Zwanger en Mexicaanse griep

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama van Isabella, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Hoi meiden,

er is de laatste tijd veel op het nieuws over de mexicaanse griep. En normaal gesproken ben ik helemaal niet een stress kip als het over ziekten gaat.

Nu willen we over een maandje ongeveer proberen om zwanger te worden van een 2e wondertje. En lees ik net op internet dat de 1e vaccins beschikbaar zijn in oktober. Mag je dit vaccin ook hebben als je (net) zwanger bent? En kan dat dan geen kwaad voor het ongeboren vruchtje? (kindje?).

Wat is jullie advies? Vanaf oktober proberen zwanger te worden?

Is het nou allemaal paniek om niks? Wat denken jullie allemaal van die Mexicaanse griep? En zouden jullie een zwangerschap uitstellen vanwege de mexicaanse griep?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Er zijn al een aantal topics over de mex. griep waar al veel in gereageerd werd. Kan je normaal gezien wel terugvinden met de zoekfunctie.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

Ìk zou er persoonlijk gewoon voor gaan, maar het vaccin wat er nu is .. is in ieder geval niet bedoeld voor zwangere vrouwen zover ik weet , want er is ook een topic over hier al.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Laatst was het er op het nieuws dat in oktober de eerste groepen zouden worden in geent. De belangrijkste groepen waren kinderen, zwangere vrouwen en de oudere.

Zal wel eens kijken of ik dat stukje kan terug vinden.
    Het heeft mij in elk geval niet tegen gehouden zoals je ziet aan me banner. :D

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
  6. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Maar zo'n vaccin kan toch nooit goed zijn voor je kindje als je zwanger bent? Zeker niet in een hele prille zwangerschap (denk ik). Ik moet volgende week toch naar de HA dus zal haar eens vragen.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ga er gewoon voor, want zo is er altijd wel iets waardoor je je wens uit kunt blijven stellen. Het komt zoals het komt :D

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Helemaal mee eens Saskia!

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Er is hier al een topic over onder gezondheid.

Het is erg persoonlijk of je wel of niet zwanger wilt raken nu. Wij willen ook voor een tweede gaan maar wachten even af. In ieder geval tot er meer info is. 1 op 3 gaat deze griep krijgen, sommige een milde versie, andere die astma hebben misschien met longontsteking en als je zwanger bent, mogelijk overlijdensrisico als je niet op tijd geholpen wordt of er is geen plek voor je in het ziekenhuis. En omdat dit virus heel snel gaat moet je er wel op tijd bij zijn met je hoestje.

Zelf heb ik dus astma en neem liever het zekere voor het onzekere en wil eerst de prik of in ieder geval weten dat de prik zeker geen kwaad kan voor het kindje in de buik. Ik had altijd het idee dat de griepprik in het eerste trimester niet werd aangeraden omdat het kindje dan helemaal gevormd wordt.

Half augustus laten ze weten wie als eerste de prik kan krijgen met verdere adviezen voor zwangeren etc. neem ik aan. Heb het idee dat er vanaf eind augustus meer info over vrij komt. Ze testen de mex griepprik nu al in australie en zullen ze over een aantal weken misschien wel weten wat bijwerkingen zijn.

Komt tijd komt raad.

Charlie

10. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dames,

Ik was net iets aan het opzoeken en toen kwam ik dit tegen.
    Misschien hebben jullie er iets aan!

informatie over de griep e.d.:

FAQ Nieuwe Influenza A (H1N1): zwangerschap (Infectieziektebestrijding)

Ik laat me er persoonlijk niet door weerhouden om te stoppen met "proberen zwanger te raken". Daar zijn we nu al te lang voor bezig. Maar ik kan me best voorstellen dat sommige hier bang voor zijn. Ik heb er zelf ook over nagedacht, maar anders komt er nooit een goed moment! Ik zal in ieder geval mijn best doen om me er zo veel mogelijk voor de beschermen.

11. rani1987

rani1987 Niet meer actief

zover ik heb gehoord van een arts die daar in zit worden in oktober de kinderen onder de 12, zwangere vrouwen en de oude mensen waarvan de afweerstoffen en dergelijke het eerst met het medicijn geholpen dus lijkt mij geen kwaat te kunne,,

12. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    Lieve meiden,

Ik weet niet of jullie de gewone griepvaccinatie willen of speciaal die van de mexicaanse griep.
    Als jullie de spuit voor de mg willen, absoluut NIET doen. De werking is er nog niet van bekent, er zijn aanwijzingen dat het guillan-barree syndroom kan veroorzaken. Mijn jongste broer heeft dit gehad en het is geen pretje, hij was van de 1 op andere dag totaal verlamt.

Doe goed onderzoek voor dat je iets doet!!!

gemma

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man en ik zijn bezig met zwanger worden van een eerste kindje. En als ik af en toe het nieuws hoor dan ben ik ook wel een beetje bang dat ik net zwanger zou zijn en dan de mexicaanse griep te pakken krijg.
    Maar ik denk dat we het niet er om laten. Ik denk dat als ik die griep krijgt, dat dat dan zo heeft moeten zijn. Niet iedereen word ziek. Ik denk dat wij de gok gewoon wagen, en het blijven proberen.
    Het is ook maar een voorspelling, wie zegt dat de mexicaanse griep écht doorbreekt?

14. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in de zorg. En ik heb toen de griepprik niet genomen, want ik vond het een te groot risico.

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Uhm er sterven per jaar 250 tot 2000 mensen IN NEDERLAND aan de normale griep
    Er zijn nu in totaal 1250 mensen gestorven WERELDWIJD
    Dus met andere woorden het is een hype om geld te verdienen en het is waarschijnlijk in een lab gemaakt door (je raad het al) MENSEN!

En tamiflu heeft extreme bijwerkingen lijkt me gevaarlijker dan de hele griep gedoe

Deel Deze Pagina