Eisprong voelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SuLa, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik voel altijd heel goed mijn eisprong, op het pijnlijke af, en mijn cyclus is vrij regelmatig.
    Is natuurlijk wel makkelijk ;)

De meest vruchtbare dagen zijn die vlak vóór de eisprong. Wat ik me nu afvraag: als ik dus in die dagen voorafgaand aan de eisprong bevrucht wordt, voel ik dan wel of geen eisprong?

Snappen jullie wat ik bedoel?

2. Janis

Janis Bekend lid

26 jan 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Ik heb ook een geopend vanmorgen bij pijn in onderbuik Ovulatie?
    lees die maar eens want ik snap er ook niet veel van.

3. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Suzanne,
    Ja ik snap je wel ;) alleen werkt het zo niet.
    Je voelt nog wel je eisprong en nadat het "gesprongen" is dan wordt het pas bevrucht. De zaadjes liggen klaar om aan te vallen en als het allemaal meezit vindt dan de bevruchting plaats.
    Je eisprong zou je dus in principe gewoon moeten kunnen voelen.
    Groetjes Bibi

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Oké, dankjewel, Bibi! Dat kon ik namelijk in geen enkel boek terugvinden ;)

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    hey,

Dussss je moet paar dagen voor je eisprong flink gaan klussen en op de dag dat je het voelt.

Sommige stellen doen het elke dag (voor de eisprong) en sommige doen het om de dag of twee.

Wij hebben het 3dagen voor de eisprong gedaan en een uur van te voren. Maar de volgende ronde gaan we het elke dag doen voor de eisprong. Heb het aan de arts gevraagt en dat was niet erg.

Op het moment dat je pijn heb komt het eitje vrij en dan kan je bevrucht worden. Eerder niet.

Veel plezier!

Gr

6. Miracle89

Miracle89 Actief lid

15 feb 2009
    311
    0
    0
    Student
    Rotterdam
    Hey

Ook ik had een vraagje ... als het goed is moet me eitje over 3 dagen
    ongeveer zijn maar vandaag heb ik opeens steekjes links in me onderbuik ? dat af en toe door loopt naar me rug .. maar het meest zit het links onder ! het is geen menstruatiepijn ! .. En deze pijn voelt ik
    de laatste 2 maanden ! iedere keer voorda ik denk een eisprong
    te hebben ! ..

Ik kan nog niet echt berekenen wat me eisprong is omdat deze maand ! me eerste keer is dat ik uitmezelf menstrueer ! want ik had de prikpil en werd 7 maanden daarna niet meer ongesteld ontpillen dus .. !
    en heb januari provera gekregen en kreeg een vloeding en was dus afwachten of ik in feb zou menstrueren uit mezelf en dat is gebeurd
    dus officieel kunnen we dit zien als onze eerste ronde !.. :)

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hey miracle

kan zijn dat dit je eisprong is, het lijkt er wel heel erg op. Maar ben je dus 7mnd niet ongi geweest nu?
    Maar ik denk wel dat dit je eisprong is. Die pijn duurt meestal niet heel lang. Als je vandaag nog klust is er nog een kans, maar dan moet je er wel snel bij zijn! Waar is die kerel van je hhihi?

8. Miracle89

Miracle89 Actief lid

15 feb 2009
    311
    0
    0
    Student
    Rotterdam
    @ LOTTE; ja dat dacht ik dus ook waar is die kerel hahaha maar is ondertussen al thuis gekomen en weer weg hahahaha.. we hebben dus geklust :D maar hij moest daarna weer weg :(... want hij moet oefenen hij speelt in een band ! .. maar ja we hebben geklust helemaal gelachen tijdens het klussen hahahahah omdat het dus zo snel moest we hebben zeker genoten :D

Uhmm over die 7 maanden zit zo...

April 2008 heb ik voor het eerste prikpil gekregen en daarna niet meer omdat we toch voor een kleine besloen te gaan maar ja .. met de prikpil word je niet ongesteld en het kan enige tijd duren vordat je menstruatie weer opdaagt maar dus niet verwacht zo lang !
    Januari ben ik naar de HA gestapt ! en heb 10daagse kuur provera gekregen ! Na die 10 dagen moet er een soort van menstruatie ontstaann! wat dus niet je echte menstruatie is want provera die wekt het op !
    Maar de rest van de maanden moet het uizich zelf komen ! zo niet dan heeft de procera niet geholpen !

4 februari ben ik uit mezelf ongesteld geworden 5 dagen ! :D :D :D
    En vandaag kreeg ik wat steekjes in me onderbuik links dat af en toe door loopt naar me rug en het was idd niet zo lang want het is alweer weg ! maar ja er is geklust dus er moet nog wel een kans zijn :D

Gisteren was er ook nog geklust dus hahah :D zit dan wel goed toch ?:D

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ohhh okee das duidelijk hihi.

Maarrehh gelukkig heb je die kerel van je nog aan de haak kunnen slaan hihi.

Vandaag is die van mij aan de beurt, want heb net positief getest. Test is niet zo donker als vorige 2 maanden, maar wel net zo donker als teststreepje. Ga er dus maar van uit dat ie posi is! Liever te vroeg dan te laat klussen!

Wish me luck hihi

10. Miracle89

Miracle89 Actief lid

15 feb 2009
    311
    0
    0
    Student
    Rotterdam
    Jaa ... als ik hem niet aan de aak had kunnen slaan zwaaide
    er wat hahaha :D

Ja beter te vroeg je en ja klussen kan nooit geen kwaad toch :D
    vindt je vent misschien altijd wel leuk haha :D

Ze boffen wel met ons heah elke keer dat extra klussen haha :D

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    ja hahaha ze boffen zeker! Alleen is het hier nu even andersom geloof ik. Hij was gisteren echt moe, maar ik moest en zou m verleiden haha. Ik had immers een positieve test! Dus veel keus had ie niet hahaha. Maar goed, vanavond voor de zekerheid nog een keer, want vanmorgen was ie donkderder dan gisteren. Vraag me wel af wanneer ei dan komt...of t na de donkerste streep nog 24 tot 48 uur duurt of vanaf de eerste positieve. Maja, heb t idee dak m vandaag al heb gevoeld...

12. Miracle89

Miracle89 Actief lid

15 feb 2009
    311
    0
    0
    Student
    Rotterdam
    Nou meid spannend :D

Verleiden die man van je hahah :D .. Komt goedd :D
    Ik duim voor je :D .....

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    voor ik naar mn werk ga...

nou wilde hij wel, maar ik was te moe hahaha. Hij zei: kom nog 1 keertje, je wil wel!

maja geeft niet, dacht toch dat ik mn eisprong echt al had gehad. We zien wel

14. inbetween

inbetween Niet meer actief

Ik voel ook mijn ei sprong en dacht dus altijd dat dit handig zou zijn bij het zwanger willen worden, maar toen kwam ik op deze site en hier heb ik geleerd dat je juist de dag ervoor het meest vruchtbaar bent!
    Nu kun ik dus wel nagaan of we het genoeg hebben gedaan voor mijn eisprong, maar als ik m voel ben ik te laat (tenzij het 's avonds is en m'n mannetje lekker bij me is :))
    Wij zitten nu in ronde 1 en ik ben nog ongie, maar zodra dat afgelopen is gaan we gewoon elke dag klussen totdat ik mijn ei sprong voel :p Dan weet ik in ieder geval zeker dat we het genoeg hebben gedaan deze ronde en het is nog leuk ook ;)

Liefs

Deel Deze Pagina