wachten

Discussion in 'Miskraam' started by brenjomi, Sep 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hihi nou dan raken we toch beiden in december zwanger? Ook prima wat mij betreft! :D Jij nu een jongen en ik een meid als we de pendels moeten geloven ;) hahaha!

Heb je al een naam voor een eventueel volgende meid dan? Wij hebben nog helemaal geen naam. En ik ben een beetje bang dat ik geen enkele naam meer vind die ik echt leuk vind, hahaha. Maarja het zal wel meevallen.

Ik had de reading van de tarot kaarten trouwens al terug, heel snel. :) Er bleek vooral uit dat het nu even rot was en door de zure appel heen bijten, maar als we alles een plekje kunnen geven dat wordt alles weer evenwichtig en dan komen we op onze pootjes terecht. :) Er stond nog veel meer in, maarja het was een heel a4tje dus dat kan ik niet allemaal over tiepen, haha.

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haha, ik vind het goed. een meidennaam is ook moeilijk, maar ik vind philene erg leuk (van de film?) (er moet een streepje op de e, weet niet meer hoe dat moet:)) mede omdat er in beide kanten van de familie namen zijn met phil erin. maar voor een jongen phil vind ik stom:D (dokter phil;)) anders lijkt me iets met een f erin wel leuk, want in mijn vriend zijn naam zit ook een f, die als ph geschreven wordt er daar zitten mijn zussen me altijd mee te plagen, dat het ph is;). (of fien:) maar dan phien;))
    voor een jongen vind ik het veel moeilijker. ik vind giel wel leuk, maar zo heet een oom van mijn vriend die vorig jaar overleden is, dus ik denk dat dat niet in goede aarde valt bij die tak van de fam.? (hij heeft nog een zoon en een dochter, die misschien ook nog kinderen willen en die vernoemen??) maar dat kan ik tegen die tijd nog vragen:). als leah een jongen was geweest was het simon geweest, maar dat vind ik nu niet meer zo leuk:D (vast de hormonen toen;))

gelukkig was de tarot positief, en is de zure appel bijna op, dan gaan we positief verder.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ooh dat vind ik ook heel leuke namen! :) Maar ik ben eigenlijk behalve Vince nog geen enkele naam tegen gekomen waarvan ik zoiets had van: ja DAT is m.... Sem vond ik ook altijd al een prachtige naam. Het enige waar ik bang voor was bij Sem is dat er straks 5 Sem's in de klas zouden zitten. Nu hebben we die naam toch gegeven omdat dat probleem zich niet meer voor zal doen... (hmm oke dat klonk een beetje vreemd maargoed, je snapt vast wat ik bedoel)

Meisjesnaam hebben we nooit over nagedacht. We wisten namelijk bij Vince al met 16 weken dat het een jongen was. Pfff, lastig hoor...

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik vind sem ook een leuke naam, maar je hoort hem nu inderdaad best vaak. dat vind ik ook niet altijd leuk aan een naam. hij moet wel een beetje apart zijn (maar ook niet heel apart)
    vind het ook heel moeilijk.
    bij leah wist ik met 20weken dat het een meisje was. dat dacht ik al vanaf het begin, maar was er nog niet helemaal zeker van:D vandaar ook een jongensnaam voor het geval dat;)
    we kunnen elkaar straks nog wel helpen met een naam:D

5. 4days

4days Niet meer actief

Zooow, hij zit erop!! :D En ben er echt suuuperblij mee!! :D
    Een stukje onder Vince zie je nog een S staan. Ik had gevraagd of hij die S niet te opvallend wilde maken, en ik vind t heel goed gelukt! Hij gaat helemaal op in de tattoo.

(ik pb de foto ff)

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D hij is zeker supermooi. knap gedaan hoor. en inderdaad de S gaat op in het geheel, maar je ziet hem wel. heel mooi gedaan:D
    duurde het lang??

hier alles redelijk, vanmorgen toch maar een test gedaan en die was (gelukkig) negatief, geen steepje te zien. dus dat is al een beetje positief.

7. 4days

4days Niet meer actief

Ohw, je hebt hem gezien zie ik. :D Ja ik had hem verwijderd toen ik me bedacht dat iedereen m anders kan zien, maar als je m gezien hebt is t goed. ;) Het duurde trouwens anderhalf uur.

Wel fijn dat je test negatief was. Ik heb ook goed nieuws, volgens mij ga ik ongesteld worden!! :D Het lijkt er in ieder geval wel op. Zou super zijn!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ja had hem al gezien:) ben vlug hoor haha, zat achter de pc dus vandaar. vind hem heel mooi.
    hopelijk wordt je ongesteld. hier ook al een paar dagen dat ik denk: volgens mij heb ik krampen?? maar er komt nog niks. dus we wachten af. mag van mij nog heel even duren, hoop erop dat ik net mijn eisprong heb als mijn vriend net thuis is, dan hebben we al hele goede kansen haha.

9. 4days

4days Niet meer actief

Ohw ja dat zou wel ideaal zijn inderdaad, de je eerste eisprong komt als je vriend er is. Nu heb je er ook zo weinig aan he...
    Maar ik krijg nooit buikpijn, ik heb altijd de dag voor de ongesteldheid roze slijmverlies (sorry voor de details hahaha). En inmiddels verlies ik ook al vers bloed, maar het heeft nog niet ECHT doorgezet. Maar eigenlijk twijfel ik daar nu niet meer aan dat dat wel gaat gebeuren. :)

Groetjes xx

10. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Hey meiden,

Ik wil even laten weten hoe het met mij is... Ik lees af en toe nog even mee. Maar heb het ook een poos verwaarloosd. Ik had even geen zin om nog iets te zien of zwanger zijn... Maar ben wel weer positief en wil weer lekker verder.

Ik heb gisteren ook een testje gedaan. Gelukkig negatief. En ik had net bij het naar de wc gaan wat bloed. Dus hopelijk word ik nu ongesteld.

Jullie, sterkte in alles...

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haai liedje, zat van de week nog aan je te denken. gelukkig gaat het al wat beter. hopelijk wordt je ongesteld, dan kan je weer verder. ookal blijft het moeilijk. succes.
    groetjes xxx

12. 4days

4days Niet meer actief

Liedjepiedje -> Ja soms is het denk ik ook beter om even afstand te nemen hoor. Ik zat mezelf op een gegeven moment ook helemaal gek te maken, en ben toen bewust wat meer afstand gaan nemen van het hele thema. Maargoed, nu maar hopen dat je inderdaad weer snel ongesteld wordt. En dan gaan we er met zn allen weer tegenaan. :D

Mijn ongesteldheid is trouwens heel vreemd... Ik verlies veel minder bloed dan normaal en het is veel slijmeriger.. (sorry hahaha) Misschien komt er ineens morgen nog veel. En anders is het misschien minder heftig omdat ik afgelopen maand geen eisprong heb gehad ofzo? Nouja, dat maakt ook niet zoveel uit. Maar ik heb wel echt bloedverlies en had vanmiddag ook buikpijn, dus ik ga ervan uit dat mn cyclus weer op gang is. :)

Groetjes!! xx

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @cossy, dan denk ik ook dat je cyclus weer op gang is, je hoort wel vaker dat je na een zwangerschap of miskraam je menstruatie anders is? (heb ik wel eens gehoord) dus dat je zegt dat je geen eisprong gehad hebt zou wel kunnen. hopelijk deze maand wel (of deze cyclus) en dan raak:)

hier gaat het redelijk:) gisteravond uitgeweest. met de carnavals vereniging om posters en flyers op te hangen voor een halloweenfeest. alle kroegen in de buurt langs. heb niks gedronken (moest rijden) maar ben wel heel moe:) lag om 20over2 in mijn bed. en net vanmorgen wordt leah ineens om half8 wakker?? (anders is het 9uur half10) mama had een beetje moeite met wakker worden, maar daarna hebben we nog een uurtje geslapen (eerst haar fles) van de vereniging wist nog bijna niemand dat ik zwanger was, dus dat was wel even lekker, gewoon gewoon. anders blijven mensen zo zielig naar je kijken??

vanmorgen bij de bakker nog een oeps moment, meer voor de persoon dan voor mij. een vrouw die ik ken had van mijn schoonmoeder gehoord dat ik zwanger was. dus ze staat achter me bij de bakker, over leah aan het praten en toen zei ze: ik hoorde dat de 2de onderweg is? dus ik dacht: ohoh, hier gaan we. dus ik zei: ja dat was wel zo, maar het is mis gegaan. vond het zo lullig want ze wist echt even niet wat te zeggen. ik vond het alleen vervelend dat het midden bij de bakker was en iedereen het kon horen die dus niet wist dat ik zwanger was (dat hoeft dan ook niet van mij) als iemand er naar vraagt wil ik er best over vertellen, want er wisten er redelijk wat dat ik zwanger was. maar heb geen behoefte om het tegen vreemde te zeggen (of mensen die ik niet goed ken) en ik zeg dan toch dat het goed gaat enz. maar dat ik goede en mindere dagen etc heb dat laat ik maar achterwege. anders krijg je weer van die zielige blikken (en die ben ik nu even beu;))

14. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames!

Never mind, de ongesteldheid is in alle hevigheid los gebarsten... Inclusief veel bloedverlies, buikpijn, rugpijn, misselijkheid en over het algemeen een beroerd gevoel. Maar mij hoor je niet klagen, ik ben al lang blij dat mn cyclus er weer is! :D Nu is het dus echt zo ver, de eerste ronde is officieel begonnen. :D

Brenjomi -> Haha ja zul je altijd zien he, op de momenten dat je het het minst hoopt worden ze het vroegst wakker...
    Wel vervelend bij de bakker, die vrouw voelde zich vast ook heel lullig... Ik merk ook wel vaker nu dat mensen vol medelijden naar mij kijken... Niemand zegt er iets over, dat niet. (behalve goede vrienden dan) Maar ik merk wel dat mensen net iets te aardig doen...

Groetjes!

15. 4days

4days Niet meer actief

Oh trouwens 1 vraagje he... Moet ik de cyclus nou vanaf gisteren of vanaf vandaag tellen? Want gisteren had ik wel al lichte buikpijn en helderrood bloedverlies, maar vandaag is het veel erger dan gisteren...

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D woehoe, jammer van alle kwalen er rond, maar dat nemen we even voor lief;) ronde 1. super. zal voor je hopen en duimen:D

ja bij de bakker was echt even lullig. ik kan er ook niet tegen als mensen vol medeleven en heel zielig naar me staan kijken, dan denk ik: vraag iets ofzo, maar kijk niet zo stom. en voor jullie ben ik niet zielig hoor.

was net nog even om een boodschap en toen zei de achterbuurvrouw: hoe gaat het met je? dus ik zei dat het wel goed ging. toen zei ze: ik heb het ook ooit gehad. ik was wel veel ouder dan jij, maar dat maakt niet uit. dit is niet wat je wil he? als het zo is wil je het gewoon. dacht: hehe, eindelijk iemand die het gewoon zegt. en die niet zielig gaat doen. (was wel een beetje zielig, maar ze keek niet zo raar;))

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hhmm, das een goeie, ik denk van gister, want ik heb vaak ook de eerste dag niet zoveel en dan 2dagen best veel en dan weer minder. dus ik denk gister.

18. 4days

4days Niet meer actief

Tnx! :D Na de bevalling was mijn cyclus ook vanaf de eerste keer weer heel regelmatig, dus dik kans dat ik vanaf nu ook weer gewoon elke maand een eisprong heb. :)

Jah ik heb ook veel liever dat mensen gewoon iets zeggen dan dat ze zo moeilijk gaan zitten doen... Ik vind overigens dat ontzettend veel mensen een mk hebben gehad, maar dat ontzettend weinig mensen erover praten... Het thema wordt echt gemeden.

*Edit: hmm ja ik denk dat ik dan inderdaad maar gewoon van gisteren tel. :) Maakt eigenlijk sowieso niet zoveel uit die ene dag.

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ja dat vind ik dus ook zo raar. er zijn al zoveel vrouwen geweest deze afgelopen weken die zeggen: ik heb het ook ooit gehad?? mijn moeder is daar altijd open over geweest en ik ga dat ook doen. het is zwaar k*t, maar naar alle verhalen die ik hoor best normaal dat je het mee kan maken (las al ergens iets dat je als vrouw 25%kans hebt om het mee te maken. das behoorlijk hoog)
    een vriendin van me zegt liever ook nog niks tegen niemand (haar schoonouders weten het, voor de rest bijna niemand) maar ze zegt: ik vertel het wel als ik weer zwanger ben, want anders weten ze dat we bezig zijn en dan krijg je elke maand van die vragende blikken. dat kan ik wel snappen.
    dat gaan we hier vast ook krijgen, maar ga vriend alvast inlichten als hij net thuis is dat ik dat echt heel irritant vind, vooral als zijn zus het steeds gaat vragen (deed ze nu ook al) dus hij moet maar even helpen zeggen dat dat niet de bedoeling is, misschien zeg ik wel dat ik er nog helemaal niet aan toe ben hihi;) dan zijn de vragen ook gelijk weg. en ik wil het deze keer pas vertellen als we een echo gehad hebben, anders loopt mijn schoonmoeder ook steeds in de stress. (en reageert ze weer zo stom als we vertellen dat ik zwanger ben);)

20. 4days

4days Niet meer actief

Ja 25%, dat is best wel veel he! Volgens mij verwacht bij ons niemand echt dat we er weer voor gaan, dus dat scheelt wel. Ik zou het ook vervelend vinden als iemand er echt zo met z'n neus op hangt...

Maar ik ga denk ik ook wachten tot de eerste echo. (tenzij die pas laat is, met 12 weken ofzo...) Had ik bij Vince ook gedaan, maarja toen had ik wel al een echo met 6 weken. En dan vertel ik het alleen tegen onze ouders en een paar goede vrienden. De rest krijgt het dan te horen na 12 weken. Ik kan me er trouwens echt al op verheugen op het tegen mn ouders te vertellen! :D Ben al allerlei leuke manieren aan het bedenken. Het allerleukste lijkt me als het rond de kerst zou zijn, dan kon ik mn ouders als kerstkado twee kleine sokjes kado doen. :D (maarja, probeer dat maar es te timen ;) )

Share This Page