels zitten we in de 4e ronde en vermoed dat er ook nog wel een 5e gaat komen. je kunt alles wel plannen maar er zijn zoveel andere factoren die kunnen zorgen voor een mislukking van een zwangerschap. En ja er zijn gewoon een aantal vrouwen die gelijk de eerste keer zwanger raken.

Bevruchting kan lukken, maar de innesteling bijv. niet. En dan heb ik het verder niet of andere factoren. het hoeft niet aan de vrouw te liggen dat het niet lukt. Het kan ook aan de man liggen.

Er staat gemiddeld een 1 tot 2 jaar voor zwanger worden. Wat je kunt doen is de boel al met templijsten en ovulatietesten bijhouden. Mocht het na een jaar niet lukken, kun je meteen aan de bel trekken bij de HA.

5. Guzy

Guzy Lid

17 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi alyne,

Hier ook al jaren geen anticonceptie gebruikt een ook weleens een "ongelukje" gehad maar niet zwanger...
    Toen we ervoor zijn gegaan was ik binnen 6mnd zwanger!!
    Mijn schoonzusje precies hetzelfde verhaal en was gelijk zwanger, dus geef t een kans, komt vast goed ;)

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    In het algemeen vrouwen die pil juist gebruikte (lichtere) na de stop gelijk zwanger kunnen worden - omdat het lichaam en ei extra zijn best gaan doen na de conceptie. Dat is algemeen bekend, maar er zijn ook vrouwen die geen ovulatie en geen menstruatie krijgen na de pil. Maar meestaal als er een simpele makkelijke pil wordt gebruikt worden veel dames gelijk zwanger. En als niet dan zijn er andere problemen die in de weg zitten...

Ik heb nog bijna nooit tegen gekomen (of amper) tegen iemand die na bijvoorbeeld half-jaar bewust proberen toch spontaan zwanger werd. En proberen bewust bedoel ik: precies op goede dagen, goede levenstijl man en vrouwe etc. Als het nu niet lukt dan meestaal zitten er wel problemen bij een of andere...
    Sommige lukt het gewoon niet omdat cyclus niet constant is of weten ze niet precies waneer ovulatie is en dan per ongeluk lukt het dan na 10 maanden... of na 10 maanden ging je man extra opletten voor alcohol en roken en eten en ja- zaad is beter geworden, of jij ging meer sportief doen, minder koffie etc
    maar als je constant hetzelfde 'omgeving' voor bevruchting aanhoud en het lukt niet, - ga na de gen..

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

meis ben al 4 jaar pil schoon, en ben nu alweer bijna een jaar bezig en nog niet zwanger!

Deel Deze Pagina