Oh miep wat heerlijk!!!! Van harte gefeliciteerd (Ik heb geen hout te zoeken in deze catagorie, maar kon de afgelopen dagen niet laten om te kijken of je al bevallen was, hi hi.)
Miep83: wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd! Hoop dat jij en je dochter het goed maken! Wie volgt?....
Hier een goede nacht gehad. Niet eens wakker geweest om naar de wc te gaan. Wel een beetje brak. Er zit een verkoudheid dwars lijkt het wel. De kids zijn al tijden zo nu en dan aan het snotteren dus gek is het niet. Vandaag 41 weken dus we mogen nu vragen om een inleiding. Vanmiddag controle en strippen en alvast afspraken maken voor als het komt tot een inleiding. Na de inleiding van de oudste ben ik er bang voor geworden. Dat was een weeënstorm die ik niet kon opvangen dus sta niet te springen om een inleiding. @ miep: gefeliciteerd met je dochter! De vliezen breken wil wel en in 7 uur bevallen is heel netjes!
miep83: gefeliciteerd en nu lekker genieten van je kindje buiten je buik.. gister bij de verloskundige geweest, helaas niet gestript, maar wel een afspraak voor vrijdag staan dan komt er een verloskundige bij mij thuis.. dus nog even door ploeteren.. gelukkig vannacht wel weer goed kunnen slapen, heerlijk.. en vandaag heeft mijn schoonmoeder de kids een paar uur mee, kan ik het even lekker rustig aan doen.. vandaag komen we de dag dus wel door.. vanavond met manlief nog kaasfondue en, vieren dat we 5 jaar getouwd zijn vandaag .. hopelijk willen de kleine kindjes zich snel laten zien voor ons en word ons wachten beloond..
Een ding weten we in ieder geval zeker: de baby komt er vroeg of laat een keer uit! Is dat geen troost?
@Misoh, hopen dat je verkoudheid niet doorzet (en wel wat anders!). En je bent gestript vandaag, dus het kan zo maar gebeuren! Spannend! @mama nel, heb je lekker wat kunnen uitrusten vandaag zo zonder de kids? En gefeliciteerd met jullie 5e huwelijksdag! @Tetje0885, je hebt helemaal gelijk! @Pampapilio: jij hebt ook gelijk Vanochtend ben ik denk ik de slijmprop verloren. Vanmiddag naar de gyn geweest, ik heb rond de 2 cm ontsluiting, als de bevalling deze week niet uit zichzelf begint, dan word ik volgende week ingeleid. En a.s. zaterdag een extra controle in het ziekenhuis. We blijven wachten .
@ groentje: dan is er al heel wat voorwerk verricht bij je! Vandaag was alles goed op de controle. Hoeveelheid vruchtwater is nog goed, wel wat afgenomen. Strippen kon niet. De baarmoedermond lag erg diep en was niet te voelen. Aangezien de kleine ook niet volledig is ingedaald was de kans ook niet heel erg groot dat er al iets open zou staan. Vandaag is het voor het eerst in 41 weken aan het rommelen. Iets meer dan harde buiken maar nog lang niet regelmatig. Blijft hier dus afwachten of ik morgen weer wakker wordt met een dikke buik. De gyn zei ook al heel mooi dat vorige zwangerschappen een goede raadgever zijn voor de volgende zwangerschapsduur. Laat dat nou bij mij 42 weken en ingeleid en 40+6 zijn. Deze kleine kan zich nog heel mooi in het midden er tussen wurmen.
@Misoh, jammer dat je nog niet zover was om gestript te worden, maar een rommelende buik is een goed teken! Een rommelende buik heb ik nog niet gevoeld. Hoe oud zijn je oudste kindjes? Kijken die al naar de baby uit? Mijn zoontje is 3 jaar, elke avond roept hij naar de buik 'baby, wanneer kom je er nu eens uiiiiiiiiiiiiiiiittt'. En hij is er ook van overtuigd dat de baby door mijn navel naar buiten komt .
@ groentje: de oudste is 3,5 en de tweede is 22 maanden. Onze dochter weet dat er een baby komt maar heeft nog niet echt het besef wat er nu staat de gebeuren. De oudste kan het zich nog herinneren van de geboorte van z'n zusje. Hij kijkt erg uit naar de logeerpartij bij opa en oma. Dat was ook het eerste waar hij over begon toen we vertelden dat hij weer grote broer wordt. Hij wil ook heel graag gaan helpen en kan niet wachten tot ik een keer weg ben zodat hij met papa een flesje kan geven. Onze oudste weet wel hoe het werkt. We hebben bij de bieb het boek Babyzaadjes geleend. Daar staat uitgelegd hoe een baby in de buik komt en hoe die er weer uit komt. Dus hij weet heel goed dat een baby er meestal door het spleetje van de mama uit komt en dat soms de dokter moet helpen en dan een sneetje in de buik maakt.
@Misoh, leuk dat je zoontje zo enthousiast is. Mijn zoontje is 3 jaar en 2 maanden en hij is er op zijn manier ook mee bezig, baby mag ook met zijn speelgoed spelen en samen met hem tv kijken . Jullie hebben je zoontje ook goed voorgelicht. Dat hebben wij niet gedaan eigenlijk, hij heeft er ook geen vragen over gesteld, dus ik laat het nog maar even zo. Maar hoe gaat het verder met jou? Bij mij blijft het rustig.
Vannacht niet kunnen slapen, sinds gisteren veel last van een zeurderige pijn in mijn onderbuik en 's-avonds laat/'s-nachts een aantal keer per uur een korte pijnlijke scheut/kramp in mijn onderbuik. Denk dat het indalings-/voorweeen zijn. Daarbij 'verlies' ik regelmatig slijm. Maar even afwachten hoe het verder loopt. Ga zo wel even in bad. Wordt vervolgd...
Groentje; spannend!! Miep; gefeliciteerd emt jullie dochter! Hier al een week aan het rommelen, verlies ook al een week steeds bloederig slijm en veel beginnende weeen, pijnljike harde buiken. Bij mijn andere kids was ik vandaag alweer een week geleden bevallen, had dus ook noooit verwacht overtijd te gaan. Ik ben echt bang dat mijn lichaam het niet meer kan of zo, dat daarom de bevalling niet doorzet... Maandag moet ik weer naar de vk, dan ga ik vragen om inleiding! zijn jullie het wachten ook zooo zat? ik kan haast niet meer lopen van de pijn van onderen, en fietse is ook niet meer te doen, zit dus hele dagen thuis met 2 kids die er graag op uit willen en dus niet te genieten zijn!
@Zonnebeertje: zeker spannend, ik word dan wel voor de 2e keer mama, maar mijn oudste zoon is via een KS ter wereld gekomen (ivm onverwachte stuitligging en redelijk groot), daarbij heb ik nooit een (voor)wee gehad, wel ontsluiting. Ik loop daardoor nu bij een gyn. Morgen voor extra controle naar het ZH en begin volgende week word ik ingeleid, ik heb nu ook al wat ontsluiting. Maar als de voorweeen zich deze ochtend ook aanhouden, dan bel ik even naar het ZH voor de zekerheid. Het maar even aan ze melden. Al weet ik niet of dat nodig is. Maar bij jou is het dus ook al aan het rommelen. Je hoort het vaker, de ene zwangerschap is de andere niet. Mijn zwangerschap verloopt ook al heel anders dan bij de 1e. Succes met wachten, ik hoop dat ze jou ook volgende week willen inleiden!
Ik zit ook te wachten, dacht dat ik nog wel wat geduld over had, maar heb het toch stiekem wel een beetje gehad Succes allemaal met wachten!
@ groentje: wij hebben allebei de kids voorbereid. De oudste is wat enthousiaster en wil alles weten. Wilde hij al toen z'n zusje kwam. Toen hadden we voor hem Kaatje en mama's buik die we steeds moesten lezen. Ze zijn ook nagenoeg elke controle mee geweest. Alleen vandaag en maandag niet omdat het een lange zit is met ctg en dan nog de afspraak bij de gyn. Hier vandaag dus weer controle gehad. Ctg, echo en bij de gyn. Alles is ok. Voldoende vruchtwater, mooie hartslag van Frutsel en goede bloeddruk van mij. Niks aan het handje dus. Ook vandaag nog geen ontsluiting dus strippen ging weer niet. Maandag de volgende controle en dan de inleiding plannen voor woensdag. We zijn het wachten goed beu.
Halloooooooooooo meiden, Heb de afgelopen 2 dagen niet meer meegelezen en geschreven, maar dat heeft een goede reden: want ik ben op 9 juli om 04:17 uur bevallen van een mooie gezonde dochter. Ik vond de (natuurlijke) bevalling erg pittig en een wereld van verschil met de KS van mijn zoon, maar het is het natuurlijk allemaal waard! Ik ga morgen alles teruglezen, misschien zijn er meer meiden al bevallen, die alvast van harte! Meiden die nog niet zijn bevallen, veel succes met de laatste loodjes!
@ groentje: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Hier nog steeds geen beeb. We zitten nu te wachten tot we naar het ziekenhuis kunnen voor ctg en controle. We zullen wel thuis komen met een afspraak voor de inleiding. Ik ben bloednerveus, zie echt als een berg op tegen de inleiding. Straks veel vragen aan de gyn over hoe en wat ze het gaan doen. Wil niet weer zo'n inleiding als met de oudste. Dat was na 30 min infuus wen vliezen breken een weeenstorm.
Groentje: gefeliciteerd.!! hier zijn we ook aan het genieten.! ben gister middag bevallen van een 3e zoon.! vrijdag was ik gestript, toen kwam het wel een beetje op gang allemaal maar het zette niet door helaas.. zaterdag de hele dag door krampjes gehad en s avond begon het weer een uurtje goed op gang te komen toen zakte het weer helemaal weg.. zondag ochtend de verloskundige gebeld en het allemaal vertelt, die is toen rond 12 uur gekomen en heeft mij weer gestript.. nou nou, toen kwamen de weeen gelijk om de 3 minuten en heftig en om 13:59 is onze zoon geboren.. heerlijk voel mij al stukken beter dan de afgelopen maanden.. meiden succes/sterkte als je nog moet wachten.. en voor de bevallen dames geniet van jullie wonder.!