hey hallo natuurlijk vraag ik niet om exacte kansen maar wat ik graag zou willen weten ik heb vandaag een miskraam gehad vanaf waneer zou ik nu weer zwanger kunnen worden zijn de kansen hoger net na een miskraam of blijft dat het zelfde als normaal mischien een rare vraag maar zou het wel leuk vinden als ik hier een beetje een antwoord op zou kunnen krijgen. ik heb al een zoontje dus echte haast hebben we niet, maar ik zou het zo leuk vinden als ze een beetje bij elkaar zouden zitten. groetjes rolanda
dat is al jaren geleden doordat ik factor 5 leiden dragend heb, mag ik niks wat met hormonen te maken heeft hebben (mocht je niet weten wat factor 5 leiden is dan vraag maar raak) dus met dat probleem heb ik niet te kampen verder is mijn zoontje bijna 16 maanden en is mijn ongesteld heid nooit op een zelfde perioden maar zelfs dat ik 4 jaar niet tot nouelijks ongesteld ben geweest heb ik nu wel een kleine rond lopen december was mijn zoontje gemaakt zeg maar en toen had ik in de zomer een keer een ongesteldheids perioden daar na niet meer en daar voor ook al een hele tijd niet meer (dus niet ongesteld wezen wil niet zeggen dat je geen kleine kan krijgen) ook met deze zwangerschap was het raar ik ben 4 maand niet ongesteld geweest 5 weken geleden al een keer getest resltaat negatief dag later ongesteld eergister voor de eerst getest niet omdat ik niet ongesteld was dat ben ik gewend maar omdat ik dikker werd en gespannen borsten en rug klachten deze was positief en vandaag dan de miskraam dus geen idee hoeveel weken ik was we zijn uitgegaan van 5 week had maandag naar de huisarts gemoeten. maar gewoon in het geheel gezien is de kans net zo groot of groter net na een mk groetjes rolanda
Allereerst wat ontzettend rot voor je dat je een MK hebt gehad! Mijn schoonzusje heeft in juni een MK gehad. De gynaecoloog heeft toen tegen haar gezegd dat ze waarschijnlijk weer heel snel in verwachting is aangezien ze het zwangerschapshormoon nog in haar lichaam heeft. We zijn nu 6 maanden verder en nog steeds is ze niet zwanger. Het vervelende is dat zij zich er zo erg op had ingesteld omdat de gyn dat had gezegd dat ze nu in een enorme dip zit! Ik denk dat het per persoon heel verschillend is want hier op het forum zie je ook meiden die juist heel snel weer in verwachting zijn na een MK.
Ik denk eigenlijk dat het niet zo gek veel uit zal maken. Ik had in mart mijn mk en ben nu met behulp van de gyn 9 weken zwanger. Wat ik wel weet is dat je minder kans hebt om zwanger te worden als je drie miskramen achter elkaar hebt gehad. maar daar is bij jou gelukkig geen sprake van. groetjes Femke p.s. Neem je nu de tjd wel even voor jezelf?
we wachten wel af we waren er niet echt mee bezig om zwanger te worden en ik was het toch. verder wist ik het pas 3 dagen en was ik net goed en wel aan het idee gewent en voor ik het wis was het weer voorbij, ook nu gaan we gewoon op de zelfde manier verder (in ieder geval even wachten tot het bloeden gestopt is) en we merken het wel weer als ik zwanger ben, (hopelijk gaat het ongemerkt net zo als met deze zwangerschap, alleen dan wel tot de 9 maand) jullie horen het wel wanneer ik weer zwanger ben en tot die tijd zit ik nog gewoon lekker mee te lezen. groetjes rolanda
Er is niet echt een duidelijk antwoord op deze vraag. vaak zegt men dat je vruchtbaarder bent na een MK. Mijn zus en een kennis waren beide na een MK meteen de maand erop weer zwanger. Allebei een gezond kindje gekregen. Ikzelf heb begin augustus 2005 een Mk gehad en ben sindsdien niet meer zwanger geraakt. Ik kreeg na mijn MK van veel mensen te horen dat het dan wel snel zou lukken. Heb toen ook heel veel hoop gekregen wat de teleurstelling alleen maar groter maakte als het weer niet gelukt was. Mijn advies: hecht niet teveel waarde aan verhalen die je te horen krijgt en hou de instelling die je nu hebt. Heel veel sterkte en succes!