Hey meiden Ik heb te horen gekregen dat ik enorm veel vruchtwater heb( was al bang dat het een groot kind werd omdat ik ineens heel dik wordt) maar als je vliezen breken moet ik het dan zien als een vloedgolf of loopt het er in een straaltje uit? En hadden julllie genoeg aan de matjes voor op bed of was alles nat? Ik ben al eens bevallen maar toen zijn de vliezen doorgeprikt tijdens de bevalling dus dat liep er toen rustig uit en toen had ik niet veel vruchtwater. Ik moet nog 12 weken maar maak me nu al druk over vloedgolven terwijl ik in de rij bij de supermarkt sta. Daarnaast wil ik als het kan weer thuis bevallen dus als je vliezen breken hoe kun je dan de kleur van het vruchtwater controleren.?( Ja ben nogal een control freak) Greetz Joy
Het ligt er een betje aan waar je vliezen breken. Bij mij braken ze bovenin en dat kwam e met kleine plasjes uit (net alsof je een beetje plast zeg maar) en onderin lijkt me eerder een vloedgolf te geven omdat dan alles er veel makkelijker en sneller uitkan komen. IK had een zeiltje in bed maar dat was een verschrikkelijk onding (kaampakket menzis) en nu heb ik een waterdichte molton bij de action gekocht. Tip: Doe in de zh tas en in je auto een paar van die kleinere zeiltjes leggen want als je ineens naar het zh moet ga je liever niet mer gebroken vliezen de auto in,zie dat maar eens weer schoon te krijgen...
Ik heb ook de zeiltjes van Menzis gekregen en vind ze er ook nogal klein uitzien. Heb je dan een 2pers molton of 1 pers molton gekocht bij de action..( we hebben 1 matras van 1.60) en ik lig nogal overdwars in bed ( arme vriend ik weet het) maar ben bang dat ik aan zijn kant lig als er een vloedgolf komt....
Nou bij mij was het echt een heeeele vreemde gewaarwording. Had ook iets meer dan normaal, heb jij ook suiker dan trouwens? Bij mij was het een hele plens.. Zo'n tsunami uit je doos
Hier wel een vloedgolf Ik lag in bed, stond op, liep naar de babykamer.. Daar voelde ik wat lopen dus hup naar de badkamer: PLONS!
Volgens de artsen die mij begeleide loopt het er rustig uit omdat je kind er voor zit met zijn of haar bolletjes. Ik had namelijk ook enorm veel vruchtwater, maar een niet ingedaald kind. Daardoor waren ze wel bang voor een vloedgolf en dat de navelstreng eruit zou komen. Ik moest daarom meteen naar het ziekenhuis komen (had al neen medische indicatie door ks bij de eerste). Ik had ook een enorme buik, maar mijn zoontje was maar 3190 gram.
Ik heb een 1.40 gekocht bij de action. Helemaal tegenhouden doe je het natuurlijk nooit maar ja dan zou je je hele bed in het plastic moeten rollen geloof ik. En onthoud dat maar 10 % geloof ik van de becallingen begint met het breken van de vliezen. Verder weet ik niet of je thuis of in het zh wilt bevallen maar ik ben bij de eerste in het zh bevallen en deze gaat ook in het zh geboren worden. Mocht het zo gaan zijn dat ze deze keer de vliezen moeten breken dan is dat in het zh dus ga ik me er niet echt druk over maken 2x beginnen met brekende vliezen in bed zou wel toevallig zijn. Als je ergens bent en je vliezen breken kun je er niets aan doen en de mensen zullen toch ook wel zien dat je hoogzwanger bent,lastiger word het natuurlijk als het kindje zoals mijn eeste niet is ingedaalt en je moet gaan liggen zodra de vliezen beken. Gelukkig was ik thuis maar was er ook wel bang voor dat ik midden in de c1000 zou moeten gaan liggen omdat mijn vliezen zouden breken. Moet zeggen dat het me nu weinig meer intereseerd wat mensen ervan zouden vinden als ik op hun bank,in de winkel of waardan ook begin door het beken van de vliezen...ik ben zwanger en kan er niks aan doen,het gebeurt zonder dat je er wat aan kunt doen en liever met gebroken vliezen de winkel uitkomen ipv met een witte broek aan en je onverwacht je periode krijgt zeg ik maar.
@fruitypebbles...Nee heb geen suiker....volgens de VK verschaf ik ons knulletje een 5***** hotel. Dat zie ik dus ook voor me ...een hele tsunami van onderen en meegesleurde rotzooi.. @Done..als het kan beval ik weer thuis dus tis wel zo dat ik mijn vriend dan opzadel met de rotzooi Hoe hebben jullie de kleur van het vruchtwater bepaalt...bakje eronder ofzo om het op te vangen of is daar geen tijd voor...?
Omdat het bij mij kleine plasjes waren heb ik maandverband in gedaan om te kijken ik dacht zelf namelijk dat ik gewoon ongemerkt geplast had ofzo,iets wat me nog nooit eerde overkomen was maargoed. Het maandverband was wel vochtig maar ook gewoon wit (geen urine kleur ofzo) en het rook echt onwijs zoet. De vk kwam en die vroeg me ove te telefoon of ik het maandverbandje wou bewaren en toen ze er was ging ze er even aan ruiken en iep gelijk:Ja overduidelijk vruchtwater! Veder denk ik dat je bij een thuis bevalling eerder de vk en de kraamhulp hebt die daar naarom zullen kijken en het schoon zullen maken ipv je man ;P Sorry voor de misschien wat viezige details...
@Done..mss een domme vraag dan maar komt de VK gelijk als je vliezen zijn gebroken..?( hoor namelijk weleens dat de weeen dan nog niet hoeven te zijn begonnen)
Mijn eerste bevalling begon met het breken van de vliezen en dat was idd een hele vloedgolf. Ik lag in bed en voelde iets 'ploppen', ging staan en daar kwam het... en alleen water hoor... niks vies aan. Man wakker gemaakt en die kon mooi dweilen Ik had trouwens een waterdichte molton op bed liggen ipv zo'n plakding. Ik heb het ziekenhuis gebeld en moest binnen een half uur de baby voelen bewegen, als dat zo was, dan moest ik in de ochtend weer bellen (als er verder niks gebeurde; weeën). Ik kreeg geen weeën en mocht dus 's morgens naar het ziekenhuis voor een echo en ctg... Liep met kraamverband in en dat was niet genoeg. Na zo'n bezoekje aan het ziekenhuis kon ik dus echt een nieuwe droge broek aan gaan doen... Ik ben uiteindelijk 2 dagen na het breken van de vliezen ingeleid.
Bij mij werd ook de hele zwangerschap gezegd dat ik VEEL vruchtwater zou hebben. Uiteindelijk heb ik een paar uur met gebroken vliezen gelopen voor ik het echt door had en daarna nog de rest van de dag gewoon van alles gedaan met een verbandje in. Was goed te doen. Heb een tijdje met een zeiltje geslapen maar vond het helemaal niks. De dag dat me vliezen gebroken waren wel op de bank gezeten met zo'n matje idd.. Maar was niet echt nodig..
Ik ga in ieder geval van de week ff naar de action om een waterdichte molton te kopen....stelt me hopenlijk wel weer wat meer gerust. Maar konden jullie na de vloedgolf de kleur van het vruchtwater wel bepalen bv als je vliezen braken in bed..( heb nml geen wit beddengoed dus wordt groen of gewoon doorzichtig zo lastig te herkennen)
ik had bij mijn laatste zwangerschap ook veel vruchtwater. nu ben ik ingeleid en werden mijn vliezen aangeprikt. maar hier was het echt een golf. en het bleef maar doorlopen, zelfs vk stond er van te kijken. je wilt niet weten hoe vaak de boel verschoond moest worden en dat terwijl mijn bevalling maar iets meer dan 6 uur heeft geduurd.
Ik heb ook heel veel vruchwater. Maar het verbaast me altijd dat vrouwen zich zo druk maken over waar die dingen breken. Kans dat het gebeurt is niet groot, laat staan op een vreemde plek. En dan breken ze in de hema, nou en? Er zijn wel genantere dingen toch Ik ben wel gewaarschuwd voor een flinke plens, ben benieuwd
Ik had bij mijn 2e zwangerschap ook veel vruchtwater en toen mijn vliezen braken kwam er echt een vloedgolf. Later toen ze de ctg op het hoofdje van de kleine (inwendig) ging zetten kwam er ook een behoorlijk vloedgolf De arts assistent zat er helemaal onder. Alles zat daadwerkelijk onder..
hahaha ik hoorde een knap schrok er wakker van en jahoor het leek wel een waterbed wat uit elkaar klapte ik kon niet eens opstaan want dan kwam er een zwembad uit hahaha maar het voordeel dat toen ik in de auto stapte ik al helemaal leeg was
Ik liep naar wc smorgens, half slapend was ik ging na t plassen altijd weer lekker verder slapen vriendlief was toch al te werken.. in de badkamer voelde ik wat lopen en dacht aan afscheiding ofzo, dus ik dacht.. mooi kan ik meteen me wassen als ik toch naar de wc moet, tot ik ineens gespetter hoorde op mn badkamervloer Toen bedacht ik me ineens.. oh.. das vast wat anders had totaal niet verwacht bij die 10% te horen waarbij de vliezen eerst braken.. Geen tsunami dus maar bij mij waren achteraf de vliezen ook bovenin gebroken.. ik heb weinig verlies gehad erna en in t ziekenhuis is een dag later de onderkant nog gebroken. toen kwam er veeeeel meer uit lopen! Je kan trouwens als je twijfel ff op de achterkant van je hand blazen of hoesten heb ik wel s gehoord.. als je dan wat voelt lopen ff opvangen in bijv. een maandverbandje of kraamverband.. (of zon matje of zeiltje) dan zie je de kleur wel.. Als je twijfelt of t vruchtwater is of over de kleur, gewoon je vk bellen! ze komen dan kijken en doen ff een testje of t vruchtwater is en checken meteen de kleur. Bij mij wilde t toen niet meer komen toen ze t wilde checken maar op de badkamervloer had ik al gezien dat t helder was en door mn verhaal en termijn (39.5) wisten we dat t mn vliezen waren. Heb je geen foldertje of lijstje van je VK? wanneer je moet bellen? bij mij staat er echt duidelijk als je vliezen 's nachts breken hoef je niet te bellen tenzij je om de zoveel minuten weeen hebt voor een langere tijd. wel moet je zodra je vliezen gebroken zijn smorgens even bellen. breken ze overdag ook gewoon bellen.
hier werden de vliezen aan geprikt in het ziekenhuis. de assistente kon nog net achteruit gaan anders had ze de schoenen vol hahaha.ik had heel normaal vruchtwater maar kanonnen er was geen houden aan
Ik ben heel benieuwd of ik bij die 10% zit waar de vliezen spontaan bij knappen...( liever niet hihi) Morgen iig ff naar de action om een molton te halen en verder alle doem scenarios maar los laten...